-
24/12/2019
Sene 2050. New York Modern Sanat Müzesi (MoMA) küratörleri, 20. yüzyıl başı avangard sanatını konu alan sergilerinde canlı sanat eseri olarak yer alacak Vladimir Tatlin ile Lyubov Popova’yı klonlamaları için Öncü Genetik adlı biyoteknoloji şirketiyle anlaşmıştır...
-
26/6/2017
Koleksiyoncu Sınıfı zamanımızın ve mekânımızın bütün denetimini ele geçiriyor. Mahallelerimizi markalandırılmış gayri menkul paketlerine dönüştürüyor. Yüksek teknolojiye dayalı borç ekonomisi insanların zamanını sabit gelir varlıklarına çeviriyor. Bu denklemde lüks mal işlevi görmeyen sanat eserleri ayıklanıyor. Ama sanatçılar, hatta kurumlar bile buna direnmeye başlıyor.
-
11/6/2017
Emekçi olarak sanatçı, yerini, girişimci olarak sanatçıya bıraktı – tıpkı diğer “yaratıcı” işçiler gibi gittikçe açılan varsıllar/yoksullar uçurumunun doğru tarafında yer alabilmek için canını dişine takan serbest bir oyuncu...
-
16/1/2017
Jonathan Jones’un 20 Ocak’ta gerçekleşecek sanat grevini “içi boş bir radikallik gösterisi” olarak tanımlaması ya yeteri kadar araştırma yapmadığını ya da gerçekleri kasten abarttığını gösteriyor – bunun teslimiyetçi bir yargı olduğuna hiç kuşku yok.
-
13/11/2016
Sayı 10
-
7/9/2016
Yaratıcı sınıf bugün birçok yerde geleneksel emekçi sınıfın yerini aldıysa, bunun sebebi, sermayeyi düşman görüp reddetmek yerine potansiyel eşiti olarak ona kucak açmasıydı.
-
11/1/2016
Belki de post-Fordizm'in asıl ilgilendiği, enstalasyonlar, kuramlar, performanslar, katılımcı projeler vs. dahil olağanüstü bir toplam üretkenlik yaratırken, kolektif güvencesizliğimizle baş etme biçimlerimizdir. 21. yüzyıl kapitalizmi için muhteşem bir model: Herkes katkıda bulunsun, çok azı karşılığını alsın, sermaye semirsin.