-
1/7/2019
Kadın, ataerkil toplumlarda hane içinde nasıl evcilleştirilmişse; hayvanın da aynı evcilleştirme süreci içinde içinde oluşuna mizah ve hicivle yaklaşan Cihat Burak, bu ortaklığı görsel bir üsluba dönüştürmüştür.
-
6/12/2018
Behçet Safa, bir yandan dünyaya karşı beslediği şiddetli öfkenin, öte yandan sürekli dalga geçmenin verdiği enerjiyle, asıl sanatı olan hayatını 84 yaşına kadar sürdürüyor...
-
25/3/2018
Hakkı Anlı’yla Paris’te iki kez buluştuk ve uzun uzun görüştük. İlki 1986 yılındaydı. Evinde ziyaretine gittim. Fena halde hastaydı ve çıkamıyordu. Oldukça perişan bir tabloydu karşılaştığım. Küçücük, köhne bir evde kedisiyle yapayalnızdı Hakkı Anlı...
-
7/12/2015
Modernizmin Batı’nın tekelinde olduğunu düşünmeyen, farklı kuşaklardan 50’ye yakın ressam, kültürel tercüme(ler) anlamında belli bir yaratıcı çabayı ortaya koyan resimleriyle daha çok hatırlanmayı hak ediyorlar. Hâlâ hiçbirinin nitelikli retrospektiflerinin yapılmamış olması ve resimlerine adeta salt müzayede nesnesi olarak bakılıyor olması, Türkiye’nin modernlik macerasına dair çok şey söylüyor.
-
14/7/2015
Türkiye’de eleştirmen yok mu; hiç mi yok? Hiç korkmayınız Hasan Bey, arzu ettiğiniz broker ya da spekülatör eleştirmen piyasada yeterince var. Bir yerlerde bizzat sizin altınızı ustalıkla kazdığını bile duyabilirsiniz dikkatli dinlerseniz.
-
17/3/2015
Neredeyse bütün üyeleri sanatla ilgilenen Şakir Paşa ve Kabaağaçlılar ailelerinden gelen Fahr-el-Nissa Zeid (1901-1992), 1920’de Sanayi-i Nefise Mektebi Âlisi’nde çalıştıktan sonra 1928 yılında Paris’te özel Ranson Akademisi’nde Stahlbach ve Bissiére atölyelerinde bulundu,
-
18/2/2015
Düzenli olarak 1987’den beri sanat üzerine yayınladıklarımı biraraya getirirken, niçin yazdığıma, neden sanatın ve sanatçıların peşinde ilerlediğime dair sorular bir türlü yakamı bırakmadı.
-
6/1/2015
Hakkı Anlı’yı tam olarak kavramak ve sıradışı yapıtlarına vâkıf olabilmek için onun resim serüveninin farklı evrelerini bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirmek şart.
-
11/12/2014
Rasih Nuri İleri, 7 Aralık günü 94 yaşında öldü. Yıllar önce, Arif Dino sergisi açma peşine düştüğüm zaman tanımıştım onu. Ercüment Behzat Lav'ın bir zaman heves ettiği şiirler bir kenara konursa, Türkiye'nin yegâne Dadacı sanatçısıydı Arif Dino.
-
6/11/2014
Sanat tarihçisi Zeynep Rona’nın 1970’lerden bu yana Türkiye sanatı üzerine oluşturduğu ve halen Mimar Sinan Üniversitesi’nde bulunan arşivi, sürdürülmesi için gerekli kadro çıkarılmadığı için kapılarını kapattı.
-
27/6/2014
“Mümkün – Hayata Geçen Ütopyalar” sergisi, Gezi Direnişi’nin birinci yıldönümüne denk gelen süreçte, sanatın sadece formlara dayalı deneyselliğine değil, toplumsal, politik ve poetik açılımlarına da gönderme yaparak, farklı kavramların tartışılabileceğinin altını çiziyor.
-
18/6/2014
Mayıs’ın tüm haftasonlarını, ilkbaharın baş döndürücü tüm özellikleriyle, ışığını, kokularını, uzayan günlerini, güneşin batışındaki kırmızılığını emektar bisikletimin üzerinde hissederek geçirdim. İçimden ne bir sergiye gitmek, ne müze ziyareti yapmak, ne de kitapçılara uğramak geliyordu.
-
7/2/2014
Bazı ressamlar vardır, hiçbir risk almazlar, durmadan bildikleri resmi yaparlar. Ben her açtığım sergide bir risk almışımdır. Yani değişik bir şeyler yapmak istemişimdir. Bir problem bitmiştir, başka bir problemle uğraşmaktayımdır.
-
7/2/2014
Bir ressamın bir şeyi çizmesi özel bir görüşün genel bir görüş haline getirilmesi olayıdır. Bir buluş olayıdır. Eğer bir buluş varsa, genel nitelikler ortaya çıkar, bu da herkesi ilgilendirir. O genel şey havadadır ve kim daha önce elini uzatırsa o tutacaktır. Şöyle de diyebiliriz: kübizmin gelişi ya da Picasso’nun resmi toplumun burnunun hemen ucundaydı.
-
7/2/2014
Resim yapma olayı yalnızca bir kültür olayı değil. Yalnızca kültürlerle hesaplaşmak ya da yalnızca bir kültürü canlandırmak ya da daha eski bir kültürle ilişki kurmak olayı değil. Bunu böyle görürsek sanatın çok önemli bir bölümünü yadsımış oluruz. Sanat yapmak önünde sonunda bir risk almaktır.
-
7/2/2014
Bizde kurumların, derin araştırmaların olmaması, Türkiye’nin bu konuda çok yetersiz kalması, Akademi’nin her an Batı’ya dönük olması, her yeni gelen hocanın orada gördüğü en son şeyi burada kabul ettirmeye çalışması büyük bir kargaşalık doğurdu.
-
25/1/2014
“Fauna”, eser ile izleyici arasındaki alışık olduğumuz ilişkiyi tersine çevirerek izleyicilerin eserler tarafından izlendiği, sorgulandığı bir sergi olması açısından dikkat çekici.
-
10/1/2014
Sizi bilmem ama benim son zamanlarda gözlemlediğim en önemli olgularda biri de, İstanbul sanat ortamında yeni ve farklı eğilimlerin desteklenmediği.
-
2/12/2013
Kasım ayının sonuna doğru Kuzey Avrupa’da iklim hızlıca değişir. Günlerin kısalması, karanlığın erken çökmesiyle kış tüm gücünü göstermeye başlar. Kasım’ın son pazar günü, Hıristiyan kültüründe önemli bir yeri olan birinci Advent’e denk gelir.
-
30/10/2013
Kırk yıl önce bir sanatçıyla ilgili bir araştırma yapmak isterseniz iğneyle kuyu kazmak zorundaydınız. O zamanlar şimdiki gibi sanatçı monografileri yoktu, sanat dergileri yeni yeni çıkmaya başlamıştı, galeriler de öyle. Var olan birkaç galeride açılan sergilere ender olarak bir “broşürcük” eşlik ederdi.