-
25/6/2022
On yedinci yüzyılda Hollanda her şeyin “en sözcüğüyle” tanımlandığı bir ülkeydi: yılda 70 bin resim yapılıyor, 110 bin parça kumaş dokunuyordu, gayri safi millî gelir 200 milyon guldendi...
-
28/2/2018
Philip Hook, bu etkileyici kitabında sanat-para ilişkisinin tarihini inceliyor. Sanat eseri satışıyla uğraşan tüccar ve aracıların ortaya çıkmasıyla galericiliğin tohumlarının atıldığı Rönesans’tan başlayıp, 17. yüzyılda Amsterdam’da yaşamış ve muhtemelen ilk sanat taciri olan Hendrick van Uylenburgh’la tanıştırıyor okurları.
-
16/1/2018
Geçen 25 yıl boyunca sanat piyasasının en büyük projesi, sanat eserlerine sahip olmanın çok yüksek ve istikrarlı bir sermaye getirisi sağladığına, dolayısıyla sanata büyük meblağlar yatırmanın akıllıca olduğuna herkesi inandırmak oldu.
-
1/1/2018
20. yüzyılda sanat eserlerinin fiyatlarını belirleyen yapının tarihte bir benzeri yok. Görsel sanatlar bundan önce hiçbir zaman böylesi bir şişme ve fetişleşmeye maruz kalmamıştı.
-
18/9/2016
Öğrenciler, lüks markaların çağdaş sanatla ilişkilendiğinin farkında; Pinault ve Arnault gibi insanların, sanat eserlerine yatırım yaptıklarını, artık iş dünyasının patronlarının birer sanat hamisi olduklarını görüyorlar. Biliyorlar ki bu şirketler, ilerde onların işverenleri olacak...
-
25/4/2015
Sanatla paranın baştan beri son derecede manyetik bir ilişkisi var: Birbirlerini büyük bir güçle çektikleri gibi, itiyorlar da. Bu ilişki her şeyden önce sikkelerin üzerindeki, para denen şeyi para yapan imgelerden kaynaklanıyor.
-
28/3/2015
Dünyadaki servet eşitsizliği herkesin malumu. Ancak Ocak ayında yayınlanan bir rapor son beş yılda daha da kötüleşen durumu çok çarpıcı bir biçimde gözler önüne serdi.
-
23/3/2015
Küreselleşmeyle birlikte finansın endüstri karşısındaki yükselişi ve bunun sonucunda paranın dijitalleşerek sanallaşması birtakım yaratıcı arayışlara yol açtı. Bunlardan biri de arkasında herhangi bir banka veya sermaye kuruluşunun olmadığı bir elektronik para birimi olan Bitcoin.
-
21/3/2015
Çağdaş sanat ne tür bir zaman ve mekânda ortaya çıkabilir? Ya da: çağdaş sanat eleştirisinin zaman ve mekâna dair önermeleri nelerdir?
-
10/3/2015
10 Şubat 2015’te Londra’daki Sotheby’s’de düzenlenen müzayedede Alman ressam Gerhard Richter’in Abstraktes Bild adlı eseri 46.3 milyon dolara satılarak, hayatta olan Avrupalı bir sanatçı için rekor kırmıştı. Bu rakam, resmin ilk satıldığı fiyatın tam 5000 katı.
-
13/2/2015
Gauguin'in, şimdiye kadar satılmış en pahalı resim rekorunu kırması ve Richter'in 30,4 milyon sterline fırlamasıyla, sanat dünyasında bir kere daha para hırsı, iğrenç bir şekilde yaratıcılığı kararttı.
-
21/2/2015
Sanat endüstrisi alanında yeni bir tür peyda oldu: sanat yöneticileri. Saygın okullarda eğitim alan bu türün mensupları, nasıl başka malların üretiminde ve pazarlamasında bir sevk ve idare söz konusuysa, sanatın da aynı şekilde yönetilmesi gerektiğine inanıyorlar. Bu inançları yüzünden herhangi bir suçluluk duymuyorlar, öyle romantik takıntıları da pek yok.
-
24/10/2014
-
26/7/2014
ABD Adalet Bakanlığı’nın ve UNESCO’nun verilerine göre, son 40 yıl içerisinde, uyuşturucu ve silah kaçakçılığından sonra sanat suçları en kârlı yasadışı ticaret alanı haline geldi. Eğer buna inanmakta zorluk çekiyorsanız, sanat ticaretinin yeryüzündeki en büyük yasal ama denetlenmeyen pazar olduğunu düşünün yeter.
-
14/2/2014
Sanattan en büyük serveti yapan tacir, Joseph Duveen’dir. Uzmanlığı, Avrupa aristokratlarına ait koleksiyonları Amerikalı para imparatorlarına satarak, onlara sahte bir soyluluk payesi kazandırmaktır. Duveen Avrupa’nın kültürel mirasının üzerine oturma hırsına kapılan tekelcileri tekeline alır.
-
14/1/2014
“Tek bir resim sanattır; aynı resimden çok sayıda üretirsen sanayi olur.” Çin’in güneyindeki Kanton bölgesi’nde, Dafen köyünde çalışan 8000’den fazla ressamdan biri, Wu Ruiqui, böyle diyor. Bu ressamlar tüm dünyada satılan kopya resimlerin %60’ını üretiyorlar.