-
17/9/2020
Fotoğraflarda görülen viraneye dönmüş manzara, Kasım 1947 ile Mart 1949 arasında yaşananın, bir savaş değil, çok çeşitli yollarla yürütülen bir politika olduğunun en sağlam kanıtı. Bu fotoğraflarda apaçık görünen politika, bir yıkım politikası...
-
14/6/2020
Emperyal ilerleme kuvvetleri, yumruklarını indirdikleri her yerde yeni politik kurum ve pratikler dayattılar. Bunu yapmak için de, gittikleri yerin ekolojik, ekonomik, toplumsal, kültürel ve politik normlarını ve bilgi sistemlerini yıktılar...
-
30/11/2018
Felwine Sarr ve Benedicte Savoy’un, çalıntı Afrika nesnelerinin ait oldukları ülkelere iade edilmesini tavsiye eden raporlarının yayınlanması ile, Honduras’tan yola çıkan “göçmen kafilesi”nin ABD topraklarına yaklaşmasının aynı zamana denk gelmesi tesadüf değil...
-
26/11/2018
Fotoğrafçılar, fotoğrafın emperyal ekonomisi içinde sadece yan kahraman konumundadırlar, bu yüzden emperyalizmin şiddet rejimi onları da vurabilir. Fotoğrafın yabancılaşmış bir mesafe üzerinden değil, ait olunan toplulukla ortaklık içinde çekildiği bu ender durumlarda, fotoğrafçı emperyal faillerin doğrudan hedefi haline gelebilir.
-
12/11/2018
Fotoğrafçılar, mesleki habitus’larının parçası olarak başkalarının dünyasıyla ham madde olarak ilişki kurma hakkını elde etmişlerdir; başkalarının dünyasını incelenecek, takdir edilecek veya temellük edilecek malzemeler olarak görebilirler...
-
6/11/2018
Fotoğrafı münferit yıkım olaylarını belgeleme aracı olarak görmek yerine, kendimize şunu sormamız gerekiyor: Fotoğrafın yıkımdaki payı nedir? Sonra da, fotoğrafın söz konusu yıkıma bir çözüm bulunmasına katkısı olabilir mi, olursa nasıl olur, onu düşünmeliyiz.
-
2/11/2018
Fotoğraf doğduğunda, başkalarını ve başkalarının dünyasını az sayıdaki insanın bakışına açan yağma sürecini daha da hızlandırmış ve bu süreci devam ettirecek yeni imkânların önünü açmıştır.