-
1/10/2013
Wallace Stevens'ın şiiri “The Man with the Blue Guitar” (1937) (“Mavi Gitarlı Adam”) gerçeğin imgeleme, imgelemin gerçeğe dönüşümünün lirik bir öyküsünü yaratırken, Joan Miró’nun “The Constellations” (1940-41) (“Yıldız Kümesi”) adlı yapıtı da gerçeklik algılamalarının gerçeküstücü özgür taşkınlıklarının yer aldığı kozmik imgelem evrenini sergilemektedir.
-
23/9/2013
Bu raporda, günlük kullanım nesnelerinin batı sanat tarihinde gerçekleştirdiği evrim incelenerek, günümüz sanatı bağlamında, ‘buluntu’ kavramı üzerinden bir sanat stratejisi üretilmesi hedeflenmiştir.
-
2/9/2013
Sanatın insanların hayat pratiğinden kopması ve seyircinin sanatla hakiki bir ilişki kuramaz hale gelerek pasif bir tüketici konumuna indirgenmesi, 20. yüzyıl başlarından beri çağdaş sanatın temel meselelerinden biri olageldi.
-
16/7/2013
Bu tez mimarlığa salt mimarlık disiplini içinden değil, daha geniş bir düşünsel ve toplumsal perspektiften yaklaşma arzusuyla yazılmıştır. 1950 ve 1960'ların avant-garde sanat ile politik muhalefeti bir araya getiren topluluğu Durumcu Enternasyonal özelinde toplumsal düzen-mimarlık ilişkisi araştırılmıştır.
-
5/7/2013
Yakın zamanlarda ortaya çıkan ‘aktivist-sanat’ terimi etrafında dönen tartışmaları sanat tarihi içinde iki ortak çerçeveye oturtabiliriz. Bunlardan ilki biçimseldir: Kolektif ya da katılımcı sanat uygulamalarına doğru postmodern bir hamleyle ilgilidir.
-
2/5/2013
Yakın zamana kadar sanat ve edebiyat tarihi, 1916’da yayınlanan basın bildirisini Dada’nın doğuşu için milat kabul etmiş, Cabaret Voltaire’in kuruluşunu ilan eden bu bildiriden önce olanlara ilgi göstermemiştir.
-
28/4/2013
1924 yılının Gerçeküstücü Paris’inden André Breton, Gerçeküstücülük Manifestosu’nda çağdaşlarına şöyle seslenir: “Yalnızca özgürlük sözcüğüdür beni hâlâ coşturan biricik şey”.
-
7/8/2012
Türkiye’de görsel sanat alanında "çağdaş sanat"a karşı "güncel sanat" tartışması epey bir süredir gündemde. "Güncel sanat", 1990'lardan beri bu kavramı kasten veya gelişigüzel kullanan sanatçı, küratör, eleştirmen, yazarlar vs. yoluyla, iyi kötü billurlaşmış pratik bir alana dönüştü.
-
17/2/2012
Birinci Dünya Savaşı sonrasında Paris’te canlanan avangard sanat ve siyasetin tarihinde ihmal edilen isimlerinden biri olan Claude Cahun, uzun yıllardan sonra ilk kez kapsamlı bir retrospektifle anılıyor.
-
18/10/2011
Gerçeküstücülüğün bilinen, ‘resmi’ tarihi, André Breton ile başlar ve onun ölümü ile biter. Bu ölümün, Paris 68 isyanlarının patlama döneminin hemen öncesine gelmesi, bazı sanat tarihçilerinin işini kolaylaştırır ve modernizmin ölümü ile onun en sivri, ele avuca gelmez, gayrı meşru çocuğu olan gerçeküstücülüğün ölüm tarihleri eşitlenir.