Günümüzde seksen dokuz yaşında, multidisipliner çağdaş bir sanatçı olan Alejandro Jodorowsky'nin yaşamı, sanatı, sanat anlayışı ve sanat üretim biçimleri araştırılarak, sanatçının son yapıtı Sonsuz Şiir filmine dair bir okuma yapılmıştır. Yaşamı ve sanatı bütünlüğünde Alejandro Jodorowsky'nin biyografisi tezin ikinci bölümünde yer almıştır. Tez çalışmasının üçüncü bölümünde Jodorowsky'nin Şili-Santiago, Paris ve Meksika'da gerçekleştirdiği sanat pratikleri araştırılmış ve detaylı olarak anlatılmaya çalışılmıştır. Jodorowsky, sanatına şiir ile başlamış ve şiirsel performansa yönelmiştir; kukla, pandomim, dans ve tiyatro performansları, geçici eylemler, Panik fabllar ve çizgi romanlar, Psikobüyü performansları ve film türünde yapıtlar üretmiştir. Jodorowsky'nin tiyatro anlayışı, sahnelediği oyunlar ve deneysel tiyatro çalışmaları, filmleri ve film anlayışı ile birlikte Jodorowsky'nin sanat üretim biçimleri; Sürrealizm, Simya, Panik Hareketi, Psikobüyü ve Tarot, bu bölümde yer almıştır. Film yapmayı metafiziksel araştırma, bir deneyim yaşama, aydınlanma, arınma ve dönüşüm aracı olarak gören Jodorowsky, Sonsuz Şiir filminde metaforik ve alegorik ifadeler, psikobüyü performansları, mitoloji ve simya referanslı eylemler ile açığa çıkarttığı psikolojik deneyimler aracılığıyla, arınmaya, iyileşmeye, dönüşmeye ve özgürleşmeye işaret etmiştir.
Yazar: Ayşenur Mamati
Danışman: Prof. Dr. Halil Akdeniz
Yer Bilgisi: Işık Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sanat Bilimi Ana Bilim Dalı / Sanat Kuramı ve Eleştiri Bilim Dalı
Türü: Yüksek Lisans
Yılı: 2018
Bu teze Ulusal Tez Merkezi sayfasından ulaşıldı. Görsel, dergimiz tarafından eklendi.