Homeros’un zamanında Olimpos tanrılarının temaşa nesnesi olan insanlık, şimdi kendi kendinin temaşa nesnesi. İnsanın kendine yabancılaşması öyle bir boyuta ulaştı ki, kendi yıkımını en yüksek estetik haz olarak yaşıyor.
Dünya kamuoyu, 26 Şubat günü IŞİD’in ‘resmî’ kanallarından yayınlanan bir videoyla sarsıldı. Beş dakikalık videoda, Musul müzesinde bulunan tarihî eserleri parçalayan IŞİD militanları görülüyor. Parçalanan eserler arasında, Asur dönemine ait ünlü kanatlı boğa rölyefi de (MÖ 7. yüzyıl) bulunuyor.
Düşüncemi canımdan ayrı tutmam ben. Dilimin her titreşimiyle, düşüncemin tenimde yürüdüğü patikalardan bir daha geçerim.
Artists for Palestine UK topluluğu tarafından İsrail’e karşı başlatılan yeni bir kültürel boykot kampanyasına yaklaşık 1000 kadar Britanyalı sanatçıdan destek geldi.
Bir sanat mekânı bir fabrikadır, aynı zamanda bir süpermarkettir – bir kumarhanedir, yeniden üretim işinin temizlikçi kadınlar ve cep telefonlu videocu-blogcular tarafından yerine getirildiği bir ibadethanedir.
Sanatın merkezi konumunda yer alan kişiler ya da kuruluşlar özellikle 1980 sonrası dönem içerisinde kültürel sermayeyi kendi çıkarları doğrultusunda istedikleri yönde şekillendirmişlerdir.
Sanat endüstrisi alanında yeni bir tür peyda oldu: sanat yöneticileri. Saygın okullarda eğitim alan bu türün mensupları, nasıl başka malların üretiminde ve pazarlamasında bir sevk ve idare söz konusuysa, sanatın da aynı şekilde yönetilmesi gerektiğine inanıyorlar. Bu inançları yüzünden herhangi bir suçluluk duymuyorlar, öyle romantik takıntıları da pek yok.
Küreselleşmenin getirdiği yeni sorunlar da dahil olmak üzere sanatın sermayeyle olan çetin imtihanı, sanat ve kültür yönetimine ilişkin bazı tartışmalar, bu çalışmanın odaklandığı bazı detayları oluşturuyor.
Düzenli olarak 1987’den beri sanat üzerine yayınladıklarımı biraraya getirirken, niçin yazdığıma, neden sanatın ve sanatçıların peşinde ilerlediğime dair sorular bir türlü yakamı bırakmadı.
Bu çalışma, sanat galerilerinin işlevlerini, ziyaretçiler arasındaki galeri algısını ve son olarak da galerilerin kentlilerle etkileşimini göstermeyi amaçlamaktadır.
Londra’daki National Gallery’nin müze bünyesinde verilen hizmetlerin üçte ikisini özel sektöre devretme kararının ardından Kamusal ve Ticari Hizmetler Sendikası grev kararı aldı.
Damien Hirst para sıkıntısına mı düştü? Herhalde değil. O zaman para kazanmakla ilgili psikolojik, entelektüel, hatta belki de estetik bir takıntısı olmalı. Onun amentüsü, para için para.
Gauguin'in, şimdiye kadar satılmış en pahalı resim rekorunu kırması ve Richter'in 30,4 milyon sterline fırlamasıyla, sanat dünyasında bir kere daha para hırsı, iğrenç bir şekilde yaratıcılığı kararttı.
Franklin Rosemont, Vaché and the Roots of Surrealism başlıklı kitabında Vaché’nin Breton ve erken dönem sürrealistler üzerinde bıraktığı etkiyi konu ediniyor. Rosemont'a göre, Breton’u kapitalist uygarlığı devrimci yollarla yıkmak gibi iddialı bir projeyi üstlenmeye sevk eden şey bizzat bu etkidir.
Mesleklerinin özelleştirilmesini ve ticarileştirilmesini protesto eden arkeologlar, ziyaretçilerin Louvre Müzesi’ne para ödemeden girmesini sağladılar. 5 Şubat Perşembe günü 100 kadar kızgın arkeolog Paris’teki Louvre Müzesi’nin girişini ele geçirdi.
Bu tez, sanat dünyasının hangi dinamikler çerçevesinde “otonom” bir alan olarak inşa edilmeye çalışıldığını sanata dair üretilen söylemler çerçevesinde eleştirel bir bakışla analiz etmektedir.
Pek az şair yaşadığı şehre Baudelaire kadar tasarruf etmiştir. Seine Nehri hâlâ onun anlattığı gibi akıyor; can sıkıntısı zaman zaman insana onun duyduğu gibi yokluyor ve muzlim ufuklara çekiyor.
Tate Liverpool Müzesi, 6 Mart-31 Mayıs tarihleri arasında sürrealist hareketin önemli isimleri arasında yer alan Leonora Carrington’ın eserlerine ev sahipliği edecek. "Leonora Carrington" başlığını taşıyan sergi, sanatçının sahne ve kostüm tasarımından heykele, mural ve dokumaya kadar pek çok mecrada yaptığı çalışmaları biraraya getiriyor.
Tate müzelerinin BP ile yaptığı sponsorluk anlaşmasının detayları mahkeme kararıyla açıklandıktan sonra, petrol devinin Müze'ye toplam 3,8 milyon sterlin ödediği ortaya çıktı. Yıllık ortalama 224.000 sterline denk gelen bu ücret, Damien Hirst’ün elmas kaplı kafatası “For the Love of God” adlı eserindeki bir diş kadar bile etmiyor.
Göçmen sorunu, günümüz toplumunda açıkça gündeme getirilen her sorun gibi tepeden tırnağa sahte bir sorundur çünkü tıpkı diğerleri gibi o da ekonomi tarafından piyasaya sürülmüş ve gösterinin işleminden geçmiştir.