-
15/7/2019
temmuz 1994’te kevin carter intihar etti / kırmızı kamyonetinin egzoz borusuna yeşil bir hortum bağladı ve gazla kendini öldürdü...
-
7/7/2019
Kitlelerden hayır gelmeyeceği düşüncesi, 19. yüzyılın başlarından beri liberalizmin olağan tutumu olmuştur. Brexit ve Trump felaketleri, liberallere 19. yüzyıl kitle psikolojisinin önyargılarını diriltme mazereti verdi: insanlar irrasyoneldir, veya en azından korkunç bir bilgisizlik içindedir...
-
28/6/2019
Son 20 yılda yeni bir finansal aracın hızla yükselişe geçmiş olması, risk modelleme ve konut sigortası gibi uzmanlık alanları dışında, genel olarak dikkatlerden kaçmış gibi görünüyor. Bu yeni aracın adı, “afet tahvili”...
-
10/6/2019
Belirli görüşler etrafında biraraya gelen ve düşünce hayatı üzerinde nüfuz sahibi olan aydın "şebekelerini" tüm ayrıntılarıyla ortaya koymak gerekiyor. Bu insanlar aydın figürünü ve işlevini kendi suretlerinde, yani kendi çaplarında yeniden tanımlamak istiyorlar...
-
19/5/2019
Cadı avları, klasik anlamda hümanizmin doğuşuyla aynı tarihe denk gelmiştir. Yoldaşlık bu hümanizmin sınırlarını aşar; bu da onu, gizli ittifakları, canavarlarla teması ve elbette nefes kesici çıplak gece uçuşlarıyla, büyücülükle aynı kategoriye yerleştirir...
-
4/5/2019
Tutkuların (kişisel oldukları için) tanımları gereği “özel” ve apolitik oldukları fikrini geçersizleştirmekle işe başlamak gerekiyor. Hayır efendim, tutku özel değildir! Aşk denen tutku için bile böyledir bu...
-
1/5/2019
Kurum olarak müze o kadar güçlü hale geldi ki kültürün tamamı ondan geçiyor. Her şey daha baştan müzeleşiyor. Bugün müze hem mutlak güce sahip hem de görünmez; her şeyi kendine mal etti. Bugün her şey, şu ya da bu biçimde bir müze nesnesi olabilir.
-
27/4/2019
Reklamcılık, geçen kırk yılda ve bugün giderek artan bir oranda, mal ve hizmetlerin satışıyla sınırlı olmaktan çıkıp toplumsal ve kişisel değerlerin öğretilmesini içerir oldu; siyaset dünyasına da hızla nüfuz ediyor...
-
20/4/2019
Notre Dame’ın bazı kısımlarının yıkılmasına sebep olan yangın, insanlığın kültür, sanat ve mimarlık alanındaki eserlerini el üstünde tutan herkesin içini sızlattı. Şurası açık ki, kemer sıkma politikalarının ve kamu harcamalarında bunu takip eden kesintilerin yangında önemli payı var.
-
20/4/2019
Andrew Ross, Filistinli taş ustaları ve inşaat işçileriyle yaptığı yüzlerce mülakata dayanarak, Filistinli işçilerin maruz kaldığı uzun yıllara yayılan hak ihlallerini ortaya koyuyor...
-
16/4/2019
Aydın paradoksal bir varlıktır. Bu paradoksal niteliği, ya saf kültür ya da siyasi angajman biçimindeki klasik ikiliği sorguladığınızda anlayabilirsiniz ancak. Aydının tarihsel oluşumu, bu karşıtlığı aşmasına dayanır...
-
8/4/2019
Mevcut yasak ve artan siyasi aforoz koşullarında, abartılı kampanyaların ve bir nevi “biyopolitika” karikatürü oluşturan yeni düzenlemelerin karşısında, sigara içmek bir metafora dönüşüyor...
-
27/3/2019
Günümüzde faşizmi, duyguları yakalayan ve öznellikleri yönlendiren bir makine olarak görebiliriz. Otoriter emeller ve kindar dürtüler (veya temel duygular) burada birbirinden ayrılamaz; günümüzün moleküler faşizminin toprağı burasıdır.
-
24/3/2019
Günümüz savaşlarının tamamı olmasa da giderek artan çoğunluğu kentlerde vuku buluyor. Bu durum, tüm dünyada orduları, silahlı çatışmalar ile yapılı çevre arasında yeni ortaya çıkan bir ilişki üzerine kafa yormaya sevk etti.
-
14/3/2019
Sık sık tekrarladığım bir söz var: Bir hakikatin “militanı” olmak gerekir. Bencilliğin insanı bir hakikatten vazgeçmeye götürdüğü her yerde kötülük vardır.
-
12/3/2019
Martin Heidegger, "Sanat Eserinin Kökeni" adlı denemesinde, sanatın özünün bir hakikati açığa vurmasında yattığını göstermek üzere Van Gogh’un bir resmini yorumlar. Bu resme, üç varlık tarzını ayırt ederken değinir: kullanım nesneleri, doğal şeyler, ve sanat eserleri.
-
26/2/2019
Sayı 14
-
22/2/2019
Başlangıçlar sonlarına ulaşmaz, yarı yolda kalır. Ama bu aynı zamanda, özneleri değişse bile yeniden başlamayı hiç bırakmadıkları anlamına gelir. İsyanın gerçekçiliğidir bu – açıklanamaz bir gerçekçilik, imkânsızı isteyen bir gerçekçilik...
-
6/2/2019
Postmodern kısırdöngüden çıkmanın bir tek yolu var: teorinin yeniden, “soyut emeğin” ve modern toplumsal cinsiyet ilişkilerinin krizinden başlayarak “bütünlüğü” ele alması ve kapitalist ontolojiye yönelik radikal bir eleştiri ortaya koyması. Belki böyle bir eleştiri sayesinde, sanat da kışkırtıcı niteliklerini yeniden kazanabilir.
-
1/2/2019
Metalar da sermaye de kapitalizmden önce mevcuttur; kapitalizmden önce mevcut olmayan şey, üretken sermaye, ve ücretli emeğin sermaye tarafından içerilmesidir...