-
17/8/2022
Wifredo Lam, eserleri için "zihinsel dekolonizasyon" ifadesini kullanır. Bir “Truva atı” gibi davranmak istediğini söyler... Bu resimler ilk bakışta, Avrupalı bir avangard ressamın büyük ve iddialı eserlerini andırır. İçeriğe gelince… işte o bambaşka bir mesele.
-
30/5/2022
Medya savaşları, denk güçler arasındaki savaşlar değildi; kameralar için sahnelenen son derece asimetrik güç gösterileri olmaları amaçlanmıştı...
-
18/1/2022
Yücelik ve tekinsizliğin, amaçlanan etkiyi yaratmama ihtimali var – yüce ve tekinsiz ters teperek, gülünç ve kitsch olabilir...
-
17/10/2021
Serbest ticaret ile özgür –serbest– sanatın göründükleri kadar zıt olmayabileceğini düşünmek için birçok sebep var. Sanat aynı zamanda, sanat eserlerinin yatırım, vergiden kaçınma ve kara para aklama gibi amaçlar için kullanıldığı ikincil bir spekülatif piyasadır.
-
21/11/2017
Burada özellikle politik sanat ile süper-zenginlerin sanatı arasındaki şizofrenik ilişkiye ve bunun teori, eleştiri ve sanat dünyasının diğer alanlarla ilişkisi açısından ne gibi sonuçlar doğurduğuna odaklanmak istiyorum...
-
19/11/2017
Remember that the asset price of an art work is merely a bet, it relies on a belief system. Attempt to puncture it at your peril. The newspaper critics become reduced to agents of PR, for the art, their papers and for themselves...
-
23/2/2013
Doğu Avrupa komünizminin 1989’daki çöküşünün ardından, sanat dünyasının yönü de değişti. Dünyanın her yerinden bienaller fışkırmaya başladı ve ABD, Japonya ve Avrupa dışında; Asya, Afrika ve Güney Afrika gibi bölgeler de çağdaş sanat sahnesinde pek çok büyük sergiyle arz-ı endam etmeye başladı.