-
22/8/2017
Bir resim sergisi hakkında hiç de bildiri yazma ihtiyacı hissetmiyorum. Hepinizin benden ne beklediğini biliyorum ve bir noktaya kadar da beklentilerinizi karşıladım. Ama açıkçası yoruldum... ırk grubumun ve/veya cinsiyet nişimin önde gelen bir üyesi olarak gösterilmekten yoruldum.
-
7/5/2017
Neoliberalizm son kırk yıl boyunca kamusal kurumlarımızın içini boşalttı. Yasaların büyük şirketlerin çıkarlarına uyarlanmasından, okulların ve üniversitelerin içinin boşaltılmasına, kamuya ait arazi, varlık ve hizmetlerin en yüksek teklifi verene satılmasına kadar, neoliberalizm, devletin halka hizmetle yükümlü bütün unsurlarını kuruttu.
-
1/5/2017
1991’de Sovyetler’in çöküşünün ardından, CIA’in Soğuk Savaş sırasında sanatın politik amaçlara alet edilmesindeki gizli rolü yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Gelgelelim, CIA’in Amerikan sanatına fon sağladığı yaygın olarak biliniyorken, Arap sanatına verdiği destek hemen hiç tartışılmıyor.
-
14/4/2017
Neredeyse istisnasız bütün katılımcı sanat çağrılarının altında şu iki saikten biri yatar: Bunlardan ilki, fiziksel ya da sembolik katılım sayesinde güçlenen, etkin bir özne yaratma arzusudur. İkinci saik, yaratıcılıkla ilişkilidir. İşbirliğine dayalı yaratıcılığın, hiyerarşik olmayan, daha olumlu bir toplumsal modelden doğduğu ve yine böyle bir model ürettiği düşünülür.
-
28/3/2017
1967 senesi, Pop Art’ın uluslararası macerasında hem bir dönüm noktası hem de bir zirvedir. İzlandalı ressam Erró, 1967'de "Amerikan İç Mekânı No 1"i yapar: Resimde, bir Maocu afişten alınmış Kızıl Ordu birlikleri, Amerikalıların hayalindeki evi işgal etmektedir. Pop Art, kapitalist Amerika’nın zaferinin ifadesi değildir yalnızca.
-
9/1/2017
Meksika, Küba ve Nikaragua’daki devrimci hareketlerin büyük ölçüde küçümsenen veya yanlış okunan sanat ve kültür mirasları, sadece Amerika ülkelerinin değil tüm dünyanın geleceği açısından hâlâ büyük önem taşıyor ve canlılıklarını koruyor.
-
27/12/2016
Mark Lombardi, "hikâye iskeletleri" adını verdiği çizimlerinde, hükümetlerin, istihbarat örgütlerinin ve finans kuruluşlarının yolsuzluk ve organize suç faaliyetlerini inceliyordu. 2000 yılında (ABD’de yapılacak genel seçimler için kampanyalar sürerken) evinde ölü bulundu, kendini asarak intihar ettiği iddia edildi.
-
25/12/2016
Kendi içine kapalı sanat dünyası ve zayıf düşmüş avangardı açısından, kalabalıkların dönüşü ne anlama geliyor? Rus Devrimi’nden, ve Devrim’in yazarlarıyla sanatçılarından, çağdaş sanat ve kültürle ilgili ne gibi dersler çıkarabiliriz? Meksika Devrimi gibi, kilit önem taşıyan başka devrimlerden çıkarılacak dersler neler olabilir?
-
18/12/2016
1968 direnişlerini üniversitelerin sınırları içinde düşündüğümüz zaman ufkumuz daralıyor. Oysa bu konuda, üniversiteyi radikal bir toplumsal dönüşümün motive olduğu bir çekirdek gibi görmek önemlidir bence.
-
29/12/2016
Sanat eserleri, edebiyat da dahil, katıksız birer yapıntı, birer ürün olarak, dahil olmaktan kaçındıkları pratiğe yönelik birer talimattırlar: olması gerektiği gibi yaşanan hayatın üretimi.
-
21/11/2016
Toplumumuzda güzide örneklerine bol bol rastlanan sanat nefreti bugün bu kadar etkiliyse, bizzat sanatçılar tarafından canlı tutulduğu içindir. Bizden önceki sanatçıların kapıldığı kuşkular kendi yetenekleriyle ilgiliydi. Günümüz sanatçıları ise sanatlarının gerekliliğinden, dolayısıyla kendi varlıklarından kuşku duyuyor.
-
22/11/2016
Günümüz sanatçısı bir ikilemle karşı karşıya: fildişi kulesinde kalsa gerçeklikten kopacak, politika meydanında dört nala koşup dursa bu sefer de hiçbir şey yaratamayacak. İşte gerçek sanata giden meşakkatli yol bu ikisinin arasından geçiyor.
-
11/11/2016
Sanatçının politikaya tesirli bir şekilde karışmadığı memleketlerde demokrasi olamaz.
-
2/11/2016
Gustav Klutsis, Sovyet ajit-prop grafik tasarımının öncülerindendi; özellikle politik afiş, kitap tasarımı, dergi ve gazete illüstrasyonlarında fotomontaj tekniğini devrimci biçimde kullanmasıyla tanınıyordu.
-
9/10/2016
Realizm-modernizm tartışmasından çıkaracağımız ders, her iki kavramı da, devreye sokuldukları tarihsel ve toplumsal konjonktür bağlamında yargılamak gerektiğidir. Geçmişin can alıcı mücadelelerine belli bir saf tutarak bakmak, ne iki taraftan birini seçmeyi gerektirir, ne de uzlaşmaz farklılıklar arasında uyum sağlamaya çalışmayı.
-
3/5/2016
1968… Bütün dünyayı birleştiren bir ruhun, devrim ruhunun bütün bedenleri, sokakları, fabrikaları, üniversiteleri, kafeleri, kahvehaneleri sardığı yıl… Bu yazı, 68’in mimesisini bir ucundan yakalama denemesi olacak. Hikâyemizin kahramanı ise, 1968-1971 yılları arası faal olan Devrim İçin Hareket Tiyatrosu.
-
19/4/2016
Günümüzde özerk sanat için aslolan, egemen gerçekliğe temelden uzak ve onunla çatışan bir gerçeklik deneyimi ortaya koymak. Özerk sanat, toplum ile kültür arasındaki düşmanlığı sözde-politik ürünlerle yatıştırmak yerine, yeniden canlandıracaktır. Neoliberal politik özgürlük idealine uymaması anlamında “gayri demokratik” bir sanat türü olacaktır.
-
9/2/2016
Küreselleşme karşıtı harekete koşut olarak sanatsal üretim de anti-kapitalist politikaya yöneldi; bu dönemin sanatına, sembolik de olsa otonom bölgeler yaratmak amacıyla, karşı-kültüre ait tavırların ve politik yakınlıkların benimsenmesi ve disiplinlerarası pratikler damgasını vuruyordu.
-
2/2/2016
“Sanatın sonu”, ancak, insanlar doğru ile yanlışı, iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini, şimdi ile geleceği birbirinden ayıramaz olduklarında tasavvur edilebilir. Bu, uygarlığın en ileri noktasındaki katıksız barbarlık durumu olacaktır, ki böyle bir durum gerçekten tarihsel bir olasılıktır.
-
22/1/2016
Mekâna özgü eserler üretmekten anladığım, piyasanın yamacına yanaşmak değil.