-
26/10/2019
Psikanaliz kimliği bir süreç olarak ele alır; tarihin, çoğunlukla da travmatik bir tarihin sonucu olan ve merkezinde yabancılaşma ile sömürü arasındaki bağların yattığı bir süreçtir bu. Kimlik politikasının kapitalist temellükü, istikrarlı ve kapalı kimlik fantezisini canlandırır.
-
13/8/2019
Ne feminizm ne queer tek bir görüşe indirgenemez ve her biri kapsamında yapılan çeşitli çalışmalar arasında yakınlaşmalar ve uzaklaşmalar vardır. Bence bu ikisinin bir zıtlık içinde düşünülmesinin, ilişkilerinin böyle kurulmasının kendisi sorunsallaştırılmalı...
-
4/6/2019
Kimlik ile aidiyeti karıştırmak matematikçiler tarafından düzeltilmiş bir mantık hatasıdır. Bu hata saçma sapan bir şey söyleme tehlikesine yol açar. Fakat aynı zamanda bir siyasal suç teşkil eder: ırkçılık.
-
23/7/2018
Kimliğe doymuş zamanımız için oldukça rahatsız edici bir olguyla başlayalım: 1950’lerden önce neredeyse kimse kimlik hakkında konuşmaz; kimse bu meseleyi dert edinmezdi...
-
14/7/2018
Bir kitlesel emek göçü sistemi yaratan neoliberal kapitalizm, aynı zamanda, zulüm ve direnişin potasında kimlikleri yoğuran süreçleri de hızlandırdı. Mesela Körfez ülkelerinde, inşaat alanlarında çalışan, kamplarda yaşayan, direnen ve greve giden Güney ve Güneydoğu Asyalı göçmenler arasında sınıfsal bir oluşum yaşandı.
-
3/7/2018
Nasıl ki bütün kimlik kategorileri, mekânın ve zamanın koşullarına bağlı, toplumsal yollarla inşa edilmiş ama yine de doğallaştırılmış kategorilerse, “sınıf politikası” ile “kimlik politikası” arasındaki mevcut yanlış ayrışma da böyledir...
-
3/12/2017
Sex Pistols’da somutlaşmış biçimiyle punk estetiği, (İngiliz) işçi sınıfının ahvali karşısında dışavurulan biriciklik estetiğinin bir örneğidir. Bu estetiğin merkezinde, kimliğin temsil edilemezliğine, dolayısıyla biricikliğe işaret eden performans yatar.
-
7/8/2017
İstediği kadar uhrevi görünsün –ya da öyle sunuluyor olsun–, istediği kadar alt ya da üst olsun ve yine istediği kadar “çoğul” olsun, kimlik denen şey hukuki bir varsayımdan başka bir şey değil ve sosyolojik olarak hukukun analizinden öte hiçbir geçerliliği yok.
-
5/8/2017
Kimlik politikalarından bıkan Marksistlerin, kendi eleştirilerinden çıkarılacak dersleri bizzat Marksizme de uygulamaları gerekiyor. Gerçekten de, önce kendi evlerinin içine bakmaları lazım. İstisnalar sayılmazsa Marksist politikada hâlâ yaygın olan “işçi sınıfı” kategorisi polisliğinden bahsediyorum.
-
4/8/2017
Vampirler Şatosu, suçluluk duygusu yaymak konusunda uzmanlaşmıştır. Bir rahibin aforoz etme ve kınama, bilgiç bir akademisyenin bir hatayı tespit eden ilk kişi olma, ve bir hipster’ın revaçtaki çoğunluktan biri olma arzusu tarafından güdülenir.