-
16/3/2013
Son dönemde sanatçıların sesinin toplumu şekillendirmek bakımından önem taşıdığı ve bu bağlamda sanatın oldukça kullanışlı olduğu düşünülüyor.
-
4/3/2013
12 Kasım 2011'de Los Angeles Çağdaş Sanat Müzesi (MOCA) kuruma gelir sağlamak üzere her yıl düzenlediği gala gecelerinden birini düzenleyecektir. Gecenin şeref sanatçısı, çağdaş sanatın günümüzdeki en güçlü isimlerinden olan Marina Abramoviç'tir.
-
23/2/2013
Doğu Avrupa komünizminin 1989’daki çöküşünün ardından, sanat dünyasının yönü de değişti. Dünyanın her yerinden bienaller fışkırmaya başladı ve ABD, Japonya ve Avrupa dışında; Asya, Afrika ve Güney Afrika gibi bölgeler de çağdaş sanat sahnesinde pek çok büyük sergiyle arz-ı endam etmeye başladı.
-
21/1/2013
"Sanat" ve "toplum", sanat tarihi ve toplumbilim aynı zamanların ürünü. Toplumun sanatsallaşması ile bilimselleşmesi birlikte oluşuyor. 19. yüzyıl başlarında Fransız Devrimi'nin vaatlerini gerçekleştirmeye azmeden ütopyalar, hep toplumu sanata dönüştürmeyi hayal ediyorlar...
-
14/1/2013
Bu yazıda söylemek istediğim esasen gayet basit: İnsanlar ne zaman sanatsal bir çerçevede politikadan bahsetseler, yalan söylüyorlar. Çoğu zaman da yalan söyledikleri ayan beyan ortada oluyor...
-
30/11/2012
Geçtiğimiz aylarda New York sanat camiası sıradışı bir davaya tanıklık etti: Koleksiyoncu Jonathan Sobel, fotoğraf sanatçısı William Eggleston’ı ve kurucusu olduğu vakfı, bazı ikonlaşmış ve sınırlı sayıda basılmış orijinal fotoğrafları dijital yöntemlerle çoğaltıp satışa sundukları için mahkemeye verdi.
-
14/11/2012
Bu çalışmanın temel amacı 1957 yılında Paris’te dört ayrı avangard hareketin bir araya gelmesiyle kurulan Sitüasyonist Enternasyonal’in (SE) kısa tarihini, kurucu unsurları olan küçük avangard grupların etkinliklerini ve Sitüasyonist Enternasyonal’in temel kuramsal kavramlarını eylem pratikleri çerçevesinde incelemektir.
-
13/11/2012
Basın, birdenbire, çağdaş sanatı eleştirmeye cüret etti. Birbiriyle örtüşen birtakım olaylar, sanat dünyasına yönelik, yeni ve pek de saygılı olmayan bir tutum geliştirmiş görünüyor. Değişen, Hirst, Kapoor ya da Cattelan değil; değişen biziz.
-
7/11/2012
1990'larda, sanatın dokusunda büyük değişiklikler meydana geldi. Aşırı kaçamak çoğulculuğun ve onun kaçamak enginliğinin ortasında, beklenmedik bir dönemece girildi.
-
31/8/2012
Öyle görünüyor ki "çağdaş" kavramı düpedüz nafile, boş bir kavramdır; aslına bakarsanız, "çağdaş sanat" kavramının, meşru bir teori geliştirme niyetinden ziyade bir ikame bulma ihtiyacının sonucu olarak sanatta bu kadar merkezî hale gelmiş olabileceğinden şüphelenmekte pek haksız sayılmayız.
-
7/8/2012
Türkiye’de görsel sanat alanında "çağdaş sanat"a karşı "güncel sanat" tartışması epey bir süredir gündemde. "Güncel sanat", 1990'lardan beri bu kavramı kasten veya gelişigüzel kullanan sanatçı, küratör, eleştirmen, yazarlar vs. yoluyla, iyi kötü billurlaşmış pratik bir alana dönüştü.
