-
15/4/2022
Benim filmlerimin yarıya yakını seyirciyle buluşamamıştır. "Camın Teri", "Tahtacı Fatma" ve bunlar gibi daha birçok filmim yasaklanarak seyirciyle buluşamamıştır. Sanırım bir belgeselci için de en büyük acı budur...
-
7/3/2020
2015 senesinde Yunan sahillerine ulaşan çaresiz göçmenlerle dolu şişme botların neredeyse hepsi çok etkili birer fotoğraf oluşturuyordu: can yeleklerinin parlak renkleri, panik içindeki yüzler, aralarındaki bebek ve çocuklar…
-
17/9/2019
Boris Mihailov, Batı’da ancak Sovyetlerin dağılmasından sonra, 1990’larda keşfediliyor. Tate, MoMa gibi kurumlarda sergileri açılıyor. Fakat Mihailov’un gerek Sovyet dönemine gerek post-Sovyet döneme ait fotoğrafları, Batı’nın bu konulardaki yaygın varsayımlarının ikisini de boşa çıkarıyor...
-
7/9/2019
Tahtacılık, bir sanattır her şeyden evvel. Demirciye demirci, kalaycıya kalaycı dendiği gibi, ormandan tahta biçen, ağaç yapan insanlara da “tahtacı” denilir. Biz, her şeyden önce, sahipsiz bir işçi kütlesiyiz…
-
11/8/2019
Küreselleşme koşulları altında belgesel formlarında yaşanan genel dönüşümün formülü, özelleştirme mefhumuyla ifade edilebilir. Avrupa’da belgesel üretimi, ulusal ve devlet destekli kamusal alanların özelleştirilmesinin baskısına maruz kaldı; içerik açısından ise, bu baskı özel ve mahrem konulara yönelik talebi artırdı.
-
24/7/2019
Jonathan Swift’in "Gulliver’in Seyahatleri" adlı romanında, insan dilinden vazgeçip “eşyaların dili”ni kullanmayı planlayan bir akademi vardır: şeylerin kendinden oluşacak bir dil. İnsanlar, bir şey hakkında konuşmak istediklerinde doğrudan doğruya o şeyi göstereceklerdir.
-
15/7/2019
temmuz 1994’te kevin carter intihar etti / kırmızı kamyonetinin egzoz borusuna yeşil bir hortum bağladı ve gazla kendini öldürdü...
-
26/11/2018
Fotoğrafçılar, fotoğrafın emperyal ekonomisi içinde sadece yan kahraman konumundadırlar, bu yüzden emperyalizmin şiddet rejimi onları da vurabilir. Fotoğrafın yabancılaşmış bir mesafe üzerinden değil, ait olunan toplulukla ortaklık içinde çekildiği bu ender durumlarda, fotoğrafçı emperyal faillerin doğrudan hedefi haline gelebilir.
-
12/11/2018
Fotoğrafçılar, mesleki habitus’larının parçası olarak başkalarının dünyasıyla ham madde olarak ilişki kurma hakkını elde etmişlerdir; başkalarının dünyasını incelenecek, takdir edilecek veya temellük edilecek malzemeler olarak görebilirler...
-
6/11/2018
Fotoğrafı münferit yıkım olaylarını belgeleme aracı olarak görmek yerine, kendimize şunu sormamız gerekiyor: Fotoğrafın yıkımdaki payı nedir? Sonra da, fotoğrafın söz konusu yıkıma bir çözüm bulunmasına katkısı olabilir mi, olursa nasıl olur, onu düşünmeliyiz.
-
2/11/2018
Fotoğraf doğduğunda, başkalarını ve başkalarının dünyasını az sayıdaki insanın bakışına açan yağma sürecini daha da hızlandırmış ve bu süreci devam ettirecek yeni imkânların önünü açmıştır.