-
1/10/2011
Kimusa binası, 1928’de, Güney Kore’nin başkenti Seul’de, İmparatorluk Ordu Hastanesi olarak Japonlar tarafından inşa edilmişti. 1970’lerde ise Güney Kore ordusu binayı ele geçirmiş ve bir işkence merkezine dönüştürmüştü. Dolayısıyla Kimusa, hem acı dolu bir kolonyal geçmişin, hem de işkenceler döneminin yadigarı.
-
2/10/2011
The Art Newspaper’in yayınladığı bir araştırmaya göre, çağdaş sanata en yoğun olarak yatırım yapanlar, Arap Emirlikleri’ni başındaki şeyhler. Onlar arasında da en önde gelen, Katar Emiri Şeyh Saud Bin Muhammed Bin Ali El-Tahani. Emir’in çağdaş sanat ticaretini yirmi yedi yaşındaki kızı, Şeyha El Mayassa Bin Hamad Bin Halife El-Tahani yönetiyor.
-
3/10/2011
Bienallere ve katılımcılarının ulusal aidiyetlerine yönelik ilgim yeni değil. Bu konuyla ilgilenmeye, 2004 yılında dördüncüsü düzenlenen Taipei Bienali sırasında, sanatçı seçimindeki küratoryal politikayı sorgulayarak başladım. Bienalin iki küratöründen biri, Brüksel’de yaşayan Barbara Vanderlinden’di ve kendisiyle yarım saatlik bir söyleşi yapabilmek için üç saat bekletilmiştim.