-
28/5/2012
"Artful Living", haftalık bir aktüalite dergisinin eki olarak, üç ayda bir, bedava dağıtılacak olan ve "Türkiye’nin en kapsamlı sanat dergisi" olma iddiası taşıyan bir dergi. Dergiyi, bir inşaat/emlak firması çıkarıyor.
-
14/5/2012
Sanat tarihçisi Hal Foster'ın "Art-Architecture Complex" başlıklı derlemesi, sanatın eğlence endüstrisiyle arasındaki tüyler ürpertici yakınlaşmayı ve etrafındaki yapılarla kurduğu simbiyotik ilişkiyi masaya yatırıyor.
-
29/2/2012
Nietzsche, "Ahlakın Soykütüğü"nün üçüncü metninde, Kant'ın güzeli "çıkarsız haz" olarak tanımlamasını köklü bir eleştiriye tabi tutar: "Kant, güzelin sıfatları arasında, bilgiye saygınlığını kazandıranları vurgulayıp öne çıkarmakla, sanata saygınlık bahşettiğini sanıyordu. Bunun esaslı bir hata olup olmadığını sorgulamanın yeri burası değil...
-
29/11/2011
Sanat dünyasında yeni bir sanat koleksiyoncusu nesli peyda oldu; en çarpıcı özellikleri, kamusal alanda görünür olmak için harcadıkları olağanüstü enerji. Yeni açılan nispeten küçük özel müzelere bile kayıtsız kalmak imkânsız.
-
31/10/2011
Müzelerin kamuyu şekillendirme, hatta “yaratma” misyonu yeni değil. Batı’da kuruldukları ilk günden bu yana müzeler devletlerin hedeflediği “yurttaş” tipinin kalıba döküldüğü mekânlar oldu. Toplumsal çatışmaların dindirilmesinde, rejime rıza ve itaatin sağlanmasında müzelerin “uygarlaştırıcı” etkisine güvenildi.
-
31/10/2011
Ünlü para dergisi Forbes, Viktor Pinçuk'un servetinin 3,3 milyar dolar olduğunu tahmin ediyor. Bu servetin çoğunu Ukrayna'da "Turuncu Devrim"in başa geçirdiği Leonid Kuçma'nın kızı Elena'yla evlendikten sonra sağladığı ayrıcalıklar sayesinde yapmış. Örneğin, 850 milyon dolara özelleştirdiği Ukrayna'nın belli başlı çelik tesisini bir süre sonra Hint çelik devi Laksmi Mittal'e 4,8 milyar dolara satmış.
-
26/10/2011
13 Ekim'de Londra'da açılan Frieze Sanat Fuarı'nda sergilenen en ilgi çekici 'eser'ler yatlar oldu. Ünlü yat firmaları CRN ile Riva'nın sundukları enstalasyonda biri 10, diğeri 68 metre boyunda iki hiper-lüks tekne geziliyor. Enstalasyonun adı "Su Üzerindeki En Güzel Sanat".
-
23/10/2011
Art News gazetesinin hazırladığı “dünyanın en etkili sanat koleksiyoncuları” listesinin dördüncü sırasında Türkiyeli bankacı Halit Cıngıllıoğlu yer alıyor. Halit Cıngıllıoğlu’nun koleksiyonunda hangi eserlerin yer aldığı bir “sır” çünkü bu eserler göz önünde olmak yerine onun bankalarının kasalarında saklı.
-
10/10/2011
Müzelerin müzeyi sergiledikleri sergiler, müzelerin de çağdaşlaşmaya ve modern müzeyi sorunsallaştırmaya başladıkları bir süreçle başladı. Bu tür sergilerin en kapsamlısı, 1999 yılında New York Modern Sanatlar Müzesi’nin düzenlediği, The Museum as Muse sergisiydi.