-
17/5/2020
Bu çalışma Batı ve Türk resim sanatında müzikle bağı bulunan sanatçıların müziksel duyarlılıklarının sanatlarına nasıl yansıdığının incelenmesine yöneliktir.
-
14/11/2018
Elektrikli kayıt cihazlarının geliştirildiği 1925 ile Büyük Buhran’ın başladığı 1930 yılları arasında, adı sanı bilinmeyen yüzlerce müzisyen, derme çatma kayıt stüdyolarına girip sokaklarda ve dans salonlarında çalınan ritim ve ezgileri kaydetti; modern dönemin ses manzarası böyle şekillendi...
-
7/11/2018
1950’lerin sonu, etno-müzikologların ellerinde kayıt cihazı ve fotoğraf makineleriyle “dünya müziği”ni keşfe çıktığı yıllardı. Tabii 1990’lar sonrasında yerleşen “dünya müziği” tabirinin yerine o dönemde “halk müziği” veya “ilkel müzik” gibi ifadeler kullanılıyordu...
-
5/12/2017
Hardt ve Negri, karşıt amaçlarla da olsa, neoliberal piyasa köktenciliğiyle aynı paradigmayı kullanmaktadırlar (punk hareketiyle benzerlikleri de budur). Hal böyleyse, gerçekte arzuladığımız şey, neoliberalizm olmasın?
-
3/12/2017
Sex Pistols’da somutlaşmış biçimiyle punk estetiği, (İngiliz) işçi sınıfının ahvali karşısında dışavurulan biriciklik estetiğinin bir örneğidir. Bu estetiğin merkezinde, kimliğin temsil edilemezliğine, dolayısıyla biricikliğe işaret eden performans yatar.
-
29/8/2017
Ritimden söz ettiğimde, notaların oksijeninden bahsediyorum. Ritim, hareketin en özgür parçasıdır.
-
15/8/2016
British Library, punk hareketinin doğuşunun 40. yıldönümü vesilesiyle bir sergi düzenliyor. Kütüphanenin koleksiyonunda bulunan fanzin, ilan, ses kayıtları ve plak kapaklarının yanı sıra Liverpool John Moores üniversitesinin arşivindeki malzemelerden oluşan sergi Punk London etkinlikleri kapsamında gerçekleştiriliyor
-
8/5/2016
Bugünlerde müzik sanatı en tiz, akortsuz, ahenksiz, kulak tırmalayan ses karışımlarını hedefliyor. Böylelikle giderek gürültü-ses'e yaklaşıyoruz. Müzikteki evrim, insan emeğine eşlik eden makineleşmenin yaygınlaşmasına koşut.
-
24/2/2016
Yirminci yüzyılın bürokratik holdingleri için “verimlilik” neyse, postmodern kapitalizm için de yaratıcılığın aynı şey olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz: başarılıyı başarısızdan ayırmaya yarayan o esrarengiz nitelik; her tür eğitim, yönetim ve idare tekniğinin yolunda seferber edilmesi gereken o ele gelmez değer ve gelir kaynağı.
-
23/6/2014
Radyosu, televizyonu, gazetesiyle ortak ticari gruplar olan medya kuruluşlarının tamamı doğal telif borçlusudur. Temsil alanında 200 bin noktada müzik kullanılmaktadır ancak bunun sadece 20 bini lisanslanabilmiştir. Yani, teliflerin %90’ı kayıptır.
-
1/11/2013
"Şarkıcı sahneden indiği zaman sevilmediğini hisseder. Veya, daha beteri, sadece sahnedeyken parıldadığını, sahneden indiği anda söndüğünü… dışardan bakıldığında, bir gardenya kadar sıradan olduğunu... Ama zaten hepimiz kar taneleri kadar sıradan değil miyiz?”
-
19/4/2013
Geleneksel sanatın kurallardan kurtulma sürecinin önemli bir adımı olarak değerlendirilen 19. yüzyıl, görsel ve işitsel sanatların etkileşiminin yoğunlaşmaya başladığı bir sürece işaret eder.