-
12/7/2023
“Güvenlik, dolaşım, sıhhat”: Haussmann, Paris’i planlama ve yenileme yaklaşımını böyle tarif ediyordu... Haussmann’dan sonra Paris üzerine yapılan birçok plan çalışmasının, hatta Le Corbusier’nin Paris planlarının kökenlerinin Haussmann’a uzandığını görmek gerekiyor.
-
29/3/2023
Vittorio de Sica’nın "Yuvasızlar" filminde gördünüz onları, Fellini’nin "Cabiria’nın Geceleri" filminde gördünüz, veya yeni-gerçekçiliğin daha az bilinen başka filmlerinde… İtalya’da, Roma’nın teneke mahallelerine dair kafasında muğlak da olsa bir izlenim oluşmamış kimse yoktur.
-
1/3/2023
Her İtalyan şehrinde, hatta ülkenin kuzeyinde bile, çoğunlukla ambarlardan, kulübelerden, barakalardan oluşan, yoksullara mahsus “toplama kampları” görürsünüz. Fakat bu hadisenin en çarpıcı, en karmaşık, hatta görkemli diyeceğim örnekleri Roma’dadır...
-
15/2/2023
Metropolün “büyümesi” denen şey aslında kesintisiz bir proletarya takviyesi sürecidir – yeterli doğal ve kültürel kaynakların bulunmadığı bir çevreye ayak uydurabilen bir proletarya...
-
5/3/2023
Bu tez çalışmasıyla, kentsel dönüşüm siyasetinin desteğiyle küresel kapitalizmin yerelde nasıl yeniden üretildiğine ilişkin tartışmalara katkıda bulunmak amaçlanmıştır.
-
19/7/2020
Bu çalışma sanayi kentlerinin sektörel yapısında ortaya çıkan sanayisizleşme sürecini ele almaktadır. Bu sürecin altında yatan temel neden, sermayenin daha fazla kâr etme hedefiyle mekândaki hareketliliğidir.
-
8/7/2020
Son yıllarda Amerikan şehirlerinde birçok mahalle ‘konut hakkı’ temalı örgütlenmelere ve protestolara sahne oldu. Los Angeles, yerel yönetim ve yatırımcıların işbirliğiyle sakinlerini mülksüzleştirerek ‘geliştirilen’ şehirlerin belki de başında geliyor.
-
1/7/2020
Sanayi sonrası kentlerinde oluşan endüstriyel boşlukları(!) yeniden kullanıma sunarak ‘kentsel canlandırma’ adı altında yapılan kültürel ya da kamusal eksenli projelerin, aslında çevresindeki rant değerini artırmaya yönelik olduğu açıktır.
-
9/5/2020
Bu çalışmanın amacı yerel yönetimlerin kentsel dönüşümle ilgili tanıtım filmlerinin hangi bakış açılarıyla hazırlandığının analizini yapmak ve 1980’den itibaren değişen rollerini kanunlar yoluyla inceleyebilmektedir.
-
8/1/2020
Konut, modernleşme sürecinin en belirgin somutlaşma alanıdır. İstanbul’un kentleşme ve modernleşme süreci içerisinde de, barınma alışkanlıkları ve konuttan beklentiler günümüze dek birçok kırılma noktasından geçmiş, bu da konutun değişimini beraberinde getirmiştir.
-
9/9/2019
Bu çalışma, konumlandığı semtin tarihsel ve kültürel mirasının ayrılmaz bir parçası olarak düşünebileceğimiz Bomonti Bira Fabrikası’nın metalaştırılarak bir yatırım alanı hâline getirilmesine ve büyük sermaye yatırımları ile dönüştürülmesine odaklanmaktadır.
-
4/9/2019
Bu çalışma, emek ile kent arasındaki karmaşık ilişkiyi tarihsel olarak anlamaya yöneliktir. Araştırma, Bomonti Bira Fabrikası tarihinde yer alan emek deneyimlerini konu alırken, Bomonti semtinin tarihsel olarak toplumsal yapısını ve mekânsal dönüşümünü ortaya koymuştur.
-
29/8/2018
-
30/5/2018
Bu tez, çağdaş sanat mekânlarının taşındıkları kentsel bölgelerdeki topluluklar tarafından nasıl algılandıklarını, çevreleriyle kurdukları ilişkileri inceler. İnceleme, Tophane bölgesinde 2011 ve 2013 arasında yürütülen alan araştırması üzerine temellendirilmiştir.
-
24/4/2018
Halk, sanat galerisi gibi hipster mekânlarının mutenalaşmada oynadığı rolü biliyor: Sanat mekânları açılır, kiralar yükselir, mevcut kiracılar ve yerli esnaf tahliye edilir, ve sonunda sermaye mahalleyi silip süpürür...
-
18/4/2018
Bu yerleşimler sıcak bir yuva hayalinin gerçeğe dönüştüğü mahalleler değil; sonuçlarını ve boyutlarını kestirmenin çok zor olduğu bir ekolojik ve toplumsal müdahalenin her yere yayılmış şebekeleri...
-
11/4/2018
Hindistan, giderek taşeronlaşan ve ucuz işgücünün peşinden koşan küresel şirketlerin gözde yatırım alanlarından birisi. Yeni Delhi’ye 32 km uzaklıktaki boş tarım arazileri üzerinde son birkaç onyılda yükselen Gurgaon kenti, bu şirketler için bir çekim merkezi olmak üzere...
-
16/5/2017
-
5/10/2016
Neredeyse bir asırdır sanat pratiğinde bir gerilla savaşı geleneği gelişmekte. Temsil biçimleriyle ilgili tartışmaların kıyısında kalan “yer” meselelerini görmezden gelmek günden güne daha zor bir hale geliyor: Nerede oluyor? Sanatçı nötrleştirilmeye, depolanmaya direniyor ve böylece toplumun asayişini bozuyor. Bir yerde sergi açmaktan ziyade bir yeri sergiliyor.
-
7/9/2016
Yaratıcı sınıf bugün birçok yerde geleneksel emekçi sınıfın yerini aldıysa, bunun sebebi, sermayeyi düşman görüp reddetmek yerine potansiyel eşiti olarak ona kucak açmasıydı.