-
7/10/2019
Aralarında Whitney Bienali etrafındaki tartışmaların da bulunduğu güncel gelişmeler gösteriyor ki, 16. İstanbul Bienali’nin, doğrudan veya dolaylı yoldan ilişkili olduğu halk sağlığı problemlerini bertaraf etmesi için, asbestli mekânları terk-i diyar eylemesi tek başına yeterli olmayabilir.
-
5/10/2019
Bourriaud’nun altermodernizmi, postmodernizmden kopuş olmak şöyle dursun, olsa olsa postmodernizmin başka bir aşaması olarak görülebilir: modernizmi kendi içine almaya çalışan bir postmodernizm.
-
28/9/2019
“Yedinci Kıta” temasıyla düzenlenen 16. İstanbul Bienali, sponsorlarının çevre krizindeki sorumluluğu nedeniyle protesto ediliyor. Pek çok inisiyatif, çevre mücadelesini halkla ilişkiler malzemesine dönüştüren Bienali protesto etme çağrısında bulundu.
-
2/10/2015
-
11/10/2013
İstanbul Bienali açılırken havada yine şiddet kokusu var. Devasa bir sergi, sokakların diline yanıt verebilir mi? Ve sokağın özgür ve modern toplum beklentisini karşılayabilir mi?
-
30/9/2013
Açılışının ardından aşağı yukarı iki hafta geçmesine rağmen 13. İstanbul Bienali için yazı yazmayı sürekli ertelememin nedenleri hakkında düşünüyorum. Karşımıza çıkan bu haliyle Bienal bırakalım hakkında yazı yazmayı, sanatseverin ziyaret etmesini tetikleyecek en küçük bir kıvılcım bile içermiyor.
-
25/9/2013
Çağdaşlığın ve çağdaş sanatın ne olduğu üzerine yıllardır süren tartışmalarda nihayet bazı uzlaşmalara varıldı. Bunlardan ilki, çağdaş sanatın modernliği parçalayan bir dönemi ifade etmesi. İkincisi, küreselleşmenin bir tezahürü olması. Üçüncüsü ise, finansla ve iletişim teknolojileriyle bağlaşıklığı. Küresel şirketlerin büyük yatırımlarla yapılandırdıkları çağdaş sanat, başta bienallerle örgütleniyor.
-
24/9/2013
-
29/6/2013
Toplumsal bir hareket olarak “Gezi Direnişi” hiç kuşkusuz ki Türkiye tarihi açısından bir dönüm noktası olarak değerlendirilebilecek bir olgu.
-
25/6/2013
Bienal’in başlangıcı olarak ilan edilen “Kamusal Simya” programının ilk etkinliği olan “Şehri Kamusallaştırmak” İstanbul’da kentsel dönüşümün toplumsal ve kültürel etkisini, vatandaşların buna tepkilerini ve kültürel endüstrilerin bu dönüşümde oynadığı rolü sorgulamayı amaçlıyordu.
-
11/6/2013
Şu ara tesadüflerin en ilginci, 1993 Venedik Bienali’ndeki performansı için doğum tarihini Mayıs 1968 olarak değiştirecek kadar politik Güney Afrikalı sanatçı Kendell Geers’in tam da Gezi eylemleri zamanı İstanbul’da olması.
-
11/5/2013
Son yıllarda İstanbul kenti bir inşaat şantiyesine dönüştü. Özellikle yıllardır göç alan mahallelerde, legal işgallerle soylulaştırma projesi adı altında gerçekleştirilen bu yıkımlar, her mahallede bir isyanı da tetikliyor.
-
11/5/2013
Küratör Fulya Erdemci geçtiğimiz haftalarda aynı anlamda düzenlenen başka bir bienal etkinliğini protesto edenleri de “sanatın izinli alanını istismar eden” , “yüksek dozda bir adrenalin ve linç zihniyeti” ve “kaba şiddet” eylemi olarak tanımlamıştı. Anlaşılan bu defa, sanata verdiği izinleri iptal etti ve polisle işbirliği yaparak bu izinlerin nereye kadar işlediğini açıkça göstermiş oldu.
-
13/4/2013
13. İstanbul Bienali daha ilk gününden başlayarak protestolarla karşılaşıyor. Bunlardan sonuncusu, İTÜ Maçka Kampüsü’nde düzenlenen “Kamusal Simya” başlıklı panelde gerçekleşti.
-
5/4/2013
Fulya Erdemci küratörlüğünde düzenlenecek ve Lale Müldür’ün kitabından esinlenerek "Anne, Ben Barbar mıyım" başlığını seçen 13. İstanbul Bienali, neoliberal sanatsal eleştiri döneminin “sahte katarsis” geleneğini tam anlamıyla sahipleniyor.
-
18/2/2013
"Sanatçıysanız hiç para almıyorsunuz, evet, çünkü zaten sergiye davet edilmişsiniz ve size eserinizi üretme imkânı verilmiş, bu yüzden sanatçılara para ödemedik."
-
28/12/2012
İletişim giderek çalışma hayatının başat bir bileşeni haline geliyor. Sanat ve kültür, başlangıçta karşısında örgütlendiği maddi üretimin özelliklerine bürünüyor. Prekarite konusundaki öncü düşünceleriyle tanınan Franco ‘Bifo’ Berardi bu dönüşümün yaşandığı sermaye bölgesini semiokapital olarak anıyor:
-
13/4/2012
55. Venedik Bienali’nde Türkiye Pavyonu’nun küratörlüğünü Emre Baykal üstlenecek. Daha önce İKSV bünyesinde Bienal departmanında yöneticilik yapan Baykal, halen bir Vehbi Koç Vakfı projesi olan Arter’de “Sergiler Direktörü ve Küratör” olarak çalışıyor.
-
11/1/2012
Kamusal Sanat Laboratuvarı ile ilk olarak 12. İstanbul Bienalinde sergiledikleri "İsimsiz Mektup" adlı performanslarıyla tanıştık. Hakikate ve toplumsal geçmişimize samimi bakışlarından dolayı da hemen tavırlarını benimsedik ve onları uzunca zaman konuştuk.