-
3/6/2020
Agamben bir yazı yazıyor ve salgın sahnesinin arkasında çok daha acilen düşünmemiz gereken bir problem olduğunu söylüyor. Agamben’in bu yazısı karşısında da birçok başka filozof ona farklı şiddet düzeylerinde tepkiler veriyor...
-
2/12/2019
Sayı 15
-
19/1/2019
Ulus Baker, "Sanat ve Arzu" kitabında derlenen konuşmalarından birinde Leibniz'deki "öznenin oluşumu" meselesini açıklarken "bakış açısı" kavramını kullanıyor ve bunu da "perspektif"e bağlıyor. Daha doğrusu Barok dönemin 'felsefi perspektif'ine bağlıyor. İşte ben konuşmamda bu konu üzerinde duracağım...
-
22/9/2015
Herkesi konuşturmaya azmetmiş, göstergelerin ve söylemin egemenliğine girmiş bir dünyada, hayvanların sessizliği anlam düzenimize giderek daha fazla musallat olmaktadır.
-
15/11/2014
Burjuvazi hiçbir zaman devrimci olmadı. Sadece başkalarının onun yerine devrimi kotarmasını sağladı. Kabına sığmaz olmuş muazzam bir halk enerjisini önce yönlendirdi, ardından bastırdı.
-
13/10/2014
Musée d’Orsay, 14 Ekim’den başlayarak sadizmin babası Donatien Alphonse François de Sade’ı (1740-1814) sergiliyor. "Sade: Güneşe Saldırı" başlığını taşıyan sergi, müzenin yaptığı duyuruya göre “Sade’ın yazılarının yolunu açtığı temsiliyet devrimi”ne odaklanacak.
-
2/8/2014
Sinema ve emek tartışmalarının sinema tarihi içinde ilk belirdiği an, Sergey M. Eisenstein ve Dziga Vertov’un 1925 yılında LEF dergisinde birbirlerine hitaben yazdıkları polemik yazılarıdır.
-
26/12/2013
Proust’a göre, unutmak, hafızanın antitezi değildir; bilakis hafızanın en büyük başarısıdır. Proust’un derdi, geçmişi deşmek, yok olmuş bir cevheri yeniden yakalamaya çalışmak ya da geride kalmış bir devrin başarılarına dönmeye çalışmak değildir. Hele nostalji hiç değildir. Onun arzusu, olasılıkların henüz yerle bir olmadığı, fırsatların henüz kaçırılmadığı bir zamana dönmektir.
-
28/6/2013
Devrimin ebedi olanaksızlığı ve faşist savaş makinesinin geneldeki dönüşü konularında ısrar etmek yerine, neden yeni tip bir devrimin olanaklı hale geldiğini düşünmüyoruz?
-
1/8/2012
Bu yazıda Michel Foucault'nun "Bir Yaşam Biçimi Olarak Dostluk" ve "Şen Bilim" başlıklı söyleşilerinden yola çıkarak "dostluk" kavramında ve deneyiminde yatan politik imkânlar üzerine birkaç söz söylemek istiyorum.
-
8/3/2012
Fransız filozof Gilles Deleuze, çağdaşı olan ressam Francis Bacon üzerine yazdığı "Francis Bacon: Logic of Sensation" adlı kitabının bir bölümünde ressamın kendisi için ayrıcalıklı konumunu şu sözlerle tanımlar: “Bacon yüzlerin değil kafaların ressamıdır.”
-
1/10/2011
Foucault "disiplin toplumları"nı Onsekizinci ve Ondokuzuncu yüzyıllara yerleştirmişti. Bu toplumlar doruk noktalarına Yirminci Yüzyıl başlarında varmışlardı. Bu toplumlar, geniş ve yaygın kapatıp-kuşatma mekânları düzenlemeleriyle ayırdedilirler. Birey hiç durmadan, her biri kendi yasalarına sahip olan bir kuşatma mekânından öbürüne geçer