-
27/7/2012
Bu tez 1844-1916 yılları arasında Pera merkezinde gelişen resim üretimini araştırmak üzere yapılmış bir çalışmadır. Araştırma kapsamında dönemin günlük gazetelerinden yararlanılmış, elde edilen yeni veriler ışığında belirtilen tarihler arasında sanatçılara, atölyelerine, ürettikleri eserlere dair pek çok detaylı bilgi edinilmiştir.
-
19/7/2012
Çalışma, Hollandalı ressam Piet Mondrian’ın geometrik soyut bir resim biçemi olan yeni-plastik resim dilini, Rus ressam Kazimir Maleviç’in yine geometrik soyut bir resim biçemi olan süprematizmi ve süprematist nitelik taşıyan diğer üretimlerini meydana getirirken hangi felsefi ve metafizik sistemlerden ve nasıl etkilendiklerini tartışmaktadır.
-
28/6/2012
On sekizinci yüzyılın mimari, tarihsel ve arkeolojik bağlamlarında önemli rol oynayan İtalyan mimar Giovanni Battista Piranesi (1720-1778), ‘mimarlığın kökeni’ ve ‘estetik’ tartışmalar üzerine etkili tezler ileri sürmüştür.
-
23/6/2012
Avangardın kelime, terim, kavram ve olgu olarak anlamlarının belirsizliği, sanat ve mimarlık alanlarındaki seyahati incelendiğinde açıkça görülür. Bu çalışma avangardı deşifre etmeyi amaçlar ve mimarlıkta avangardın kavramsallaştırılması için bir harita önerir.
-
11/8/2012
Bu bilimsel çalışmada; Léopold Lévy ile onun Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü Başkanlığı yaptığı 1936-1950 dönemi Türk resminin incelenmesi amaçlanmıştır.
-
13/6/2012
Deniz Soysal’ın tez çalışması, Gadamer’in Hakikat ve Yöntem’de ortaya koyduğu, sanatın doğruluk değeri taşıdığı iddiasının kavramsal arka planını ortaya koymayı amaçlıyor.
-
9/6/2012
Seçkin G. Naipoğlu'nun tez çalışması, Osmanlı İmparatorluğu'nda ıslahat hareketleriyle birlikte yüksekokul düzeyinde başlayan sanat eğitiminde yeni bir disiplin olarak yerini alan sanat tarihi derslerini, bu derslerin içeriği ve uygulanmasını, Sanayi-i Nefise Mektebi'nin kuruluşunu ve kurumsal niteliğini, Mehmet Vahit Bey'in ilişkilerini, kitaplarını ve makalelerini irdeliyor...
-
20/5/2012
Başak Önsal'ın "Ankara’da Sanat Galericiliğinin Oluşumu - 1950'lerin Öncü Üç Galerisi Üzerine Bir Çalışma" başlıklı yüksek lisans tezi, söz konusu yıllarda Ankara'da açılmış olan Milar, Helikon Derneği ve Sanatseverler Derneği Galerileri örnekleri üzerinden Türkiye'de özel sanat galericiliğinin oluşumunu incelemeyi hedefliyor
-
22/11/2011
17. yüzyılda pek çok insan coğrafyasında bir salgın gibi yayılmaya başlayan modernlik, bu coğrafyalarda var olmuş organik bütünlükleri geri dönüşsüz biçimde parçalar. İnsanların, şeylerin ve düşünme biçimlerinin görece tanımlı sınırlar içinde var olduğu devir hızla kapanır.