-
12/9/2014
Bu çalışmada, avangardın tarihsel geçmişi göz önünde bulundurularak, 1950'lerden günümüze sanatta avangard olgusu ele alınmıştır. 1950 sonrası sanatında avangard olgusunu etkileyen faktörler ve avangardın geçirdiği dönüşüm ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
-
26/8/2014
Araştırma, iğneleme, bilmezden gelme ve tersini söyleme gibi yöntemlerle, yanlış, çarpık ve absürd olayları eleştiren ironiyi, bir söz sanatı ve felsefi bir düşünce biçimi olarak, terimsel ve kavramsal açıdan, farklı sanat disiplinlerindeki yaratımlara katkılarıyla ortaya koyar.
-
18/8/2014
Cihat Burak'ın eserlerinde, mizahçı kişiliğiyle figür ressamlığı arasında denge kurabilen anlatısına bir yolculuk yapılmış, sanatçının seçilen eserlerinde, şenlik ve törenler üzerinden iktidar olgusuna ve toplumsal hayattaki yansımasına yer verilmeye çalışılmıştır
-
14/8/2014
2000’li yıllarla beraber daha fazla değinilmeye başlanan romantik vizyonlar kendilerini küreselleşmenin getirdiği sıkıntılar ve neo-liberal düzen karşısında yeniden ütopyacı bir söylem ile birleştirmişlerdir.
-
4/8/2014
Bu çalışmanın amacı, 21. yüzyıl metropolüne, Walter Benjamin’in eleştirel-materyalist tarih yazımı anlayışından hareketle ve Dziga Vertov’un montaj-düşüncesinin açtığı yolda yeni bir bakış açısı getirmektir.
-
28/7/2014
Her türlü fikrin metâya dönüştürülebildiği günümüzde, saygınlıktan başka beklentisi olmayan, metâsız bir sanat ortaya çıkıyor. Aslında sanatın ve özgür düşüncenin temel çıkış noktası olan bu pratik, yaratıcılığın kültür endüstrisi ile olan anlaşmasının sona erdiğinin göstergesidir.
-
7/7/2014
Bu tez çalışması ile, sanatta modernizm sonrası kolektif üretim ele alınmış, günümüz sanatında sanatsal bir yöntem olarak kolektivizmin yeri sorgulanmıştır. Barthes'ın "Müellifin Ölümü" ve Foucault'nun "Müellif Nedir?" makaleleri sanatçının yeni kolektif tanımı için temel kaynak olmuştur.
-
14/7/2014
Bu tezin temel amacı, Yüksel Arslan’ın çalışmalarında mekân ve beden ilişkisini Doğulu ve Batılı geleneklerden gelerek ortaya koymaktır.
-
30/6/2014
Bu çalışma, liberalizm ve neoliberalizm çağlarında dünyayı temsil etme biçimlerine dair tarihsel bir perspektif sunmayı amaçlıyor ve bu iki dönemde ortaya çıkan iki sergi modeline odaklanıyor: Geç 19. yüzyılın dünya sergileri ve geç 20. yüzyılın çağdaş sanat bienalleri.
-
14/4/2014
Bu çalışma gösteri toplumu ile mimarlık manifestoları arasındaki ilişkiyi analiz edip gösteri toplumunun değişimiyle mimarlık manifestolarının nasıl bir değişime uğradığını anlamaya çalışmaktadır.
-
14/5/2014
Modernitenin güçlü görsel araçları olan müzeler, modern dünyada politik ideolojilerin etkisi altında çeşitli anlatılarla kurgulanmışlardır.
-
10/3/2014
1900’lü yılların, sanat, sosyoloji ve felsefe birlikteliğini su yüzüne çıkarıp; edebiyat, plastik sanatlar, sinema ve tiyatro sanatına yeni bir çehre kazandırmış olduğunu gözlemliyoruz.
-
15/2/2014
20. yüzyılın ilk çeyreğinde karşımıza çıkan Kübizm, Fütürizm ve Dada'yı derinlemesine inceleme amacında olan konumuz; söz konusu akımları, modern çağa özgü sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel koşulların neden-sonuç ilişkisi bağlamında incelemektedir.
-
3/3/2014
Bu tez mimarlık sergilerinin, mimarlık söyleminin şekillendirilmesindeki rolünü çalışmıştır. Mimarlık sergileri ve ilgili yayınlar, mimariyi yorumlayan ve yeniden üreten eleştirel eylemler olarak kabul edilmiştir.
-
19/1/2014
Bu araştırma, Berlin Dada Hareketi'nin kurucuları arasında yer alan Alman fotomontaj sanatçısı John Heartfield'ın yaşamı ve yapıtları üzerinden nesne yorumuna ilişkin bilgi ve bulguların tespiti ve yorumunu amaçlamaktadır.
-
28/12/2013
Modern kent ile sinema 20. yüzyılın neredeyse eşzamanlı olarak ürettiği iki temel olgudur. Kentlerin toplumsal ve estetik özellikleri, bu çağla birlikte gösterdikleri hızlı değişimler, kentin olası bir felakette alacağı hal, sinemanın büyülü atmosferinde izdüşümünü bulmuş; kent, kimi zaman temel unsur olarak, kimi zaman kurguyu destekleyen bir dekor olarak sinemada yer almıştır.
-
6/1/2014
Bu çalışmayla, Cumhuriyet dönemi Türk resim sanatı tarihinin şekillenmesine katkıları olan Hofmann Atölyesi'nde eğitim gören dört Türk ressamının, hocalarından aldıkları etkiler ortaya konulmuştur.
-
9/12/2013
Bu tez politik program ve mimari üretim arasındaki ilişkiyi ‘tasarım yoluyla demokratikleşme’ miti üzerinden inceler.
-
4/12/2013
Sanat ... politikanın değerlerini yıkar, onu yeniden tanımlar ve ... politikaya özgürlük getirir. Sanat, tıpkı devrim gibi, politikanın kahkahası görevini görür. Kahkaha hayatta ne rol oynuyorsa, sanat da politikada aynı işlevi görür.
-
25/11/2013
Tarihi evlerin müzelere dönüşümü, sadece müzecilik alanında yeni bir araştırma alanı değil, aynı zamanda mimarlık disiplini için de yeni bir konudur.