-
8/8/2015
Harvard Üniversitesi’nde Slav Dilleri ve Karşılaştırmalı Edebiyat profesörü olan Svetlana Boym, 5 Ağustos günü, elli altı yaşındayken hayatını kaybetti.
-
12/7/2015
Semra Germaner'i çok arayacağız. Hem birikimli, çalışkan, meraklı, hakiki bir tarihçi ve akademisyen olarak, hem de son derecede zarif, mütevazı, diğerkâm, güzel bir insan olarak.
-
14/7/2015
Türkiye’de eleştirmen yok mu; hiç mi yok? Hiç korkmayınız Hasan Bey, arzu ettiğiniz broker ya da spekülatör eleştirmen piyasada yeterince var. Bir yerlerde bizzat sizin altınızı ustalıkla kazdığını bile duyabilirsiniz dikkatli dinlerseniz.
-
7/2/2015
Pek az şair yaşadığı şehre Baudelaire kadar tasarruf etmiştir. Seine Nehri hâlâ onun anlattığı gibi akıyor; can sıkıntısı zaman zaman insana onun duyduğu gibi yokluyor ve muzlim ufuklara çekiyor.
-
24/1/2015
Bir gevşeme ve vazgeçme dönemindeyiz. Zamanın renginden söz ediyorum. - Jean-François Lyotard
-
9/1/2015
Charlie Hebdo dergisine karşı düzenlenen katliamı kışkırtan, baştan aşağı sanat düşmanlığıdır. İkonoklazmdır. Post-sekülarizm vaazlarıyla dinsel ikonları yeniden tabulaştıran kültüralizmdir. Charlie Hebdo, kültüralizme, onun hortlattığı tabulara ve her anlamda kültlere karşı bir forum olmuştur.
-
3/1/2015
Kitsch, sahte duyguları dile getiren sahte sanattır. Amacı, aslında hiçbir şey hissetmediği halde tüketiciyi derin ve yoğun bir şey hissettiğine inandırmaktır.
-
6/1/2015
Hakkı Anlı’yı tam olarak kavramak ve sıradışı yapıtlarına vâkıf olabilmek için onun resim serüveninin farklı evrelerini bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirmek şart.
-
19/12/2014
Herkes yalan söyleyebilir. Oysa sahte bir dünya yaratıp hem kendini hem de başkalarını o dünyanın gerçekliğine inandırmak her babayiğidin harcı değildir. Yalancı, yalanı ortaya çıktığında şaşırmış gözükebilir; ama bu şaşkınlık numarası da yalanın bir parçasıdır.
-
17/12/2014
İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra bir grup ressam İstanbul’dan Paris’e göçtü. Sanatlarını orada sürdürmek istiyorlar ve uluslaşma davasıyla, resmi kültür politikalarıyla, egemen estetikle bağlarını koparıyorlardı.
-
1/11/2014
İrlanda asıllı, Parisli tasarımcı Eileen Gray, 1920’lerin avangardı içinde yaratıcı, bağımsız, başına buyruk, sıradışı bir kadın. Sanatın ve hayatın koyduğu normların hep dışına çıkmış. 20. yüzyılın en bilinen tasarımlarından bazılarını yapmasına karşın, zamanın hiçbir akımına ya da grubuna katılmamış.
-
11/4/2014
1930'lardan beri, Türk şiiriyle ilgili çalışmalar, Ercümend Behzat Lav ve Mümtaz Zeki'den başlayarak birtakım şairlerin sürrealizm, dada ve letrizm etkisinde kaldıklarından bahsederler.
-
21/3/2014
Modern sanat macerası bitti. Çağdaş sanat sadece kendi kendisiyle çağdaş. Artık ne geleceğe, ne de geçmişe doğru kendini aşmayı biliyor.
-
7/3/2014
Pera Müzesi'nde bir Picasso sergisi sürüyor. Sergi, Malaga'da Picasso'nun doğduğu evde kurulan müzenin koleksiyonundan gelen 56 baskı ile 8 seramikten oluşuyor.
-
22/1/2014
Özerklik modernizmle eşzamanlı. İki oluşum birbirini kuruyor. Öyle ki, bunları birbirinden ayrı düşünmek zor. İkisi de 19. yüzyılda Paris’in merkezi olduğu kültürel devrimin eseri. Ancak sanatın özerkleşmesine ilişkin hazırlıklar oldukça gerilere gidiyor.
-
28/11/2013
Artık modern özbilinçten geri dönmenin yolu yok. Fakat bu özbilincin, aslında büyük ölçüde bilinçdışı olmaya devam ettiğini görmek her zaman şaşırtıcı olmuştur, ki bu da genellikle modern olma duygusuna atfedilen kaygının karakteristiklerinden biridir
-
27/11/2013
Rancière’in felsefe, siyaset ve sanat arasında bağ kurma yeteneği benzersizdir; hem bir araştırma konusu hem de mücadele hedefi olarak eşitlikçiliğe bağlılığı için de aynı şeyi söylemek mümkün.
-
3/5/2013
Modernliği tarihin bir dönemi olmaktan ziyade bir tutum olarak tasarlayıp tasarlayamayacağımızı merak ediyorum. Burada "tutum" derken kastettiğim, güncellikle kurulan bir ilişki kipi, bazı insanların yaptığı gönüllü bir tercih; nihayet bir düşünme ve hissetme tarzı...
-
26/3/2013
23 Mart 1913 tarihinde İstanbul’da doğan Abidin Dino’nun 23 Mart 2013’te tam yüzüncü yaşını kutluyoruz. 7 Aralık 1993’te aramızdan ayrılan Dino hiç kuşkusuz ki Türk Modern Sanatı’nın en ilginç isimlerinden biri olarak, arkasında yavaş yavaş çözülen gizlerden oluşan; yorumlanılması, anlamlandırılması kolay olmayan bir kültürel miras bıraktı.