-
1/11/2016
Bu tez çalışması, müşterekleştirme pratiklerini, Gezi Parkı protestolarının ardından çeşitlenen mahalle forumları ve işgal deneyimlerine odaklanarak ele almakta; müşterek alanların savunusu ve buna bağlı olarak gelişen yeni yaratıcı aktivizm pratiklerini Kadıköy'den bakarak incelemektedir.
-
25/10/2016
Bu çalışmada, 1990-2010 yılları arasında Türkiye güncel sanat alanında meydana gelen gelişmeler incelenmiştir.
-
19/10/2016
Bu tezin temel amacı, konstrüktivizm akımının iki önemli temsilcisi olan Alexander Rodchenko ve El Lissitzky’nin grafik sanatına olan etkilerini ve katkılarını ortaya koymaktır.
-
10/10/2016
Bu çalışmada, hazır nesnenin sanata dahil edilişinden itibaren günümüze doğru gelinen süreçte geçirdiği evreler ve günümüz sanatına etkileri incelenmiştir.
-
2/10/2016
Çalışma, özellikle 2000’li yıllarda sıklıkla görülmeye başlanan neoliberal politikalara karşı kamusal alanı kullanma saikiyle düzenlenen sivil itaatsizlik eylemlerinin, estetik ile ilişkisini kuramsal bir temel üzerine yerleştirmeye odaklanmıştır.
-
26/9/2016
Bu çalışmada, mekân kavramı ve bu kavramın sanatta yansımaları çeşitli sanatçıların üretimlerine ve süreçlerine değinilerek ele alınmıştır.
-
19/9/2016
Bu çalışma, içinde bulunduğumuz, “son” söylemlerinin çoğaldığı dönemi ve sanata yansımasını anlamayı ve değerlendirmeyi amaçlar.
-
15/9/2016
Bu tez, sömürgeci söylemin üretim aşamasında İngiliz devletinin hizmetinde siyasi bir araç olarak kullanılan antropolojinin ve bu kullanım sırasında ortaya çıkan etnografik sergilerin tarihini, içeriğini ve halka sunuş şeklini ele almaktadır.
-
8/9/2016
Günümüzde propaganda, ikna edici iletişim veya siyasal iletişim kapsamında ele alınan temel bir akademik başlık olarak yer almaktadır. Propaganda eylemliliği içinde kullanılan temel kitle iletişim araçlarının büyük bir bölümünü, grafik ürünler ve özellikle afişler oluşturmaktadır.
-
29/8/2016
Bu çalışmanın savı, avangardın savunduğu sanat ve gündelik yaşam arasındaki bağın, kadınlar tarafından onlara bırakılmış domestik mekânlarda, hem bu mekânların kodlarına meydan okuyarak, hem de avangard bakış açılarını katarak oluşturulabildiğidir.
-
24/8/2016
Bu çalışmada, Birinci Dünya Savaşı’nın, Avrupa'da plastik sanatlar alanında faaliyet gösteren avangard sanatçıların yaşamı, sanatı ve sanat üretim koşulları üzerinde yarattığı etkiler araştırılmıştır.
-
17/8/2016
Bu çalışmada, 20. yüzyıl tiyatrosunda, kitlesel tiyatro eylemleri gerçekleştiren üç yönetmenin (Max Reinhardt, Erwin Piscator, Vsevolod Meyerhold) çalışmaları inceleniyor.
-
9/8/2016
Bu çalışmada, küresel kent yaratma çabalarında kentsel dönüşüm projelerinin rolü araştırılacak ve iktidarların kent mekânına müdahaleleri sonucunda kent yoksullarının yaşamlarında ve yaşam alanlarında meydana gelen değişiklikler küreselden yerele incelenecektir.
-
3/8/2016
Çalışma, Türkiye'de görsel sanatların izlediği gelişim sürecinin aktarılmasıyla başlayıp ikinci bölümde iletişim çağında medya ve medyanın gündem belirlemedeki gücüyle devam etmektedir.
-
27/7/2016
Bu tez, eserin biçimsel ögelerinin birlikteliğine işaret eden yapıyı temel alan anlayışın ötesinde, sanat eserine bakışı eserin ironik katmanlarına yöneltmektedir.
-
20/7/2016
Çalışmanın amacı, dünyayı sarsan şiddet ve terör olaylarının, gelişen teknolojiyle birlikte daha da artarak önü alınamaz bir hale gelişini ve bunun çağdaş sanatta nasıl bir karşılık bulduğunu araştırmaktır.
-
17/7/2016
Kolaj, asamblaj ve montaj gibi teknikler kullanılarak oluşturulan heykellerin ilham kaynağı, modern toplumun montaj yapısıdır.
-
5/7/2016
Mimarlık, bir disiplin ve meslek olarak, günümüzde hâlâ erkek-egemen doğasını korumaktadır ve mimarlık üzerine yapılan tarih ve tarihyazımı çalışmalarında kadınlar hâlâ geri plandadır.
-
30/6/2016
Fotoğraf süreç içinde sanatın metalaşmasını sağlamış olsa da, aynı zamanda sanatın metalaşmasına, özerkleşmesine karşı gelebilmenin olanaklarını sanatçılara sunmuştur. Fotoğrafın bu gücü ile avangardın sanatla hayatı birleştirme davası birlikte iş görür.
-
26/6/2016
Bu çalışma, 20. yüzyıl başında modernizmin iki önemli ressamı Kazimir Maleviç ve Piet Mondrian'ın kare ve ızgara uygulamalarının, postmodernizm ve sonrasında çağdaş sanat içindeki örneklerle karşılaştırmalı olarak ele alınmasına odaklanarak, bu süreçte modernizm sonrasında kare formu özelinde yaşanan anlamsal dönüşümü ortaya koymayı amaçlar.