-
27/6/2013
Siyaset bilimci Richard Foglesong kapitalist-demokrasinin çelişkisini şöyle tarif eder: “Kapitalizm insana dair bireyci anlayışları doğallaştırır ve Marx’ın da belirttiği gibi, politik alan ile özel alan arasında yapay bir ayrım oluşturarak özel mülkiyet ilişkilerine içkin tahakküm yapısını meşrulaştırır.”
-
22/5/2013
Sayı 4
-
22/5/2013
Sürrealist devrim, tüm zihinsel durumlara, her çeşit insan faaliyetine, akıl âleminde vuku bulan her şeye, tüm yerleşik ahlak kurallarına ve zihinsel düzenlerin tamamına uygulanabilir bir olgudur.
-
25/4/2013
Çağdaşlık: Modernite ile postmodernite arasında “çağdaş” olmanın anlamı nedir? Bana sorarsanız, “çağdaşlık” kavramının tanımı kendi içinde bazı sorunlar barındırıyor. Bu meseleyi ele alışım belki bazı polemikler doğuracak, ancak yine de irdelenmeye değer olduğunu düşünüyorum.
-
11/4/2013
İmgelerin, şimdiye dek olmadığı kadar hızla çoğaldığı ve dolaşıma girdiği bir dönemdeyiz. Bu koşullar altında, imgeler bedavaymış gibi görünseler de, yine de bir bedelleri var.
-
4/4/2013
Belçikalı yönetmen Jean Antoine, Marcel Duchamp’ın 1968’de ölümünden iki yıl önce, 1966’da, Duchamp’ın Neuilly’deki atölyesinde kendisiyle bir söyleşi filme aldı. Söyleşi, 1971’de Belçika televizyonunda “Signe de Temps” adlı bir programda yayınlandı.
-
29/3/2013
Orsay Müzesi’nin 5 Mart ve 9 Haziran arasında görülebilecek "The Angel of the Odd: Dark Romanticism from Goya to Max Ernst" adlı yeni sergisi, 2010'da düzenlenen "Crime and Punishment" sergisinden bu yana Paris'in gördüğü belki de en yoğun, en karanlık sergilerden biri.
-
27/3/2013
Henry Miller’ın ilk resim sergisinin, ilk romanı Yengeç Dönencesi’nin (Tropic of Capricorn) 1927’de yayımlanmasından yedi yıl önce, Miller henüz otuz altı yaşındayken gerçekleşmiş olması epey ironik bir durum.
-
23/3/2013
Eğer ne İyiye ne de Kötüye inanmıyorsam, eğer bastırılamayan bir yok etme arzusuyla yanıp tutuşuyorsam ve eğer hiçbir ilkeyi mantığıma kabul ettiremiyorsam, bunun nedeni bedenimde, etimde saklı.
-
16/3/2013
Son dönemde sanatçıların sesinin toplumu şekillendirmek bakımından önem taşıdığı ve bu bağlamda sanatın oldukça kullanışlı olduğu düşünülüyor.
-
11/3/2013
Bu notlara başlarken, öncelikle, Alain Badiou ile düşünmenin imkânları üzerine yaklaşımımı belirtmek isterim: Alain Badiou ile düşünmek, salt Badiou’nun kendi düşüncelerinin yorumsal açılımlarını sürdürmekten ibaret olmamalı; daha ziyade, onun düşüncelerine işlerlik kazandırarak, günümüzde ya da geçmişte cereyan eden olayları bu doğrultuda yorumlama taraftarıyım ben.
-
6/3/2013
Peter Szondi, tragedya için önlenemez bir etkileşim ve çatışmaları engellenemeyen güçlerin ortak huzursuzluğu der. Gelecekte de, geri dönüşü olmayan bir yıkım, çevre kirliliği ve yoksulluk bizleri pusuda bekliyor.
-
23/2/2013
Doğu Avrupa komünizminin 1989’daki çöküşünün ardından, sanat dünyasının yönü de değişti. Dünyanın her yerinden bienaller fışkırmaya başladı ve ABD, Japonya ve Avrupa dışında; Asya, Afrika ve Güney Afrika gibi bölgeler de çağdaş sanat sahnesinde pek çok büyük sergiyle arz-ı endam etmeye başladı.
-
6/2/2013
Felsefenin, ve genel olarak kuramsal düşüncenin, salt kavramlar üzerinden yürütüldüğünde, idealist bir önyargıdan da kaçınamayacağı söylenebilir: Kavramların ilgili oldukları şeyi –ki kendisi ona asla sahip değildir– ancak kavramlar aracılığıyla işleyebilir.
-
19/1/2013
Fenomenolojik bakış açısına göre, bir şeyi görünür kılmak, onu, yerleştirildiği arka plandan ayırt edilir kılmak demektir. Şayet bunu doğru kabul edersek, o zaman, radikal toplumsal hareketlerin karşısına çıkan temel sorunlardan biri de, öncelikle bu arka planın kendisini görünür kılabilmek olacaktır.
-
22/12/2012
Gerçekçilik, öteden beri tanımlanması en zor kavramlardan biri olmuştur. Örneğin “gerçekdışı”, “gerçekçi olmayan” anlamına gelmeyebilir. Temsili olmaması anlamında gerçekçi olmayan, ancak, dünyayı inandırıcı biçimde resmeden bir sanat eseri olabilir.
-
9/12/2012
Sürrealistler mimari üzerine pek kafa yormamışlardı; hele bir de modernist idiyse daha da az. Hangi gruba ait olursa olsun tüm mimariler onlar için, düzeni, olumlamayı ve resmiyeti temsil ediyordu; diğer bir deyişle, bozmayı ve yıkmayı umdukları hemen her şeyi.
-
26/11/2012
Profesyonel modellik tam anlamıyla modern bir icat. Örneğin Yunanlılarda böyle bir şey yok gibiydi. Gerçi Perikles, Atina toplumunun önde gelen kadınlarını arkadaşı Phidias’a poz vermeye ikna etmek için, onlara tavuskuşu hediye edermiş...
-
18/11/2012
Hayal Gücünün dünyası, Sonsuzluğun dünyasıdır. O, fani bedenlerimiz yok olduktan sonra her birimizi bekleyen İlahi bir kucaklayıştır. Hayal Gücünün Dünyası Sonsuz ve Ezeli Ebedidir. Fani Doğanın Aynasından bize yansıyan her şeyin Ezeli Ebedi Gerçekliği, işte orada, o Ezeli Ebedi Dünyadadır.
-
11/11/2012
İngiltere'de, Sembolik Sanat söz konusu olduğunda büyük eserler verilmiş olmasına karşın, pek çok kişi, sembolik olduğunu söylediğiniz herhangi bir sanat eseri karşısında burun kıvıracaktır. Bunun nedeni de aslında sembol ile alegoriyi karıştırıyor olmaları.