"Sanat dünyasının büyük kısmı Gazze’deki soykırım yüzünden perişan olmuş vaziyette, ama çoğu konuşmaya korkuyor. İnsanların meslek hayatını bitirmeye hazırlar; Filistin söz konusu olduğunda gayri resmî yollarla dayattıkları ifade özgürlüğü yasağını sürdürmekte kararlılar."
"Tenkidin bir şeyi kötülemek, bir adamı batırmak işi olduğu sanı bizim halk arasında yerleşmiştir. Bu tenkit, edebiyat ve sanat içindeki tenkit değildir, 'kınama' anlamına gelen bayağı 'tenkit' kelimesidir...
Filistin’in kültürel ortamında 1930’larda doruğuna ulaşan hareketlilik çeşitli biçimlerde ifade bulmuş olsa da, bu hareketliliğin en etkili unsuru şiirdi...
Ateş Alpar, Bengü Karaduman, Kerem Ozan Bayraktar ve Yaşam Şaşmazer, 18. İstanbul Bienali’ne katılmama kararı aldıklarını açıkladılar...
Çalışmada Erken Cumhuriyet Dönemindeki endüstrileşme çabaları boyunca el emeğine dayalı zanaat üretiminin nasıl eleştirildiği araştırılmış, endüstri karşısında zanaat tartışmalarıyla tasarımın nasıl ilişkilendirildiği ortaya konmuştur...
Her şeyi yıktılar / Güneş karardı / Kuşlar bile kaçtı / Ama bir gün dönecekler / Ve güneş yine parlayacak
Batı sanatında akademizme ve bütün sanat geleneğine karşı 19. yüzyıl ortalarında başlayan hareketin önderinin Manet olduğu konusunda sanat tarihçileri, filozoflar, sosyologlar görüş birliği içinde...
Seyfi Aşuroğlu Bauhaus anlayışını yansıtan bir kariyer inşa etmişti. Bauhaus’un verdiği, öğrencileri meslekleriyle toplumun konut ihtiyacını karşılamaya yönlendiren bir mimarlık eğitimiydi, Seyfi Aşuroğlu da ölümüne kadar bu öğrendiklerini uygulamıştı.