Bu çalışmada 1960’lı yıllarda çekilen ve içeriğinde işçi sınıfını barındıran filmlerin sınıfı ne düzeyde temsil ettiği incelenerek, ayrıksı bir örnek olan Ertem Göreç’in Karanlıkta Uyananlar filmindeki işçi sınıfının mücadele biçimi, mücadele araçları ve yöntemi çözümlenerek Karanlıkta Uyananlar filminde işçi sınıfının nasıl temsil edildiği ortaya konmaktadır. Sinemamızda birkaç örnek dışında işçilere gerektiği kadar yer verilmediği görülmektedir. İşçiler ya aşk serüveni içinde dramatik etkiyi arttırmak için bir fon olarak kullanılmış ya da Yeşilçam kalıplarıyla tek kurtuluşun kısa yoldan zengin olmaktan geçtiği fikrini ve umudunu aşılamak için kullanılmıştır. Bu bağlamda Karanlıkta Uyananlar filmi işçi sınıfını gerçek anlamda kendi ekonomik sorunlarıyla ele almış, işçi sınıfının mücadelesine değinmiş ve mücadele araçlarını göstermiştir. İşçi sorunlarına açıkça değinmesi ve sorunların çözümü konusunda yol gösterici bir rol üstlenmesi açısından Karanlıkta Uyananlar Türk Sinemasında özel bir yere sahiptir.
Yazar: Serkan Ünal
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hakan Aytekin
Yer Bilgisi: Maltepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Radyo, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı
Türü: Yüksek Lisans
Yılı: 2016
Bu teze Ulusal Tez Merkezi sayfasından ulaşıldı, görseller dergimiz tarafından eklendi. Tezin tamamını okumak için bkz. karanlıkta_uyananlar.pdf