-
12/9/2013
"Endüstriyel Tasarımda Paradigma Kaymaları: Bruno Latour'a Özel Bir İlgiyle" başlığını taşıyan bu tez çalışmasında, endüstriyel tasarım disiplininin varlık koşullarının irdelenmesi amaçlanmıştır.
-
19/8/2013
Bu çalışmada mimariye ve özellikle ‘günümüz Türk mimarisi’ne 20. yüzyılda etkili olan dört filozofun kavramlarıyla -felsefeyle- bakılarak, mimarlığın bir tür felsefi eleştirisi yapılmakta; Zeitgeist ile mimarlık arasındaki ilişkinin mimari yapılarda nasıl nesnelleştiğinin yanıtı aranmaktadır.
-
5/8/2013
Bu tez, ‘sürrealizm’ tanımları ve sürrealizmin algılanma şekillerine odaklanmaktadır. Tez, 21. yüzyıl edebiyatındaki sürrealist dinamiklere ilişkin çok daha kapsamlı bir çalışmanın zemini olarak kullanılacak bir ön çalışma ve analiz olarak nitelendirilebilir.
-
12/8/2013
Sinema ve mimarlığın modern zamanlarda, farklı bağlamlardaki etkileşimi, bu tezin konusunu oluşturur. Sinema ve mimarlık etkileşimine, filmlerin mimari çevrelerin oluşumunda ve bu çevrelerin insanların yaşamlarına dahil edilmelerinde nasıl bir rolü olduğunu anlayabilmek için farklı açılardan bakabiliriz.
-
30/7/2013
Bauhaus sayesinde o güne kadar alışılagelmiş tüm sanat kavramları değişime uğramış, sanat ve mimarlık eğitimi ilkeleri yeniden gözden geçirilmiş, etkileri günümüze kadar uzanan bir düşünce ortaya çıkmıştır. Bauhaus’un sahne tasarımına getirdiği yenilikler de, kendi dönemi içinde oldukça radikal karşılanmıştır.
-
16/7/2013
Bu tez mimarlığa salt mimarlık disiplini içinden değil, daha geniş bir düşünsel ve toplumsal perspektiften yaklaşma arzusuyla yazılmıştır. 1950 ve 1960'ların avant-garde sanat ile politik muhalefeti bir araya getiren topluluğu Durumcu Enternasyonal özelinde toplumsal düzen-mimarlık ilişkisi araştırılmıştır.
-
8/7/2013
Araştırmada, 20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan vücut ve performans sanatı hareketleri kapsamında sanat nesnesi olarak bedenin kullanılması ve bu anlayışla çalışan sanatçıların eylemleriyle/ performanslarıyla iktidar kavramına direnme biçimleri incelenmiştir.
-
22/7/2013
Bu tezin amacı mimarlığın pozisyonunu hem kültürel bir ürün hem de özerk bir disiplin olarak araştırmaktır. Mimari özerkliğin araştırılmasındaki amaç mimarlığın elindeki araçların ve potansiyellerin incelenmesidir.
-
13/5/2013
Tarih, bugünü oluşturan geçmişin birikimleriyse eğer, ezilenlerin bugünle hesaplaşması için tarihle yüzleşmesi gerekmektedir. Mevcut dünya, tarihte egemen olanların kurdukları bir dünyadır ve Walter Benjamin’i hatırlayarak söylersek, bu dünyayı değiştirmek için tarihin dışında bir yer aramamız gerekmektedir.
-
28/5/2013
Çalışmanın kapsamını, erken 20. yüzyıl düşünsel ortamı içinde evin önemi, anlamı ve bu dönem içinde bazı ünlü mimarların ev çalışmalarının irdelenmesi oluşturmaktadır.
-
24/4/2013
Kültürel hatırlama biçimlerinin sorunlu yapısı ve belleğin olumsal ve değişime tabi doğası nedeni ile toplumsal bellek bir dönem değişiminin eşiğinde gibidir. Bellek ve temsil böyle bir eşikte yeniden sorgulanır.
-
19/4/2013
Geleneksel sanatın kurallardan kurtulma sürecinin önemli bir adımı olarak değerlendirilen 19. yüzyıl, görsel ve işitsel sanatların etkileşiminin yoğunlaşmaya başladığı bir sürece işaret eder.
-
7/4/2013
Çalışmanın üç alt başlıktan oluşan ilk ana bölümünde, 19. yüzyıl Fransız şiirinin gelişiminde, evrensel düzlemde yer almasında yadsınamaz bir işlevi olan büyük usta Baudelaire’i etkileyen iç sıkıntısı kavramının kaynağı üzerinde durulmuştur.
-
31/3/2013
Sanatın tarihine genel bir bakış atacak olursak, yirminci yüzyıl başlarında sanatta köklü bir değişimin baş göstermiş olduğunu görebiliriz. Bu dönemle birlikte sanatta Rönesans’tan beri süregelen tüm gelenekçi anlayış yıkılmıştır.
-
21/3/2013
Türkiye’nin ilk uzun soluklu özel sanat galerisi olan Maya Sanat Galerisi, 1950-55 yılları arasında faaliyette bulunmuştur. Galeri, açık olduğu bu beş yıl süresince gerçekleştirdiği sergilerle, Türk kültür ve sanat dünyasında öncü bir rol oynamıştır.
-
25/2/2013
Sokak sanatı kamu alanlarını yeniden düzenler ve yapılan çalışmalar yoluyla bu alanları, izleyiciye küçük mesajlar ileten mekânlar haline getirir.
-
17/2/2013
Bu çalışmanın amacı askeri okulların Türk resmine katkılarını incelemektir. Bu bağlamda dört askeri okulun katkıları söz konusudur. Bunlar Mühendishane-i Berrî-i Hümayun, Mekteb-i Bahriye, Mekteb-i Harbiye ve Mekteb-i Tıbbiye’dir.
-
3/3/2013
Uygarlık tarihi, bedeni, iktidar pratiklerinin merkezine yerleştirmiştir. Düzenin oluşturulmasında bedenin kendini ifade etme şekilleri iktidarın üzerinde en çok oynadığı alandır.
-
28/3/2013
Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc (1814-1879) mimar, mimari restorasyon uzmanı, araştırmacı, kuramcı, eğitimci ve yazar kişiliği ile 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren önce Fransa’da, daha sonra da tüm dünyada en etkin ve ünlü mimarlardan biri olmuştur.
-
10/3/2013
Bu çalışma, fotoğrafı iletişim aracı olarak kullanan mimarlıkla, onu mekansal nesnesi olarak kullanan fotoğraf arasındaki ilişki üzerine odaklanır.