Las Meninas (Nedimeler, 1656) Batı sanat tarihinin en esrarlı tablolarından biri. Tabloda ressam Velázquez tuvalinin önünde hem bize bakıyor hem boyadığı modeline bakıyor. Biz tuvalin sırtını görüyoruz. Dolayısıyla Velázquez'in ne boyadığını bilemiyoruz. Acaba en arkada hayal-meyal aynada görünen kralla kraliçeyi mi? Yoksa ayna da tuvaldeki resmi mi yansıtıyor? Resmin öznesi ne, neyi temsil ediyor? Bu gibi sorular birçok sanatçıyı olduğu kadar, filozofu da meşgul ediyor. Foucault, modern bilgi rejiminin kuruluşunu incelediği ve en temel eseri sayılan Les Mots et les choses kitabını Las Meninas makalesiyle açıyor. Ona göre öznesini dışlayan bu resim belki de temsilin temsilini resmediyor. Picasso da bu resmin muammasına kapılıyor. 1957 yılında Las Meninas üzerine tam 58 iş yapıyor. [AA]