-
16/4/2015
Günümüzde sergiler, giderek, sanat eserlerini sergilemek için değil, bir sanat eseri olarak sergiyi sergilemek için düzenleniyor. Harald Szeeman’ın yönettiği Documenta ekibi de, (sanat eserlerini) sergiliyor ve kendini (eleştirmenlere) teşhir ediyor.
-
30/3/2015
Sayı 7
-
30/3/2015
Sayı 7
-
30/3/2015
Sayı 7
-
4/4/2015
Resim sanatının tarihinde bazen tuhaf kehanetlere rastlanabiliyor. Ressamın hiç de öyle bir niyeti yokken bulunmuş olduğu kehanetler... Örneğin, Breughel’in 1560’ta yaptığı "Ölümün Zaferi" tablosunda, Nazi toplama kamplarına dair korkunç bir kehanet görülebilir.
-
14/3/2015
İnsanı aratmayacak bilgisayarlar yaratmayı başaramayınca, insan deneyimini dijital modellemesinden ayırt edilemeyecek kadar fukaralaştırma yoluna gittiler. Sosyal medyada var olmanın arzu edilir olması için nasıl bir insan çölü yaratılması gerektiğini hayal edebiliyor musunuz?
-
24/2/2015
Bir sanat mekânı bir fabrikadır, aynı zamanda bir süpermarkettir – bir kumarhanedir, yeniden üretim işinin temizlikçi kadınlar ve cep telefonlu videocu-blogcular tarafından yerine getirildiği bir ibadethanedir.
-
26/1/2015
"Avrupa’da İşgal Hareketleri", Squatting Europe Kollective’in editörlüğüyle derlenmiş on metinden oluşuyor. Squatting Europe Kollective, eylemcilerle akademisyenlerin biraraya gelmesiyle 2009’da kuruldu ve geçtiğimiz yıllar içinde dokuz toplantı düzenledi, çok sayıda araştırma projesine katkıda bulundu.
-
8/12/2014
Lenin, eleştirel ve devrimci politik faaliyetin zayıfladığı dönemlerde emperyalizmlerin hazin kibirinin, gizemcilik ile pornografinin bir karışımını yarattığını gözlemlemiştir. Bugün romantik biçimsel dirimcilik biçiminde yaşadığımız da budur. Bizim evrensel seksimiz ve Doğu bilgeliğimiz var: bir Tibet pornografisi.
-
25/12/2014
Nabokov, karısı Vera’ya yazdığı bir mektupta, Joyce ile Proust’un 1922’deki dillere destan karşılaşmaları hakkında yeni bir hikâye anlatır. İki yazarın tanışmasıyla ilgili envai çeşit anlatım vardır ve hepsi de birbirinden farklıdır.
-
26/11/2014
Devletin bakış açısından zombiler isyankâr yığınlardır, çünkü ehlileşmemiş arzuları bizzat devlet iktidarının yapısını tehdit eder.
-
25/10/2014
“Tarih” ve “politika” üstüne yaptığım araştırmalarda temel derdim hep politik deneyimin estetik boyutuna işaret etmek oldu. Bir sanat ve beğeni meselesi değil estetik; her şeyden önce bir zaman ve mekân meselesi.
-
19/8/2014
Dilsel göstergeler ile plastik öğelerin ayrılması, andırma ile olumlamanın eşdeğerliği: Bu iki ilke klasik resimdeki gerilimi oluşturuyordu, çünkü ikinci ilke, dilsel öğenin kati bir şekilde dışlandığı bir sanat formuna söylemi yeniden sokuyordu...
-
20/7/2014
İsrail ordusu, Gazze şeridini çevreleyen duvarın mimarı. Gazze şeridi bir hapishane işlevi görüyor; aynı zamanda, ölüm gösterisinin kurbana kaçacak hiçbir yol bırakılmadan devam etmesini sağlayan antik arenaları andırıyor.
-
16/8/2014
Bilgeler hiçbir şey bilmez. Ama şunu da hemen eklemeli: bilgelerin hiçbir şey bilmediğini söylemek için, sofistlerin haklı olduğunu kabul etmek hiç de şart değil.
-
27/7/2014
Akdeniz’in ortasında, yoksulluklarının Avrupa sınırlarında sona ereceğini umarak harap edici ve ölümcül bir yolculuğa çıkan Afrikalı göçmenlerin bedenlerinin gömüldüğü bir “Derin Uçurum” var.
-
28/6/2014
Son on yıldır yaptığımız çalışmalarda, katılımcı demokratik süreçlerin kapitalizme karşı bir alternatif sunmaktan aciz olduğunu savunduk. Bu süreçleri, iletişimsel kapitalizm ideolojisinin semptomları olarak okumak gerek: demokratik ideallerin medyada ve enformasyon ağlarında somutlaştırıldığı, böylece %1’in sermaye birikiminin korunduğu kapitalizm türü.
-
1/6/2014
Hâkim sınıf yoksul insanlara mahrumiyet içinde geçen bir hayatı kabullenmeyi, beklentilerini düşük tutup kemer sıkmaya alışmaları gerektiğini öğretmek ister. Onun için bir park talep etmek, bu politikalara karşı çıkmanın en doğru adımlarından biridir.
-
6/5/2014
Kolonyal Sergi’nin açılışında Cumhurbaşkanı’nın, Annam İmparatoru’nun ve Paris Başpiskoposu’nun Citroën ile Renault pavyonlarının tam karşısında yer alması, “Büyük Fransa” denen mide bulandırıcı fikrin peyda edilişinde burjuvazinin tüm unsurlarının nasıl el ele verdiğini gösteriyor.
-
29/4/2014
Burjuvazinin, özel mülk ve ücretli emeğin idamesi için rahiplere ihtiyacı var. Onlar Kilise’yi devletten ayıramazlar. Bu ayrışmayı ancak kitlelerin terörizmi hayata geçirebilir: silahlı ve örgütlü proletarya, rahiplerin kara cübbelerine tutunmuş bankacıları ve sanayicileri alt edecek.