-
7/10/2019
Aralarında Whitney Bienali etrafındaki tartışmaların da bulunduğu güncel gelişmeler gösteriyor ki, 16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekânları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
28/9/2019
“Yedinci Kıta” temasıyla düzenlenen 16. İstanbul Bienali, sponsorlarının çevre krizindeki sorumluluğu nedeniyle protesto ediliyor. Pek çok inisiyatif, çevre mücadelesini halkla ilişkiler malzemesine dönüştüren Bienali protesto etme çağrısında bulundu.
-
1/6/2019
Haftasonu başlayacak Birinci Oslo Bienali, kamusal alanda yeni bir bienal formatı öneriyor: Belirli bir teması olmayan, hiçbir özel sponsorun yer almadığı bienal kapsamında, beş yıl boyunca devam edecek ücretsiz ve herkese açık etkinlikler düzenlenecek.
-
24/2/2019
Tez, mimarlığın, binanın yalnızca bir parçası olduğu daha geniş bir kültürel alan olarak tanımlanması gerektiği ön kabulüyle, günümüzde mimarlık üretimi üzerine düşünme biçimlerinde meydana gelen dönüşümlerin izlerinden yola çıkmıştır.
-
28/5/2018
Sermaye ya da devlet hamiliklerinden hamilik beğenmek, tarafımızı seçmek zorunda değiliz. Böylesi bir zorunluluğun seçimi, AKM’nin içerisinden çekilen fotoğrafta olduğu gibi yıkık bir sahne çerçevesinden yükselmekte olan cami inşaatına bakakalmak durumunda olduğumuzu imleyecektir.
-
17/4/2018
1895 gibi erken bir tarihte, documenta’dan çok önce, Venedik’in belediye başkanı Riccardo Selvatico, yerel turizmi canlandırmak ve kentteki sanatçıları desteklemek üzere bir sanat fuarı icat etmişti. O sıralarda Avrupa’nın önde gelen ülkeleri bu girişime ilgi duydu...
-
19/7/2017
Bienal formatının ikilemi işte tam olarak bu: Esas itibariyle, sanat ekonomisine itibar pompalayan bir makine olmasına rağmen, radikal emellere sahip küratörler bienali gittikçe daha politik bir kimlik üstlenmeye zorluyorlar.
-
10/7/2017
Bienaller ve uluslararası ölçekte iş gören küratörler, otuz yıldır müzenin "ihtişamı"yla mücadele ediyorlar. Böyle bir ethos, geçmişle ve kültürel mirasla durmadan boğuşur. Ve bunun yegâne sebebi sanat kurumlarının frenleyici etkisi değil. Bu mücadelenin bir diğer nedeni de, tarihin, yeni bir fikrin aslında çok da yeni olmadığını gösterebilecek olması.
-
6/7/2017
Post-Fordist dünya ekonomisinde “çokluğa duygusal tonalitesini” veren şeydir kinizm ve fırsatçılık. Çağdaş sanat dünyası bağlamında ise mecburi iş görme tarzı haline gelmişlerdir.
-
29/5/2017
Documenta’nın, ayağını bastığı yerde ayan beyan yaşanan bir mesele üzerine konuşmaması, “büyük uluslararası sergiler”in politika yapar gibi görünmek için hiç de elverişli ortamlar olmadığının göstergesi; çünkü bu tür kurumlardaki otokrasi, ilişkiye girme iddiasında oldukları insanların deneyimlerini gerçek anlamda temsil etmekten tanımı gereği acizdir.
-
28/5/2017
Yunanları referandumda verdikleri HAYIR oyunu hayata geçirme hakkından mahrum bırakan neoliberal “beyaz erkek üstünlüğü”nden yakınan documenta küratörleri, başta sergiye ücretsiz mekân sağlayan Atina Belediye Başkanı Kaminis olmak üzere, aynı referandumda EVET kampanyaları düzenleyenlerle ortak masaya oturdular.
-
4/11/2016
20. yüzyılı 21. yüzyıla bağlayan son yirmi yılda, tüm dünyada bienallerin ve sanat fuarlarının sayısında muazzam bir artış yaşandı. Sanat fuarları, bienallerin illa sahip olmak zorunda olmadığı ticari bir çıkara ve faaliyet alanına sahip olsalar da, sonuçta her ikisi de dudak uçuklatacak kadar büyük, ulus-aşırı bir ölçekte sanat sergilemek amacıyla tasarlanmış kurumsal yapılar.
-
29/6/2016
Bir zamanlar Avrupa’nın toplumsal meselelerle en ilgili ve en politik bienallerinden biri olan Berlin Bienali’nin haysiyetine tarihdışı ıvır zıvırdan, ikinci-sınıf post-internet estetiğinden ve kaba saba ortak-markalandırma fırsatlarından oluşan bir keşmekeşle kasteden New York merkezli moda kolektifi DIS’in ortaya koyduğu iş tam bir hayal kırıklığı.
-
12/6/2016
Nasıl ki bürokrasi, yurttaşları kendilerini yönetmekten, dolayısıyla da siyasetten mahrum ediyorsa; ve nasıl ki teknokrasi, çalışanları üretim süreçlerine ve araçlarına ilişkin bilgiden mahrum ediyorsa; artokrasi de sanatçıları ve izleyicileri özgür ve özerk bir estetik deneyimden mahrum eder.
-
21/10/2015
Korkunç bir çevresel yıkım siciline sahip olan BP’nin Chicago Mimarlık Bienali’nin sponsoru olduğunu göz önünde bulundurarak, bu etkinliğin tanıtımına herhangi bir şekilde katkıda bulunmayı reddediyorum.
-
2/10/2015
-
20/6/2015
Venedik Bienali’ndeki Ukrayna pavyonunun arkasında olan Viktor Pinçuk, çelik ve medya patronu, eski bir parlamenter, ve şaibeli eski devlet başkanı Leonid Kuçma’nın damadı. Sovyetler'in dağılmasının ardından devlete ait işletmeler özelleştirilirken bir anda yaratılan milyarder oligarklardan biri. En önde gelen destekçisi ise, eskiden beri rehberi olarak gördüğü George Soros.
-
6/6/2015
Mardin Bienali yaklaşırken, haliyle birtakım sorular ve eleştiriler çıktı ortaya: Bienal'in en başta ilan edilen düşünsel çerçevesine olan bağlılığı; sanatçı seçimindeki yöntem ve değişiklikler; Bienal'in Salt'ta ve Salt direktörünün moderatörlüğünü yaptığı bir toplantıyla tanıtılması vb...
-
5/1/2015
Tasarımın teknolojik yeniliklerle ve piyasa ideolojisiyle olan bağlantıları çoğu zaman problemli olmuştur. Le Corbusier yeni teknolojinin tasarıma olan katkısını yüceltirken “Mimarlık mı, Devrim mi?” sorusuna “ikincisinden vazgeçilebilir” diye cevap veriyordu...
-
15/10/2014
Bienallerde küratör, bienalin yapılacağı kente birkaç sefer ya geliyor, ya gelmiyor, ama ardından, her nasılsa, bu kentin gelmişi-geçmişi, maddi-manevi bütün hayatı bu küratöre malum oluveriyor.