Dünyanın en yüksek binası? Tamam. Deniz üstünde insan yapımı adalar? Tamam. Kapalı kayak merkezi? Tamam. Dubai için şimdi de opera ve sanat zamanı.
Gazete okuyucuları genellikle yanılırlar. Zannederler ki bir İdarenin çalışıp çalışmadığı, vatandaş hizmetlerinin görülüp görülmediği yazarların özene bezene yazdıkları tenkit veya övgüleri arasındadır.
Arbus, Kuzeydoğu Florida’da yayınlanan sanat [art] ve iş [business] dünyalarını bir araya getiren yerel, süreli, popüler bir dergi. Arbus’un en önemli özelliği, ‘bölgenin ilk ve tek, sanat ve iş sektörlerini beraber ele alan’ medyası olması.
17. yüzyıl ortalarına doğru Avrupa'da "zevkiselim sahibi adam" denen figür ortaya çıkar: Her sanat eserinin ayırıcı özelliği olan "kusursuzluk noktasını" kavramasını sağlayan, özel bir yetiye sahip bir adamdır bu.
Gelmekte olan varlık, herhangi varlıktır. Skolastiklerin metafizik terimler sıralamasında, terimlerin her birinde düşünülmeden geçen ama diğer hepsinin anlamını koşullandıran terim "quodlibet"tir.
İtalya’da bir müze, kültür kurumlarını kaynaksız bırakan kesintileri protesto etmek için sanat eserlerini yakmaya başladı. Casoria Çağdaş Sanat Müzesi’nden Antonio Manfredi, ilk eseri Salı günü ateşe verdi.
Türk Serbest Mimarlık Derneği (TSMD) ve Vitra, 2000 sonrası çağdaş Türk mimarlığını ve mimarlık birikimini gözler önüne sermek üzere 2012 yılının başında kolları sıvadı. “Vitra Çağdaş Mimarlık Dizisi”nin ilk halkası, ticari yapılar üzerine bir sergi: Mutluluk Fabrikaları.
Abdi İbrahim İlaç Sanayi’nin yönetim kurulu başkanı ve sanat koleksiyoneri Nezih Barut, firmasının 100. kuruluş yıldönümünde Van Gogh’a ve eserlerine dair 3000'den fazla dijital resmin klasik müzik eşliğinde Antrepo 3'ün çeperlerine dev boyutlarda yansıtılmasından oluşan bir gezici gösteriyi İstanbul’a getirmişti.
Van Gogh özel bir sayıklama durumundan dolayı ölmemiştir, ama başlangıçtan beri bu insanlığın haksız tininin çevresinde çırpındığı bir sorunun bedensel olarak zemini olmaktan dolayı ölmüştür.
Siyasi tarihimizin belki de en önemli, bazılarınca Demokrat Parti'nin seçimi kazanmasında büyük etkisi olduğu söylenen "Yeter Söz Milletindir!" sloganı ve afişi Mimar Selçuk Milar’a aittir.
Halil Edhem, Osman Hamdi Bey’in kardeşi olarak; ve de ilk müzemiz Müze-i Hümayun ile Sanayi-i Nefise Mektebi’ne Hamdi Bey’i müteakiben yaptığı müdürlük ile bilinir. Öte yandan Ali Artun, Halil Edhem’in farklı bir yönünü ortaya koymuş, modern müzeolojinin tarihsel, kategorik ve söyleme dayalı yapısına uygun bir sanat koleksiyonu oluşturmasına değinmiştir.
“Müstesna Kadavra, yanlış hatırlamıyorsak (ve şayet ‘hatırlamak’ uygun bir ifadeyse), 1925 civarında, şimdi yıkılmış olan 54 rue du Chateau adresindeki eski binada doğdu."
55. Venedik Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nun küratörlüğünü Emre Baykal üstlenecek. Daha önce İKSV bünyesinde Bienal departmanında yöneticilik yapan Baykal, halen bir Vehbi Koç Vakfı projesi olan Arter’de “Sergiler Direktörü ve Küratör” olarak çalışıyor.
İtalyan sanat tarihçisi Vincenzo Pacelli, yeni yayınlanan "Caravaggio: Between Art and Science" adlı kitabında, arşivlerde yaptığı uzun çalışmaların ardından Caravaggio’nun kilisenin emriyle Malta Şövalyeleri tarafından öldürüldüğünü iddia ediyor.
Yaklaşık on yıldır Danimarka’nın Aarhus şehrinde kolektif üretimlerine devam eden Rum 46 inisiyatifinin beş üyesi, 22 Mart’ta iki hafta sürecek projeleri için Pasajist’in konuğu olarak İstanbul’a geldiler. Bağımsız bir inisiyatif olan Rum46’nın bu projede üstüne çalıştığı kavram: ‘taşeronluk’ (outsourcing).
Los Angeles İl Müzesi, “Harikalar Diyarında: Kadın Sanatçıların Meksika ve ABD’deki Sürrealist Maceraları” başlıklı bir sergiyle, kadın sürrealist sanatçıların eserlerine ev sahipliği ediyor.
Sanat giderek bir yatırım aracına dönüşüyor. Sanat tarihçisi Donald Kuspit’in de altını çizdiği gibi, finansallaşan sanatın değişim değeri giderek estetik değerin yerini alıyor, belirleyici konuma geliyor.
Estetik devrimin özü nedir? Her şeyden önce estetik devrim, açık ve net kurallara sahip sistemli bir uygulama kümesi olarak tanımlanan her türlü sanatın yıkılması demek. Sanatın saygınlığının, işlediği konuların saygınlığıyla belirlendiği her türlü sanatın yıkılması demek...
Abdi İbrahim ilaç firması 100. yılını kutlamak amacıyla Van Gogh Alive – The Experience adlı gezici sergiyi İstanbul’a getirdi. Sergi, Van Gogh’un resim ve eskizlerinden oluşan binlerce görsel malzemenin eşzamanlı olarak Antrepo 3’ün duvar ve sütunlarına yansıtılımasından meydana geliyor.
Picasso, “sanat ancak erotiktir” der. Başka deyişle, “sanat ya erotiktir, ya da sanat değildir.” Umulmadık başka bir kaynaktan daha aynı sözleri işitiyoruz; mimarlıkta süslemenin suç olduğunu ilan eden Adolf Loos’tan: “Bütün sanat erotiktir.”