Théophile Gautier 1850’lerde “sanat için sanat” kavramını geliştirdiğinde, ilerde modernizmin temel temaları haline gelecek söylemsel çatışmaların da sınırlarını belirlemişti. Mit ile sekülerlik, gelenek ile modernlik diyalektiğinde örneklenen karşıt güçler, daha 1860’larda, Manet’nin resimlerinde kendini hissettiriyordu...
Sayı 12
Walter Benjamin’in, “egemen sınıfların buyruğundaki bir arenada, geçmişe atlayan bir kaplan” olarak tarif ettiği modada olduğu gibi, bir kodun sadece stil çerçevesinde manipüle edilmesi hiçbir zaman kodun ihlaline götürmez.
Parodi amaçlı temellük, hâkim kodlamayı altüst etmeye yönelik her türlü girişimin başarısızlığını daha en baştan kabul eder, ve kendi yapısöküm çabasını sonunda kültürel bir başarıya dönüştürecek güçlerle daha en baştan ittifak kurar.