-
17/12/2018
Nasıl oluyor da, 1940’larda Sri Lanka modernizminin başını çeken ve, tüm engellere rağmen, dünyanın en tanınmış kadın mimarları arasında sayılan Minette de Silva’nın binaları bugün artık bilinmiyor?
-
19/11/2018
Türk tasarım tarihini yazarken, önümüze iki perspektif çıkmaktadır: Bunlardan birincisi Türk tasarımının kendisini algılamada ve Batı ile ilişkisinde kendisini konumlandırmadaki yaklaşımıdır. İkincisi ise Batı'nın Türk tasarım tarihine bakış açısıdır...
-
22/9/2018
Mimarlıkta postmodernizmin öncüsü olarak anılan Robert Venturi, 18 Eylül 2018’de 93 yaşında öldü. Perry Anderson’ın Venturi üzerine değerlendirmelerini sunuyoruz...
-
19/9/2018
Meksika kırsalındaki evlerin birçoğu, insanların kendi kendine inşa ettiği evler, yani mimarsız mimariler. Fotoğrafçı Adam Wiseman, çoğu ABD’de yaşayan ve kaçak çalışan Meksikalıların gönderdiği paralarla inşa edilen bu evleri “serbest mimari” olarak tarif ediyor.
-
19/8/2018
Bu araştırmanın konusu, toplum bilimci Marc Augé’nin çağdaş kapitalist sistemin zaman-mekân kavrayışının bir sonucu olarak betimlediği ve “yer-olmayan” olarak isimlendirdiği yeni mekân tipolojisinin gerçekleşme süreçlerinin incelenmesidir.
-
12/8/2018
Asmund Havsteen-Mikkelsen, Danimarka’daki Vejle fiyordunda Eylül ayına kadar sürecek Yüzen Sanat Festivali’ne "Flooded Modernity" başlıklı bir heykelle katılıyor.
-
1/8/2018
St. Petersburg’un merkezi, Rus imparatorluğunun zirvesinde olduğu zamanlarda inşa edilmiş gösterişli malikâne ve saraylarla dolu. Şimdi çoğu altın çağındaki görkeminden uzak durumda...
-
19/6/2018
Stavrides’in kitabı hem umut verici, hem de eleştirel. Tasarımcılar, mimarlar, şehirciler ve müşterekleştirmeyle ilgilenen herkesin okuması gereken bir çalışma, çünkü müşterekleri benzersiz bir mekânsal ve mimari çerçeveden ele alıyor
-
20/6/2018
“Toprağın sahibi kim?” sorusu, bütün toplumlarda merkezî yer tutan bir soru, çünkü mekân da, hava ve su kadar hayati bir kaynak. Gelgelelim mimarların, toprak mülkiyeti sorunuyla açıktan hesaplaştıkları nadiren görülür...
-
15/6/2018
Avrupa’da faşist ideolojilerin yeniden ortaya çıktığı günümüz bağlamında, Kuzey ve Doğu Afrika’dan buraya gelen nüfusu da göz önüne alarak şu soruyu sormak elzem hale geldi: Faşist-sömürgeci miras ne tür bir mirastır?
-
18/4/2018
Bu yerleşimler sıcak bir yuva hayalinin gerçeğe dönüştüğü mahalleler değil; sonuçlarını ve boyutlarını kestirmenin çok zor olduğu bir ekolojik ve toplumsal müdahalenin her yere yayılmış şebekeleri...
-
8/4/2018
Forensic Architecture, Goldsmiths Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir örgüt. Kurucusu ve direktörü, Britanyalı-İsrailli mimar Eyal Weizman. Başlıca misyonu, araştırma yapmak ve “özgül davalara ilişkin delile dayalı sistemler geliştirmek”.
-
11/4/2018
Hindistan, giderek taşeronlaşan ve ucuz işgücünün peşinden koşan küresel şirketlerin gözde yatırım alanlarından birisi. Yeni Delhi’ye 32 km uzaklıktaki boş tarım arazileri üzerinde son birkaç onyılda yükselen Gurgaon kenti, bu şirketler için bir çekim merkezi olmak üzere...
-
20/3/2018
Herkes İçin Mimarlık Derneği, gönüllü öğrencilerle profesyonellerin biraraya gelerek, kentsel ve kırsal alanları ilgilendiren toplumsal sorulara mimarlık ve tasarım bağlamında yaratıcı cevaplar aradığı bir platform.
-
18/3/2018
Şair Valéry, müzelerin sanatın hayatını elinden alarak, onu görüntülerinde öldürdüğünü yazar. Tuhaf ama, Cité’nin girişinde de Valéry'den bir alıntı okuruz: “Ben bir mezar mıyım, yoksa bir hazine mi?”
-
23/2/2018
Katı olan her şey buharlaştıysa şayet, cam mimari de yükselerek o buharın içinden geçtiğimizi hissettirir bize. Ama eninde sonunda bir tavana toslarız. Cam en nihayetinde, bizi zapteden bir maddedir. Yaşayanların bu şekilde buharlaşması, ölü nesnelerin böyle yığılması... işte bu, sera etkisidir.
-
15/2/2018
1980’lerdeki eğilim, şirketlerin sanatı ofis mekânlarına taşımalarıydı. Modanın damgaladığı çağdaş sanat vitrinleri ise avangard işleri lüks alışveriş mekânlarıyla biraraya getiriyor ve gösteriş amaçlı tüketim deneyimine vasıta olması için sanatı kullanıyor.
-
14/2/2018
Fransız sanatçı Zacharie Gaudrillot-Roy’un "Cepheler" başlıklı serisi, dijital olarak müdahale ederek, yalnızca ön cephelerini bıraktığı binaların ve tekinsiz sokakların fotoğraflarından oluşuyor.
-
2/1/2018
1960’ların sonlarından beri mimarlık kültürü, pek çok bilgi alanından devşirdiği birtakım hakikatlerin sözcülüğünü yapmakla meşgul. Son zamanlardaysa, neoliberalizmin dogmalarını düpedüz benimseyip yayma yönünde birtakım emareler göstermeye başladı.
-
14/12/2017