-
15/2/2022
Bu tezde Brecht ve Adorno estetiği karşılaştırılarak sanat ve politika arasındaki ilişkinin nasıl konumlandığı incelenmiştir. Brecht ve Adorno arasındaki estetik farklılık, modern çağda sanat yapıtının anlamlandırması için önem taşımaktadır.
-
27/6/2021
Me-ti şöyle dedi: Üretim ilişkileri her türlü ahlakın ve ahlaksızlığın kaynağıdır. Özgürlük, incelik, adalet, zevkiselim ve cömertlik, birer üretim meselesidir, dedi Me-ti, kendinden emin.
-
17/3/2021
Krallığın ikinci büyük şehri olan Münih aynı zamanda en liberal kentti ve sanatsal bohemi Berlin burjuvazisinin ciddiyetinden alabildiğine uzaktı. Nispeten sınırlı bir mekânda, Paris’tekine benzer biçimde muazzam bir yazar, şair ve ressam yoğunlaşması mevcuttu.
-
25/1/2020
Ömrünü faşist propaganda aygıtının manipülasyonlarını karşı-ataklarla aşındırmaya adayan Brecht, 1934 ve 1935’te “hakikati” konu alan iki metin yazdı: “Hakikati Geri Getirmek” ve “Doğruları Yazmanın Beş Zorluğu”...
-
23/1/2020
Brecht sanattan kuşku duymuş, daha doğrusu sanatı bir kuşkuyla sarmalamış, onu kendi aleyhine çevirmiş, sanat mahiyetini aşındırmış, ama tüm bunları sanatkârane biçimde yapmıştır...
-
19/4/2019
Kapitalizme karşı olmadan faşizme karşı çıkanlar, barbarlıktan türeyen barbarlığa veryansın edenler, danayı katletmeden etini yemek isteyenlere benziyor. Danayı yemek istiyorlar da, kan görmek hoşlarına gitmiyor...
-
5/3/2019
1920’li yılların sonunda, komünist Willi Münzenberg tarafından Promotheus Film’in kurulmasıyla, Almanya’da yoksul emekçilerin toplumsal gerçekliğinin altını çizmeyi hedefleyen Marksist yönelimli filmler yapılmaya başlandı...
-
10/11/2018
Çağdaş edebiyat, dünyanın gidişatına, düşman cepheler oluşturacak kadar teslim olmuş değil henüz. Sartre yanlısı ak koyunlar ile Valéry yanlısı kara koyunlar henüz birbirinden ayrılmadı...
-
29/9/2018
Egemen estetik anlayışı, kitap fiyatları ve polis baskısı, yazar ile halk arasında her zaman belli bir uzaklığın olmasına yol açmıştır. Ne var ki bu uzaklığın artmasını tamamen “dışsal” bir olay sanmak yanlıştır, yani gerçekçi değildir.
-
5/2/2018
1940 yılı başlarında Brecht, kitabe geleneğindekine benzer epigramlarla kitle iletişim araçlarındaki fotoğrafları eşleştiren yeni bir tür savaş şiiri yazmaya başladı. Alman Resimli İşçi Gazetesi AIZ’de fotoğrafın kullanılma biçimi ilgisini çekmiş, 1931’de burada "Kohlen für Mike" başlıklı şiiri yayınlanmıştı.
-
14/1/2018
Brecht’in eseri, neredeyse tamamen 1933-1945 arası döneme ait gazetelerden kesilmiş alıntılardan oluşuyor; tarihsel belgelerin montajından ibaret. Bu bakımdan da, kendi içinde bütünlüklü bir şey olarak sanat eseri fikrinden, bir sentez olarak eser fikrinden kopuşa işaret ediyor.
-
8/6/2016
Tarihsel avangard hareketlerde 20. yüzyılın başlarından itibaren bir boks merakı boy gösterdi; zaman içinde, sanatın boksa, ya da genel olarak spora daha çok benzemesi gerektiği iddia edilir oldu. Boksla sanat arasında bağlantı kuran en bildik figürlerden biri, sahnede daha çok iyi spor görmemiz gerektiğini söyleyen Bertolt Brecht’ti.
-
13/1/2016
Benim zamanımda sokaklar bataklığa çıkardı. /Dilim ifşa ederdi beni katile. /Elimden fazlası gelmezdi. /Ama ben olmasam/
Yönetenler daha rahat oturacaktı koltuklarında.
-
23/12/2015
İçimde çarpışıyor / Çiçek açmış elma ağacının güzelliği / Ve boyacının söylevlerinin dehşeti
-
22/12/2012
Gerçekçilik, öteden beri tanımlanması en zor kavramlardan biri olmuştur. Örneğin “gerçekdışı”, “gerçekçi olmayan” anlamına gelmeyebilir. Temsili olmaması anlamında gerçekçi olmayan, ancak, dünyayı inandırıcı biçimde resmeden bir sanat eseri olabilir.