-
2/9/2013
Sanatın insanların hayat pratiğinden kopması ve seyircinin sanatla hakiki bir ilişki kuramaz hale gelerek pasif bir tüketici konumuna indirgenmesi, 20. yüzyıl başlarından beri çağdaş sanatın temel meselelerinden biri olageldi.
-
5/7/2013
Yakın zamanlarda ortaya çıkan ‘aktivist-sanat’ terimi etrafında dönen tartışmaları sanat tarihi içinde iki ortak çerçeveye oturtabiliriz. Bunlardan ilki biçimseldir: Kolektif ya da katılımcı sanat uygulamalarına doğru postmodern bir hamleyle ilgilidir.
-
30/6/2013
Hayatın meta üretimine ve tüketimine indirgenmesi, her türlü isyanın fitilini ateşleyen gizli sistemdir, ve şimdi bütün sanayileşmiş ülkelerde kabaran dalgalar, meta-formuna daha da büyüyen bir şiddetle çarpacaktır.
-
2/5/2013
Yakın zamana kadar sanat ve edebiyat tarihi, 1916’da yayınlanan basın bildirisini Dada’nın doğuşu için milat kabul etmiş, Cabaret Voltaire’in kuruluşunu ilan eden bu bildiriden önce olanlara ilgi göstermemiştir.
-
28/4/2013
1924 yılının Gerçeküstücü Paris’inden André Breton, Gerçeküstücülük Manifestosu’nda çağdaşlarına şöyle seslenir: “Yalnızca özgürlük sözcüğüdür beni hâlâ coşturan biricik şey”.
-
24/2/2013
Asfalt Gallery'de Hans Richter'den Man Ray'e DADA sinemasından bir seçki, 5 Mart-5 Nisan 2013
-
3/2/2013
Fotomontaj sanatı, içinde büyük metaforlar barındıran fotoğraflarla yapılan dâhice düzenlemeleri içerir. Berlin Dada hareketinin plastik sanatlara katkısı konusundaki görüş ve düşüncelerin büyük bir bölümü, fotomontaj tekniği ve yöntemleri üzerinde yoğunlaşmaktadır.
-
31/1/2013
1920’lerin Almanya avangard sahnesinin önde gelenlerinden Schwitters, cesur olduğu kadar deneyselliğe de önem veren bir sanatçıydı; bu doğrultuda kendi Dada’sını yaratmış ve buna Merz adını vermişti
-
2/11/2012
Sembolizm, fütürizm gibi erken uyanışlar sayılmazsa, avangard sanat Birinci Dünya Savaşı’nın ürünüdür. Kurt Schwitters da, Savaş sonrası ilk avangard kuşağın bir şairidir, ressamıdır, heykeltıraşıdır, mimarıdır, masalcısıdır, eleştirmenidir…