52 Weeks of Gulf Labor
Abu Dhabi’deki Saadiyat Adası’nda yer alan müzelerin inşaatı başladıktan sonra İnsan Hakları İzleme Örgütü gibi sivil toplum kuruluşları ve Gulf Labor, müze inşaatlarında çalışan işçilerin hak ihlallerinin giderilmesi için önce Guggenheim daha sonra da projeden sorumlu olan TDIC ile görüşmelere başladı. Gulf Labor’ın çağrıları ve İnsan Hakları İzleme Örgütü’nün yayınladığı raporları karşısında Guggenheim ve TDIC sessiz kalınca, Gulf Labor Ekim 2013’te yaptığı açıklamayla bir yıl sürecek olan “52 Hafta” eylem serisini başlattı.[1] Kamuoyu baskısı yaratmak için her hafta bir sanat eseriyle Saadiyat Adası’nda zor koşullar altında çalışan işçilere dikkat çekmeyi amaçlıyorlardı.[2] Bir yıl sürecek olan eylem serisine Hans Haacke, Thomas Hirschhorn, Walid Raad, Gregory Sholette, Mariam Ghani gibi birçok sanatçı katıldı. Gulf Labor’ın “52 Hafta” eylem serisi yalnızca Guggenheim Abu Dhabi’yi değil; adada yer alan tüm kültür-sanat ve eğitim kurumlarını hedef alıyordu.
Gulf Labor bu eylem serisi için daha önce kullanılanlardan daha farklı bir yöntem kullandı. Daha önce Guggenheim’ı boykot edeceğini açıklayan sanatçılar[3] her hafta Saadiyat Adası’nı eleştiren bir sanat eseri üreterek kendilerine projeye paralel bir alan oluşturdular. 2013-2014 yılında gerçekleşen “52 Hafta” eylem serisiyle sanat bir kez daha protesto aracına dönüştü, bir bakıma sanatçılar kurumsal eleştirilerini müzelerin inşaatlarına taşıdılar. “52 Hafta” eylemleri işgal, boykot, protesto gibi daha önce denenmiş yöntemlerin hepsinin biraraya geldiği, fakat düzenli aralıklarla tekrarlandığı bir seri olarak, günümüzde “müze politikalarına karşı” verilen mücadelede önemli bir yer edindi.
Gulf Labor Ekim 2014’te yaptığı açıklamayla “52 Hafta” eylemlerinin sona erdiğini ve yeni eylem serisi olan Countdown/Geri Sayım’ın başladığını açıkladı.[4] Gulf Labor iştirakçilerinden G.U.L.F. (Gulf Ultra Luxury Front) 5 Kasım 2014’te Guggenheim’da devam eden Zero: Countdown to Tomorrow, 1950s-60s/Sıfır: Yarına Geri Sayım, 1950’ler-60’lar”sergisini işgal ederek yeni eylem sürecinin ilk protestosunu gerçekleştirdi.[5] Grup üyeleri 1 Mayıs 2015’te bu sefer de On Kawara’nın Silence/Sessizlik sergisini işgal ederek sürekli eylem sürecinin bitmediğini, Guggenheim’ın Saadiyat Adası inşaatında çalışan işçilerin hakları verilene kadar protestoların devam edeceğini açıkladılar.[6]
2010 yılında başlayan Saadiyat Adası inşaatı ve ona karşı yapılan protestolar hâlâ devam etmektedir.
Gulf Labor’ın “52 Hafta” eylem serisine katılan sanatçılar ve eserleri:
Thomas Hirschhorn, My Guggenheim Dilemma
Jayce Salloum, location/dis-location(s): contingent promises (installation excerpt) 2012
Sam Durant, Guggenheim Abu Dhabi Labor Camp for Guest Workers
Hans Haacke, I paid…
Guy Mannes-Abbott, me, we, the, be/coming migrant
Matt Greco ve Greg Sholette, Saadiyat Island Workers Quarters Collectable
Mieke Bal ve Michelle Williams Gamaker (Cinema Suitcase), Refuse Complicity
Farid Sarroukh, Maha Traboulsi ve Walid Raad, If FIFA did…
Pablo Helguera, At the very least…
Andrew Ross, NO DEBT IS AN ISLAND
Eserlerin devamı için bkz.
