-
18/5/2017
Bu çalışma, modernitenin bir sonucu olarak hızın sanatta gösterim biçimlerini Batı sanatından seçilmiş örnekler üzerinden incelemeyi amaçlar.
-
11/5/2017
Mekânı etkileyen kapitalist üretim ilişkileri ile örgütlenme biçimlerinin neler olduğu; bu güçlerin mekânı nasıl dönüştürdüğü ve mekânı çalışma konusu edinen mimarlık disiplininin tüm bunlar karşısında kendi epistemolojisini nasıl kurması gerektiği bu çalışmanın konusudur.
-
4/5/2017
Bu çalışmada, ‘biçimsel dönem’ olarak da ifade edilen videonun erken döneminin teknolojik ve kavramsal altyapısı ve modernizmle olan ilişkisi irdelenmiştir. Ayrıca, güncel sanatta yeni video pratikleri bağlamında 1990’lar sonrasında video sanatının yaşadığı dönüşüm ele alınmıştır.
-
27/4/2017
Bu çalışmada, Aby Warburg'un bellek atlasının ve André Malraux’nun hayalî müzesinin günümüz sanatındaki etkileri incelenmiştir.
-
11/4/2017
Araştırma kapsamında, mevcut sistemle ilintili sorunlar, Ursula Le Guin’e ait "Mülksüzler" romanı üzerinden incelenmekte ve bu sorunlara karşı çıkmayı amaç edinen mimari girişimler araştırılmaktadır.
-
6/4/2017
Postmodernizm, modernlik ve modernizm üzerine tekrar düşünmek için fırsat yaratmıştır. Bu nedenle postmodernizm, modernizmin karşıtı olarak alınıp reddedilmek yerine; içinden geçilmeli ve yüzyıl sonuna gelinen bir dönemde, 20. yüzyıla özgü bir modernist bilinci kurabilmek için itici güç olarak değerlendirilmelidir.
-
30/3/2017
Tezin amacı, seksenli yıllarda İstanbul’da sunulan, önerilen ve/veya üretilen kentsel projelerin, popüler yazılı medya aracılığıyla temsili üzerinden bir izlek oluşturarak, İstanbul’un kentsel söylemini yorumlamaktır.
-
21/3/2017
Bu çalışmada, zamanın varlık olarak fotoğrafa yansıması incelenmektedir. Fotoğrafın zaman ile arasındaki akışkan ve karmaşık ilişkiyi irdeleyebilmek için, zaman kavramının tanımından yola çıkılarak, gerçeklik algısı ve varlık ile nasıl bir ilişki içinde olduğuna bakılmaktadır.
-
9/3/2017
Bir televizyon anlatısı olarak Survivor programının, "gerçeklik" bağlamında doğayı nasıl sunduğu bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır.
-
22/2/2017
Bu çalışmada, 1980'lerle birlikte bir televizyon türü olarak ortaya çıkan reality şovlar incelenmektedir. 1980'lerin ekonomik ve kültürel göstergeleri çerçevesinde ele alınan reality şovlar, dönemi karakterize eden temel dinamiklerden biri olan teknolojik gelişmeler ve neoliberal politikaların üstbelirlediği televizyon endüstrisinin melez bir formatıdır.
-
27/2/2017
"Ben, Bellek: İmge" başlıklı bu tezde, sanatta kişisel mit olgusunun tarihsel süreci irdelenmiştir.
-
8/2/2017
Bu çalışma, günümüz sanat yapıtının izleyici ile kurduğu diyaloğu mekânsal bağlamında irdelemeyi hedeflemektedir. Bu anlamda, mekânın farklı eğilimlere sahip filozoflarca nasıl değerlendirildiği, hangi düşünsel sistemler üzerinden ele alındığı ve bunun oluşan sanat formlarında nasıl karşılık bulduğu önemlidir.
-
2/2/2017
Bu çalışmada, Sanayi Devrimi'nden günümüze teknolojik gelişmelerin sanata yansımaları incelenmiştir.
-
26/1/2017
Bu çalışmada, 20. yüzyılda mekanik sistemlerin ve makinaların sanat yapıtlarında kullanılması değerlendirilmiş, dönemin örnek yapıtları teknik bakış açısıyla çözümlenmiştir.
-
19/1/2017
Bu tez, Türkiye’de 1950’li yıllarda yaşanan mimari çağdaşlaşmayı anlamak için, 1958 Brüksel Expo’sundaki Türk Pavyonu’nu ayrıntısıyla incelemeyi amaçlamaktadır.
-
11/1/2017
Bu çalışmanın amacı sanatsal bağlamda atığın kullanımını tartışmaktır. Atık ürünlerin dönüştürülmesinde sanatın rolü, işlerinde atık maddeleri kullanan sanatçıların yaklaşımları ve yöntemleri üzerinden sorgulanmaktadır.
-
4/1/2017
Konstrüktivist heykel anlayışının etkileri, eğitim amacıyla Paris'e gönderilen sanatçılarımız aracılığı ile ülkemiz heykel sanatına yansımıştır. Özellikle ülkemizde 1950’li yıllardan itibaren soyut heykel sanatının ilk örneklerini veren sanatçılarımızın yapıtlarında konstrüktivist çözümlemeler karşımıza çıkmaktadır.
-
28/12/2016
Bu çalışmada, nadire kabinelerinin modern dünya anlayışının oluşmasında oynadığı rol ele alınmaktadır.
-
7/12/2016
Minimalistler resimlerinden artistik biçimleri, renkleri atmışlardır. Tuvallerin formlarını oluşturan sınırları yapıtlarına dahil etmişlerdir. Mekân resimlerin bir elemanı haline gelmiştir. Heykeltıraşlar ise yapıtlarında geleneksel heykelin vazgeçilmezi olan “kaide” unsurunu ortadan kaldırmışlardır.
-
8/11/2016
Bu çalışmanın amacı, duyumsama ve deneyime dayanan psikocoğrafyanın ve psikocoğrafi haritaların, kentin görünmeyen ya da göz ardı edilen bileşenlerinin ve potansiyellerinin ortaya çıkarılması konusundaki yaratıcı etkinliğinin irdelenmesidir.