-
24/9/2018
Bugün, ütopya namına kalan her şeyin küreselleştirildiği, ama her şeyden çok da ütopyaları yaratma ve kalıcı hale getirme güçlüğünün küreselleştiği bir dönemdeyiz...
-
5/9/2018
Modern sanat tarihi, çok büyük ölçüde, ulusların sanatının tarihi olarak yazıldı ve yapıldı. İnceleme konusunun sınırlarının bu şekilde belirlenmesi büyük oranda bir kurguydu, ama birkaç yüzyıl boyunca bu kurgu bir nevi gerçeğe-benzerlik görüntüsü arz etti...
-
30/8/2018
Popüler kültür hakkındaki antropolojik çalışmaların çoğu, zımnen ya da alenen, çalışma nesnelerinin farklı bir kültür olduğu varsayımından yola çıkıyorlar: araştırmalarında, yerli olmayan köylü topluluklarını ya da kentli kesimleri konu edindiklerinde bile durum değişmiyor.
-
5/8/2018
Gelenekçilik günümüzde pek çok hegemonik toplumsal katmanda moda haline geldi ve neredeyse hiçbir çatışma yaşanmaksızın modern olanla kaynaştırılabiliyor – yeter ki geleneklerin yüceltilmesi kültür düzeyiyle sınırlı olsun, modernleşme ise toplumsal ve ekonomik olana mahsus kalsın.
-
16/10/2016
Yaratıcı projeler ancak onları seyredenler tarafından kabul gördüklerinde tamamlanmış olurlar. Tam da Marcel Duchamp’ın “resimleri yapan, seyircilerdir” diye ilan ettiği bir dönemde, Marcel Mauss, büyücünün büyülü güçlerini etkili kılanın onlara inanan hastalar olduğunu yazıyordu.
-
28/9/2016
19. yüzyıldan beri özerkliklerini kazanmak için büyük savaşlar veren sanatçıların, buna rağmen sınırlarla arası hiç iyi olmadı. Çağdaş sanat tarihi, sanatçıların kendi alanlarının bağımsızlığını sağlama almaya yönelik girişimler ile, o alanı ayıran sınırları ortadan kaldırma çabaları arasındaki paradoksal birleşimden oluşuyor.