-
28/3/2018
Parodi amaçlı temellük, hâkim kodlamayı altüst etmeye yönelik her türlü girişimin başarısızlığını daha en baştan kabul eder, ve kendi yapısöküm çabasını sonunda kültürel bir başarıya dönüştürecek güçlerle daha en baştan ittifak kurar.
-
9/3/2018
Belki de 9/11 draması, hakikaten Wagner’in hayal ettiği bir Gesamtkunstwerk’ti; bütün sanat mecralarını ve onlar aracılığıyla insanın bütün duyularını ve duygularını içeren “topyekûn bir sanat eseri”ydi...
-
22/3/2018
Fotoğrafın kavramsal kullanımı yoluyla medya mitleri üzerine düşünmeyi amaçlayan sanat, bizzat kendisinin de mitleşmesi riskiyle karşı karşıyadır. Somutlaştırdığı mit, diğer ticarileşmiş imgelerden a priori farklı olan bir “eleştirel” sanat mitidir.
-
20/2/2018
Sanatın ve estetiğin ne olduğuyla ilgili, modernliğin Rönesans'tan başlayarak geliştirdiği normlar parçalanıyor. Bilginin bütün alanlarında olduğu gibi, sanatta da normativizmin yerini rölativizm alıyor. Dolayısıyla çağdaş müze de rölatif bir nitelik kazanıyor.
-
11/12/2017
Performans sanatı da en az dramatik tiyatro kadar kendi içine kapalı bir dünya haline geldi. Performans ve postdramatik tiyatro, egemen söylem haline gelmeleriyle birlikte özgürleştirici güçlerini yitirdiler.
-
16/10/2017
Marcel Duchamp’ın hazır-nesneleri üzerine yorum yapan uzmanlar, sanki Duchamp “Bu sanattır!” diye beyan etmiş gibi davranırlar; halbuki, gerçekte olup bitenlere daha yakından baktığımızda göreceğimiz gibi, bu tamamen yanlıştır. Duchamp hiçbir şey söylememiştir...
-
16/3/2017
Modern ile çağdaş arasındaki ayrım, Batı sanat tarihinde değil, “modernlik” ve “modernizm” kategorilerine yönelik Sovyet tepkisinin bir sonucu olarak 1945’ten sonra Doğu Avrupa’da sabitlendi.
-
15/3/2017
Tarihsel şimdinin zamansal niteliği geçtiğimiz yirmi otuz yıl içinde değişmiştir ve bu değişimin meydana getirdiği durumun farkını ve önemini en iyi yansıtan da con-temporaneity’nin kendine özgü kavramsal grameridir: yalnızca zaman‘da’ değil, zamanların biraraya gelmesi. Kopukluk içinde bir zamansal birliktelik ya da şimdiki zamanların kopuk birlikteliği...
-
5/3/2017
Sanatın, salt kişisel bir yaratıcılık ve kendini ifade etme meselesi olduğu yanılsaması, ekonomik deneyimlerini izleyicilerden saklayan sanat koleksiyonerleri ve konargöçer küratörler tarafından muhafaza ediliyor. Öyle ki, müze mekânı, sergilenen eserlerin ardında yatan ekonomik koşullar hakkında izleyicilere en ufak bir ipucu vermiyor.
-
13/2/2017
Çağdaş sanatın küreselleşmesinin sonuçlarından biri de şu oldu: Batılı olmayan sanatçılar, “etnik” yaftasını reddedip, etnik aidiyetlerini, ırk ayrımcılığının yükünden kurtulmuş kişisel bir kimlik olarak keşfettiler. Aynı zamanda, Batı’daki sanatçılar da, onları çizgisel bir “sanat tarihi” seyrinin haleflerine indirgeyen sanat tarihi etiketini referans çerçevesi olarak kabul etmeyi bıraktılar.
