-
14/1/2019
Çağımızın inşa ettiği yegâne katedral, müzelerimizdeki modern resimlerdir. Ama bu özünde gizli bir katedraldir. Bugün kutsal olan şey duyurulamaz; kutsal olan artık sessizdir. Onun hakkında konuşmak mümkündür, ama bu, mutlak bir sessizlik hakkında konuşmak olur.
-
22/11/2015
Güzelliğin içinde cinayet ve ölüm vardır, kurban vardır; güzellik kan akıtmadan olmaz. Sanki müzeler, terk edilmiş mezbahaların yerine inşa edilmeye mahkûmdurlar.
-
21/5/2014
Sayı 6
-
29/9/2013
Acéphale, 1936-1939 yılları arasında, Bataille tarafından hazırlanan derginin ve yine Bataille’ın kurmuş olduğu gizli, ezoterik grubun adıdır.
-
14/9/2013
Georges Bataille, Paris’in doğusundaki Reims kentinde büyümüş; felçli, kör ve frengi olan babasının elinde zor bir çocukluk geçirmiştir. “Rüya” başlıklı fragmanda da görüleceği gibi, Bataille’ın saplantıları doğrudan Ödipal korkularla bağlantılıdır...
-
4/9/2013
“Gece aynı zamanda bir güneştir.” Ve mitin yokluğu aynı zamanda bir mittir: en soğuk, en saf ve tek gerçek mit.
-
26/8/2013
Bize, içinden çıktığımız hayvan yaşamından daha kapalı bir şey yoktur. Bizim düşünme biçimimize, sessiz kâinatın bağrındaki yeryüzünden daha yabancı bir şey yoktur.
-
18/10/2012
Büyük Ansiklopedi’ye bakılırsa, kelimenin modern anlamıyla ilk müze (bir başka deyişle ilk kamusal koleksiyon) Fransa’da, 27 Temmuz 1793’te, Konvansiyon Meclisi tarafından kurulmuştur. Buna göre, modern müzenin kökeni giyotinin geliştirilmesiyle bağlantılı olmalıdır.
-
28/9/2012
Hikâye anlatıcıları Uyuyan Güzel'in uyandığında kalın bir toz katmanıyla kaplı olacağını hayal etmemişlerdi; kızıl bukleleri ilk kımıldandığında parçalanacak olan uğursuz örümcek ağlarını da düşünmemişlerdi...
-
29/7/2012
Ressam haz vermeye mahkûmdur. Ne yaparsa yapsın, bir resmi tiksinti nesnesine çeviremez. Korkuluğun işlevi dikildiği tarladaki kuşları korkutup kaçırmaktır, ama en korkutucu resim bile ziyaretçi çekmeye yarar.
-
23/5/2012
Fizyonomi nasıl insanların tabiatının ifadesiyse, mimarlık da toplumların tabiatının ifadesidir. Fakat bu benzetme, özellikle piskoposlar, sulh yargıçları, amiraller gibi resmî yetkililerin fizyonomileri için geçerlidir. Çünkü, mimarî yapılarda ifade edilen, toplumun yalnızca –buyurma ve yasaklama otoritesine ilişkin olan- ideal tabiatıdır.