-
6/1/2016
Bu çalışma, mevcut Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) hükümeti süresince, 2002-2009 yılları arasında İstanbul'da görsel sanatlar alanında uygulanan dört sansür vakası üzerinden analitik bir inceleme sunmayı amaçlamaktadır.
-
30/12/2015
Bu tezde, ülkeye özel tarihsel ve sosyal dinamikler göz önüne alınarak, Türkiye'deki sanat müzeleri üzerine bir araştırma yürütülmüştür.
-
16/12/2015
Bu çalışmada, İstanbul’da gerçekleştirilen yeni tip kamusal sanat projelerinin “kamusallık” yaklaşımları incelenmiş ve “kamusal alan” ile “kamusal sanat” arasındaki ilişki tartışılmıştır.
-
9/12/2015
"Alice Harikalar Diyarında" öyküsü, farklı coğrafyalarda ve dönemlerda birçok kez sinemaya uyarlanmıştır. Böylece, mekânsal düzenlemelerin, dönemlerin ve kültürlerin etkisiyle ne gibi değişiklikler geçirebileceğini farklı örneklerle kıyaslama imkânı sağlaması bakımından çalışmanın kaynağını oluşturmuştur.
-
2/12/2015
Bu çalışmanın amacı 1957'de Paris'te kurulan Sitüasyonist Enternasyonal'in tarihini, hareketin kurulmasında etkili olan II. Dünya Savaşı sonrası avangard grupları, o dönemki Avrupa sanat ikliminin toplumsal durumunu incelemektir.
-
17/11/2015
Bu çalışmada postmodernizmin başlangıcı sayılan ve avangardın doruk noktasını yaşadığı 1968 yılı ile postmodernizm sonrası dönem olarak sayabileceğimiz günümüz sanatı, düzeni sorgulama araçları ve yöntemleri üzerinden karşılaştırılmıştır.
-
11/11/2015
Bu tez çalışması, İstanbul'un hem kentsel, hem de kültürel değişim sürecinin bir parçası olarak 2000'li yıllarda yükselen özel sanat müzeleri ve sanatla ilişkili kurumların konumlarını, kentle eklemlenmeye başlayan varlıklarını ve yine kentle kurdukları kendine has diyaloğu müzeolojik açıdan değerlendirmiş ve tartışmıştır.
-
3/11/2015
Bu çalışmada, Dada sanatını doğuran koşullar, akımlar ve Dada’nın doğurduğu, etkilediği akımların zaman içindeki gelişimleri üstünde durulmuştur.
-
26/10/2015
Bu çalışmanın amacı, günümüzde plastik sanatlar alanında Türkiye'de ve dünyada yaygınlaştığını düşündüğüm yeni-oryantalist akımı irdelemektir.
-
19/10/2015
Bu çalışma sanat ve siyaset arasındaki ilişkiyi Weimar Cumhuriyeti'nin sanat ürünlerine referansla ele almaktadır.
-
5/10/2015
Bu çalışma, stratejik direniş araçları olarak sanat ve mizaha dair bilgi üretmeyi amaçlamaktadır. Foucaultcu iktidar ve direniş kavramları rehberliğinde Türkiye'deki graffitilerin analizi, araştırmanın temel odak noktasını oluşturmaktadır.
-
31/8/2015
Bu tez, neoliberal çağda kültürün bir kaynak olarak kullanılmasıyla beraber İstanbul sanat sahnesinde ‘politik olmak’ fikrine içerik ve anlam kazandıran üç ayrı faktörü incelemeyi amaçlamaktadır.
-
16/8/2015
Bu tez çalışması, 20. yüzyıldan bu yana etkisini her anlamda hissettiğimiz reklam ve tüketim olgusu ile sanat arasındaki ilişkileri konu edinmektedir.
-
9/8/2015
Bu çalışmanın amacı, özel sanat müzelerinin ortaya çıkışının tarihine odaklanmak ve özel sanat müzelerinin bir organizasyonel alan olarak kurulmasını irdelemektir.
-
2/8/2015
Bu tezin konusu ulusaşırı sanat sergilerinin İstanbul metropolündeki dolaşımıdır.
-
26/7/2015
Batı’da 80’li yıllardan itibaren kültürün özelleştirilmesiyle çağdaş sanatın geçmişte hiç olmadığı kadar eğlence sektörüyle ilişkilendirildiği düşünülür.
-
15/7/2015
1945-1960 yıllarında Paris sanat ortamı, çağdaş Fransız resmine büyük katkılar getiren çok uluslu bir yapıya sahipti. Nejad Melih Devrim, Mübin Orhon, Selim Turan, Hakkı Anlı, Albert Bitran, ve Fahr-el-Nissa Zeid'den oluşan bir grup soyut Türk ressamı da bu çok uluslu yapıda yer aldılar.
-
30/6/2015
Bu çalışmada, 1980 sonrasında yurtdışında gerçekleştirilen çağdaş sanat ve kültürel miras sergileri kapsamında değişen milli vizyon, toplumdaki kültürel alanı kontrol eden modern kültür politikaları ve sosyal hafızanın bir parçası olan milli kimliğin temsili ele alınacaktır.
-
23/6/2015
Bu tez, Arap Körfez ülkelerindeki yeni sanat müzelerinin oluşumundaki sosyo-politik amaçları ve sanat koleksiyonlarının niteliğini anlamak açısından bir çerçeve sunmaktadır.
-
16/6/2015
Kurumsal eleştiri, sanatı tanımlayan, değerlendiren, yaşama geçiren kurumların araçlarını ve yöntemlerini sorgulayan bir sanat pratiği olarak 1960'ların eleştirel bakışıyla beraber ortaya çıkar.