11. Hafta – “50° Celsius” Lynn Love & Ann Sappenfield
12. Hafta – “And Justice for All” Rasha Salti
13. Hafta – “Life is as beautiful as…” Marina Naprushkina
14. Hafta – “Of Saadiyat’s Rectangles & Curves” Pedro Lasch
15. Hafta – Who Builds Your Architecture? (WBYA?)
16. Hafta – “Akima and Arif” Jim Goldberg
17. Hafta – “Cultural (En)richment” Charles Gaines & Ashley Hunt
18. Hafta – “Migrant” John Pitman Weber
19. Hafta – “Migrant Labor did not exist …” Anna Stump
20. Hafta – “Is this the future of art?” G.U.L.F. (Global Ultra Luxury Faction)
21. Hafta – “[they] built for eternity” Maryam Monalisa Gharavi
22. Hafta – “West Coast Artists vs. Guggenheim and Louvre Museums” 100 Artists
23. Hafta – “Fist of the Day” Hend Al Mansour
24. Hafta – “Rebranding the Guggenheim” The Illuminator and Gulf Ultra Luxury Faction (G.U.L.F.)
25. Hafta – “CARNIVAL” Rawi Hage
26. Hafta – “SIGNING WITH LIGHT” G.H. Rabbath
27. Hafta – “Crystal C” JAŠA
28. Hafta – “A Paradox on Citizenry and Creativity” Todd Ayoung & Jelena Stojanovic
29. Hafta – “And we wondered” Mariam Ghani
30. Hafta – “Blue Skies, White Walls, Brown Bodies” Jaret Vadera
31. Hafta – “Commentary on the Universal Museum Project in Dubai” Creischer, Siekmann
32. Hafta – “30 Untitled Men” John Jurayj
33. Hafta – “On the Pearl Interpolation (PERP) in a Monument to Bad Memory” Emily Verla Bovino
34. Hafta – “Labor of Art/Art of Labor: Organizing Tool Kit in Solidarity with Gulf Laborers” Sarah Farahat ve Aaron Hughes
35. Hafta – “Dangerous Lexicon” Silvia Kolbowski
37. Hafta – “Farmworker Justice” Mazatl
38. Hafta – “KA (JCB, JCB)” Nida Sinnokrot
39. Hafta – “The Right of Passage” Zanny Begg & Oliver Ressler
40. Hafta – “Catalogue of Modern Labor Camp Typologies (Captive Workforce Available On Request)” Jenny Polak
41. Hafta – “Sheikh Mc Abed had a Museum” Mounira Al Solh
42. Hafta – Gulf Labor West
43. Hafta – “Live / Work” SITU Studio
44. Hafta – “How Long has it Been?” CAMP
45. Hafta – “132 €” Andrea Fraser
46. Hafta – “I have seen everything that is done under the sun, and behold, all is vanity and a striving after wind” Paul Graham
47. Hafta – “2015: Grand Opening of the Louvre Abu Dhabi” Janet Koenig
48. Hafta – “Points of View” Carole Condé & Karl Beveridge
49. Hafta – “Your Elite Status is Guaranteed” Dread Scott
50. Hafta – “Guests” Pat McElnea
51. Hafta – “Guggenheim Appetizer” Suha Traboulsi
52. Hafta – “Untitled (Profit comes from exploitation)” Claire Fontaine
[2] Mariam Ghani, Haig Aivazian “52 Weeks, Engaging by Disengaging”, The Gulf: High Culture/Hard Labor içinde ed. Andrew Ross (OR Books, 2015) s. 65