Sanat tarihinin sonu hakkında düşünmek, sanat araştırmalarının sonuna gelindiği kehanetinde bulunmak demek değildir. Bununla daha çok, katıksız bir stil tarihi üzerinden yürüyen sabit bir tarihsel sanat serimlenişi şemasından kopuş kastedilmektedir.
1980’lerin ortalarında, sanatçı Martha Rosler, CBS News binasının arkasında, çöp konteynerine atılmış bir videokaset buldu. Kasette, ABD'nin o dönem gizli bir savaş yürüttüğü Nikaragua üzerine bir yayının kısmen silinmiş iki kopyası yer alıyordu...
Şikagolu sürrealistlerin “radikal mizah ağacı”nda Joe Hill, Marx Kardeşler ve Charlie Chaplin’le birlikte yer alan Bugs Bunny belki de en çok başvurulan popüler figürdür...
Sürrealistler, devrimci anarşizmin fikirleriyle neden 1947’ye gelinceye kadar dirsek teması içine girmemişlerdi? Otorite ve dinden ölesiye nefret eden bu radikal sanat hareketinin, anarşizmin doğal müttefiki olduğu düşünülebilir.
Bu çalışmanın amacı, Türk heykel tarihi içinde pek fazla üzerinde durulmayan ilk anıt tasarımlarını ve uygulamalarını gündeme getirmektir.
Tek başına kurtuluş yok: Kurtuluş mümkündür, çünkü başkaları da vardır. Ahlaki bir sebepten, başkalarının esenliğini düşünerek hareket etme gereğinden değil bu. Sadece yalnız olmadığım için kurtuluş vardır...
Max Ernst’in kolaj-romanının benzersizliği, otomatizmden kısmi kopuşundan ve rahatsız edici etkisinden kaynaklanıyor. Bunu daha iyi anlayabilmek için, “tekinsizlik” nasıl bir haldir, daha yakından bakmakta fayda var.