-
28/10/2021
Her türlü tüketimin ilk şartı, ürüne erişimdir. İster sinema filmi veya televizyon programı olsun, ister meşrubat, tüketim büyük ölçüde ürünün ne kadar iyi dağıtıldığına bağlıdır.
-
8/11/2019
William Morris’in romanlarında tasvir edilen kır manzaraları İngiltere’yi 19. yüzyılın sonunda kangren eden sanayiye karşı hayalî bir karşıtlık oluşturuyordu. Fakat yeni olan, bu harikulade diyarların ekolojist siyasi gruplar tarafından spontane biçimde militan amaçlı kullanımıdır.
-
30/10/2019
Süper kahramanlardan veya fantezi edebiyatından söz ettiğimizde hâkim kültürün çeperlerinde ortaya çıkma meselesi özellikle önem kazanıyor çünkü bu iki tür, öncelikle isyan sanatları olarak icat edildi.
-
27/7/2019
Filmler gibi, diziler de, 19. yüzyılda romanın ve tefrikanınkine benzer bir işlevi yerine getiren birer sanat eseridir. Bizim çağımızın da, sinema ve televizyon için senarist ve yazar olarak çalışan Balzac’ları, Zola’ları, Dickens’ları var.
-
25/6/2019
2011’den beri video oyunları 52 milyar avroluk bir ciroyla dünya çapındaki birincil kültür endüstrisi haline geldi. Bu, kültür endüstrilerinde “Geek” adıyla anabileceğimiz yeni bir aşamaya geçildiğinin işareti...
-
17/6/2019
Bu yazıda Çernobil dizisi, “kitle kültürü” endüstrisine ait bir ürün olmasına dayanan yönleriyle ele alınacak. Yazının asıl amacı, yaratıcısının bizzat dile getirdiği bakış açılarına işaret etmek ve dizinin yarattığı muazzam etki içinde gözden yiten kimi soruları uyandırmak.
-
1/5/2019
Kurum olarak müze o kadar güçlü hale geldi ki kültürün tamamı ondan geçiyor. Her şey daha baştan müzeleşiyor. Bugün müze hem mutlak güce sahip hem de görünmez; her şeyi kendine mal etti. Bugün her şey, şu ya da bu biçimde bir müze nesnesi olabilir.
-
13/7/2018
Bu çalışmada, modern kitle eğlence biçimleri olarak ucube gösterileri ve korku sineması arasındaki bağlantının, iki sanayi dalının da öncü figür ve kurumlarından hareketle tartışılması amaçlanmaktadır.
-
6/11/2016
Bu kitabın başlığı şunu göstermeyi amaçlıyor: Popüler eğlenceyi ya da kitle eğlencesini incelemek paradoks içeren bir işe girişmektir; çözümleyenin, araştırılan nesnenin "özünü" yakalamayı ya da eğlenceyi düpedüz eğlendirici bulan kişilerin deneyimini tam olarak anlamayı başaramayacağı kesindir.
-
6/3/2016
Popüler kültür, en geniş ve kabul gören tanımıyla, gündelik hayatın kültürüdür. Önemi de buradan geliyor.