Nochlin, Ekim 2017’de ölmeden önce tamamladığı son kitabında, 19. yüzyıldan itibaren yoksulluğun görsel tasvirini incelemiş. "Misère", Sanayi Devrimi’nin yol açtığı aşırı yoksulluğa maruz kalan toplum kesimlerine ve sanatçıların bu sefaleti tasvir etmek için başvurdukları yöntemlere odaklanıyor.
Sanatın zenginlerin gönlünü hoş etmeye adanmış uzun bir tarihi var. Krallara altın kaplar yapan eski zaman zanaatkârlarından, şimdinin plutokratlarına enstalasyonlarını satan çağdaş sanatçılara kadar, sanat paranın hizmetkârı bir lüks olagelmiş.
Tarih, bugünü oluşturan geçmişin birikimleriyse eğer, ezilenlerin bugünle hesaplaşması için tarihle yüzleşmesi gerekmektedir. Mevcut dünya, tarihte egemen olanların kurdukları bir dünyadır ve Walter Benjamin’i hatırlayarak söylersek, bu dünyayı değiştirmek için tarihin dışında bir yer aramamız gerekmektedir.