1967 senesi, Pop Art’ın uluslararası macerasında hem bir dönüm noktası hem de bir zirvedir. İzlandalı ressam Erró, 1967'de "Amerikan İç Mekânı No 1"i yapar: Resimde, bir Maocu afişten alınmış Kızıl Ordu birlikleri, Amerikalıların hayalindeki evi işgal etmektedir. Pop Art, kapitalist Amerika’nın zaferinin ifadesi değildir yalnızca.
1968 Devrimi'nin Fransız düşüncesinde yol açtığı büyük dönüşümün filozofları üzerinde, gene o zamanlarda Paris'te ortaya çıkan "Anlatısal Figürasyon" (Figuration Narrative) sanatçılarının ciddi etkileri olmuştur. Ama nedense, Fransa'dan hep sanat ithal etmeye alışmış olmasına rağmen, Batı dünyası bu filozofları göklere çıkarırken, onların kapıldıkları sanatçıları hiçe saymıştır.