-
25/11/2013
Tarihi evlerin müzelere dönüşümü, sadece müzecilik alanında yeni bir araştırma alanı değil, aynı zamanda mimarlık disiplini için de yeni bir konudur.
-
15/10/2013
Mimarlık; çevresel etkenler, toplumsal unsurlar, kültürel birikim, düşünsel ürünler ve bilimsel bilgi gibi birçok bileşenin farklı oranlardaki katkı ve şekillendirmeleri doğrultusunda somut ürünler ve düşünsel yaklaşımlar ortaya koyan çok girdili bir disiplindir.
-
19/8/2013
Bu çalışmada mimariye ve özellikle ‘günümüz Türk mimarisi’ne 20. yüzyılda etkili olan dört filozofun kavramlarıyla -felsefeyle- bakılarak, mimarlığın bir tür felsefi eleştirisi yapılmakta; Zeitgeist ile mimarlık arasındaki ilişkinin mimari yapılarda nasıl nesnelleştiğinin yanıtı aranmaktadır.
-
12/8/2013
Sinema ve mimarlığın modern zamanlarda, farklı bağlamlardaki etkileşimi, bu tezin konusunu oluşturur. Sinema ve mimarlık etkileşimine, filmlerin mimari çevrelerin oluşumunda ve bu çevrelerin insanların yaşamlarına dahil edilmelerinde nasıl bir rolü olduğunu anlayabilmek için farklı açılardan bakabiliriz.
-
12/5/2013
-
22/7/2013
Bu tezin amacı mimarlığın pozisyonunu hem kültürel bir ürün hem de özerk bir disiplin olarak araştırmaktır. Mimari özerkliğin araştırılmasındaki amaç mimarlığın elindeki araçların ve potansiyellerin incelenmesidir.
-
28/5/2013
Çalışmanın kapsamını, erken 20. yüzyıl düşünsel ortamı içinde evin önemi, anlamı ve bu dönem içinde bazı ünlü mimarların ev çalışmalarının irdelenmesi oluşturmaktadır.
-
22/4/2013
Osmanlı döneminde cami olarak kullanılan ve cumhuriyet kurulduktan sonra müzeye çevrilen Bizans kiliselerinin teker teker yeniden camiye dönüştürülmek üzere ‘restorasyon’ları, kaygı uyandırıyor.
-
2/4/2013
“Başarısız olan modern sanat değildir; tersine, kapitalist toplum başarısız olmuştur. Ama kapitalist toplum olası tek toplum değildir.”
-
23/2/2013
YEM Yayınları'nın “Mimarlar için Düşünürler” dizisinin "Mimarlar için Heidegger" adını taşıyan ikinci kitabı yayımlandı
-
1/3/2013
Mimarlık bilinen ve bilinmeyen arasındaki bağlantılardan biri gibi görünüyor kuşkusuz, bir köprü: üstünden geçmek istediğimiz, oradan oraya gezinmek, şimdi ve ötedeki arasında güvende olmak, ve hiçbir yerin havasına dumandan halkalar üflemek istediğimiz bir köprü.
-
16/2/2013
Kat planı, bir evin ayak izinden fazlası değildir. Böyle yamyassı bir ize dayanarak binanın asıl biçim ve içeriğini anlamak zordur. Tanrı, insanoğlunu yaratmaya ayak izinden yola çıkarak başlamış olsaydı eğer, ortaya insan yerine, herhalde devasa bir topuk ve kocaman ayak parmaklarından oluşan bir hilkat garibesi çıkardı.
-
28/3/2013
Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc (1814-1879) mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar kişiliği ile 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren önce Fransa’da, daha sonra da tüm dünyada en etkin ve ünlü mimarlardan biri olmuştur.
-
10/3/2013
Bu çalışma, fotoğrafı iletişim aracı olarak kullanan mimarlıkla, onu mekansal nesnesi olarak kullanan fotoğraf arasındaki ilişki üzerine odaklanır.
-
9/1/2013
Çincede, hakiki olamayacak kadar ucuza satılan taklit ya da korsan olarak üretilen marka ürünlere sokak ağzında shanzai denir. Shanzai kültürü ise bugünlerde mimari yapıların korsan taklitleriyle yeni bir düzleme geçmiş durumda.
-
29/12/2012
Neden beyaz? Neden kendimizi beyaz duvarlarla çevreliyoruz? Pürüzsüz yüzeyleri hakkında bu kadar büyüleyici olan ne? Nereden aldık onları? Ne zaman?
-
16/12/2012
Bir yapıyı bozarken, kimi toplumsal koşullara dikkat çekmek istiyorum. Öncelikle de, bir kapalılık haline. Ama açmak istediğim yalnızca fiziksel gereklilikten ötürü oluşan bir kapalılık değil.
-
9/12/2012
Sürrealistler mimari üzerine pek kafa yormamışlardı; hele bir de modernist idiyse daha da az. Hangi gruba ait olursa olsun tüm mimariler onlar için, düzeni, olumlamayı ve resmiyeti temsil ediyordu; diğer bir deyişle, bozmayı ve yıkmayı umdukları hemen her şeyi.
-
9/12/2012
Modernist mimarlığın en politik çehrelerinden biri olan Brezilyalı mimar Oscar Niemeyer 5 Aralık 2012 günü 104 yaşında öldü.
-
2/11/2012
Sembolizm, fütürizm gibi erken uyanışlar sayılmazsa, avangard sanat Birinci Dünya Savaşı’nın ürünüdür. Kurt Schwitters da, Savaş sonrası ilk avangard kuşağın bir şairidir, ressamıdır, heykeltıraşıdır, mimarıdır, masalcısıdır, eleştirmenidir…