-
29/1/2017
Sanatın küreselleşmesi, sanatın, sanat tarihinin himayesinden çıkışında yeni bir evreyi temsil ediyor. Küreselleşmenin dünyayı merkezsizleştirmesiyle beraber ortaya çıkan “yeni ekonomi”nin “serbest ticaret” ideolojisi, önümüze bir “serbest sanat” retoriği sürdü. Piyasanın izin verdiği ölçüde istediği yönde ilerlemekte serbest bir sanat bu.
-
8/1/2017
Küresel ölçekli sanat, ne kendi içinde tanımlanabilecek ayrı bir estetik niteliğe ne de neyin sanat olarak kabul edilmesi gerektiğine ilişkin küresel bir anlayışa işaret ediyor. Yeni bir bağlamı temsil etmektense, bir bağlam ya da odak noktası kaybına delalet ediyor.
-
27/12/2016
Mark Lombardi, "hikâye iskeletleri" adını verdiği çizimlerinde, hükümetlerin, istihbarat örgütlerinin ve finans kuruluşlarının yolsuzluk ve organize suç faaliyetlerini inceliyordu. 2000 yılında (ABD’de yapılacak genel seçimler için kampanyalar sürerken) evinde ölü bulundu, kendini asarak intihar ettiği iddia edildi.
-
26/12/2016
Paris’teki Marian Goodman Gallery, 9 Aralık 2016-19 Ocak 2017 tarihleri arasında Gordon Matta-Clark’ın işlerini sergiliyor. Gordon Matta-Clark sergisi, yaklaşık 20 yıldan bu yana Paris’te düzenlenen en kapsamlı Matta-Clark sergisi.
-
4/12/2016
Teknoloji hakkında iyimser olanlar faşizmle çok yakın işbirliği içindedirler. Teknolojiyi eleştirenler faşist olamaz. Eğer eleştirel bir yaklaşımınız varsa görünüşe aldanmazsınız; yeni teknolojiler karşısında uyumakla yetinmezsiniz. Gerçek bir sanatçı yeni teknolojiler karşısında uyumaz; onları deforme eder ve dönüştürür.
-
4/11/2016
20. yüzyılı 21. yüzyıla bağlayan son yirmi yılda, tüm dünyada bienallerin ve sanat fuarlarının sayısında muazzam bir artış yaşandı. Sanat fuarları, bienallerin illa sahip olmak zorunda olmadığı ticari bir çıkara ve faaliyet alanına sahip olsalar da, sonuçta her ikisi de dudak uçuklatacak kadar büyük, ulus-aşırı bir ölçekte sanat sergilemek amacıyla tasarlanmış kurumsal yapılar.
-
11/10/2016
Yaşayan sanatçılar tarafından üretilen çağdaş sanatın fiyatı potansiyel açıdan sınırsızdır ve sanatsal değeri saptamaya yönelik her tahminin etrafı belirsizlikle çevrilidir.
-
12/4/2016
Değirmene bakarak sanatı gördüğünü söyleyenlere karşı sanatın tuğlalar ya da çarklar olmadığını, malzemede ve teknikte tüketilemeyeceğini, aksine tam da bu tüketilemeyen şeyin sanat olması gerektiğinin altını çizmektedir avangardlar.
-
23/2/2016
Kavramsal sanatın doğuşu, nicedir 1971’de altın standartının çöküşüyle ilişkilendiriliyor. Bu tarihte alınan tek bir kararla, doların değeri fiziksel bir metanın değeriyle desteklenmekten çıkmış, gayri maddi hale gelerek spekülasyonun önünü açmıştır. Aynı sıralarda, çağdaş sanatçılar da piyasa güçlerinin etkisinden kaçınmak için fiziksel nesnelerden uzaklaşırlar.
-
15/2/2016
Bir Sovyet savaş tankı Rusya yanlısı ayrılıkçılar tarafından İkinci Dünya Savaşı Anıtı’ndaki kaidesinden alınarak dosdoğru savaş alanına sürülüyor. Görünen o ki, müzeye giden yol tek yönlü değil. Müze bir garaj mıdır? Yoksa bir cephanelik mi?