-
2/1/2022
Yüz yıldan uzun bir zaman sonra, NFT, Duchamp’ın hamlesini ters çevirdi – veya belki de geç kapitalizm açısından asli olan enformasyonun metalaşma döngüsünü tamamına erdirdi...
-
2/12/2019
Sayı 15
-
2/12/2019
Sayı 15
-
2/12/2019
Sayı 15
-
2/12/2019
Sayı 15
-
2/12/2019
Sayı 15
-
27/12/2016
Mark Lombardi, "hikâye iskeletleri" adını verdiği çizimlerinde, hükümetlerin, istihbarat örgütlerinin ve finans kuruluşlarının yolsuzluk ve organize suç faaliyetlerini inceliyordu. 2000 yılında (ABD’de yapılacak genel seçimler için kampanyalar sürerken) evinde ölü bulundu, kendini asarak intihar ettiği iddia edildi.
-
3/10/2016
1960’larla 1970’lere gelindiğinde paranın kullanıldığı sanat eserlerinde patlama yaşanır; bu durum muhtemelen, kavramsalcılık, performans ve benzeri “gayri maddi” sanat pratiklerinin yükselmesinin bir sonucudur, ama Nixon’ın doları altın standartına bağlı olmaktan çıkarmasıyla yaşanan muazzam dönüşümler de bunda etkili olmuştur.
-
11/8/2016
29 Ağustos’a kadar Tate Britain’da görülebilecek olan "Britanya’da Kavramsal Sanat, 1964-79" başlıklı sergi iyi düşünülmüş bir kitabın anlaşılırlığına ve tutarlılığına sahip. Seyredilmekten çok okunmak için tasarlanmış bir sergi bu. Kavramsal sanatçıların kelimelerle çalışmayı tercih ettiğini düşünecek olursak bu doğru bir tercih.
-
23/2/2016
Kavramsal sanatın doğuşu, nicedir 1971’de altın standartının çöküşüyle ilişkilendiriliyor. Bu tarihte alınan tek bir kararla, doların değeri fiziksel bir metanın değeriyle desteklenmekten çıkmış, gayri maddi hale gelerek spekülasyonun önünü açmıştır. Aynı sıralarda, çağdaş sanatçılar da piyasa güçlerinin etkisinden kaçınmak için fiziksel nesnelerden uzaklaşırlar.
-
29/10/2014
Haacke uzun yıllar Cooper Union’da ders verdi ve ailesini geçindirmek için eserlerinin satışına bel bağlamak zorunda kalmadı. Bugün, onca zaman eserlerini kapılarından sokmamış müzelerin kendisine kucak açması gibi sıradışı bir durum yaşıyor.
-
16/8/2013
-
19/5/2013
-
24/4/2013
Kültürel hatırlama biçimlerinin sorunlu yapısı ve belleğin olumsal ve değişime tabi doğası nedeni ile toplumsal bellek bir dönem değişiminin eşiğinde gibidir. Bellek ve temsil böyle bir eşikte yeniden sorgulanır.