-
24/2/2023
Bourdieu’nün çokyönlü eserleri, titiz ampirik analiz ile son derece gelişkin bir teorik çerçeveyi birleştirmektedir. Eserlerindeki temel mesele, toplumsal yeniden üretimde kültürün rolüdür.
-
25/5/2021
Çalışmada, yeni medyanın toplumsal değişime ve tüketim kültürüne etkisi, beğeni yargısının ve dolayısıyla tüketim eğilimlerinin ne şekilde dönüştüğü, bu mecralar aracılığıyla sermaye birikimi ile sermayeler arası akışkanlığın nasıl gerçekleştiği gibi sorunsallar tartışılmıştır.
-
30/5/2020
Manet’nin sebep olduğu kriz, temelde, bir estetik dil kriziydi: İnsanlar, resimler hakkında nasıl konuşacaklarını bilemez oldular. Hakkında nasıl tartışacaklarını bilemedikleri, üzerine söyleyecek tek bir lafları olmayan bir şey yapıyordu Manet.
-
10/3/2020
Ancak ve ancak, bir eleştiri alanının nasıl doğduğunu ve nasıl dönüştüğünü anlarsak, akademik eleştiriden estetik eleştiriye ve bugün bildiğimiz eleştirmen figürünün icadına nasıl geçildiğini anlayabiliriz; Manet’nin devriminin tetiklediği dönüşümlerden biridir bu icat, ve bizzat kendisi de bu devrimin ürünüdür.
-
21/2/2020
Bir sanat eseriyle kurulan iletişim, büyük ölçüde bilinçdışı düzeyde gerçekleşir – burada bilinçdışından kasıt, hem alışkanlıklarımıza işlemiş olan her şey, hem de kelimenin psikanalizdeki anlamıyla bastırılmış olan her şeydir.
-
1/10/2019
Bir alan haline gelmek, mutlak özerklik, katıksız özgürlük katına yükselmek demek değil. En özerk alanların bile, üzerlerinde etkide bulunan alandışı ilişkileri vardır. Sözgelimi bugün televizyon hemen hemen her alan üzerinde etkide bulunur...
-
8/7/2019
Farklı sermaye türlerini biriktirme rekabeti olarak tanımladığımız şeyi çoğu alanda gözlemlemek mümkün. Mevcut koşullarda, Habermas’ın “bozulmamış iletişim” dediği şey daima bir istisna olacaktır. Böyle bozulmamış bir iletişime ancak olağanüstü koşullar gerçekleştiğinde, özel bir çabayla ulaşabiliriz.
-
5/7/2019
Entelektüeller işçilerden nefret eder ve onları küçümser, veya onlara haddinden fazla hayranlık duyar – ki bu da onları küçümsemenin bir biçimi. Akademik zihniyeti inceleyerek hayata geçirebileceğiniz özeleştiri bu nedenle hayatidir...
-
10/6/2019
Belirli görüşler etrafında biraraya gelen ve düşünce hayatı üzerinde nüfuz sahibi olan aydın "şebekelerini" tüm ayrıntılarıyla ortaya koymak gerekiyor. Bu insanlar aydın figürünü ve işlevini kendi suretlerinde, yani kendi çaplarında yeniden tanımlamak istiyorlar...
-
22/5/2019
Haz zamanını geri kazanmak için verilen mücadele, “kısa gecelerde dörtnala sevişmek”, bir başka deyişle, arzu için göze alınan uykusuzluk ve emek bir direniş biçimidir...
-
16/4/2019
Aydın paradoksal bir varlıktır. Bu paradoksal niteliği, ya saf kültür ya da siyasi angajman biçimindeki klasik ikiliği sorguladığınızda anlayabilirsiniz ancak. Aydının tarihsel oluşumu, bu karşıtlığı aşmasına dayanır...
-
18/1/2019
Manet, eserine bir anlamın “okunur olması”nı sağlamak gibi bir amaç taşımayan bir kurgu nakşetmekle, resme bir anlatı olarak bakan, bir “hikâye”nin dramatik temsili olarak bakan akademik gözün beklentilerini çok temel bir yönden boşa çıkarmıştır...
-
19/5/2018
Türkiye’de sanat eğitimi alanını tarihsel bakış açısıyla ele alan pek çok araştırma mevcut, ancak ne yazık ki sosyolojik perspektifle yapılmış kapsamlı bir çalışma bulunmuyor. Bu yazı, Türkiye’de güzel sanatlar eğitimi alanını, Pierre Bourdieu’nün yöntem ve kavramlarıyla ele alma yolunda bir ilk adım.
-
8/5/2018
Britanya’da kültür hakkındaki tartışmaların temelini genellikle sanat alanındaki eşitsizlikler oluşturuyor. Fakat, toplumsal eşitsizliklerin boyutları ve bu eşitsizliklerin nasıl işlediği konusunda net bir fikre sahip değiliz...
-
7/5/2018
Kültür sektöründeki pek çok çalışanın, işçi sınıfından bir insanın kurumlarını ziyaret etme ihtimalinin ne kadar düşük olduğu konusunda en ufak bir fikri bile yok. Kültür çalışanlarını esasen şöyle tanımlayabiliriz: hizmet sundukları izleyicilere neredeyse tıpatıp benzeyen bir grup insan...
-
17/3/2016
Pierre Bourdieu’nün kuramından hareketle 2000’li yıllar sonrasında İstanbul’daki tiyatro alanı ve alternatif tiyatrolar üzerine odaklanan bu çalışmada, Bourdieu’cü bir tiyatro sosyolojisinin imkânları aranmıştır.