İnşa Edilmeyen Mimarlığın Yaratıcılığı

4/12/2023 / skopbülten

Drawing Room, 1993 yılında sanatçıların kurduğu bir ortak atölye ve galeri. 10 Aralık’a kadar süren sergisi Unbuild: A site of Possibility. Sergilenen eserlerde sanatçılar, bize bir keşif alanı açan yapılar karşısında birtakım fiziksel, duygusal ve politik tepkiler sunuyorlar. A Tower to Say Goodbye enstalasyonu, Tanao Sasraku’nun pandemi sırasında eşinden ayrılarak yaşamak zorunda kaldığı, artık kullanılmayan bir postanede ortaya çıkmış. Yırtılmış ve pembe bir toza batırılmış olan kâğıtların birbirlerine dikilmesinden oluşuyor. Emily Speed’in Fossa işinde beden ile yapı arasındaki fark silinmiş. Bir bacak bir destek olurken içerlerden çıkan parmaklar yapının kenarlarını tutuyor. Fossa, yapıların onları inşa eden insanları ve toplumları ifade ettiğine dikkat çekiyor. Londra’nın ufkundaki yapısal dokuda kendini gösteren, kapitalizm, kolonyalizm ve ataerkillik işaretlerini hissettiriyor. Do Ho Suh, mimarlığın katılığıyla çelişen kırılgan malzemelerle çalışıyor ve “ev” kavramı aracılığıyla göç ve yersiz-yurtsuzluk olayını sorguluyor. Ian Kiaer “mekân”ı tartışan alternatif modeller sunuyor. Enstalasyonları, kendi tarihleriyle işlerine giren kurtarılmış malzemelerden oluşuyor. Bu fragmanlar değişik maddeler arasında görülmemiş ilişkiler oluşturuyor ve nesnelerin hayal edilmiş, düşlenmiş, düşünülmüş ve dokunulmuş şeylerle nasıl konuştuğunu hatırlatıyor. Jessie Brennan, çevrede yaşayanların bilgi ve deneyimlerini sergideki eserlerle buluşturuyor ve “çizim”in hayal kurma ve buluşlar için sunduğu sonsuz olanakları deşiyor. [AA]

 

Tanao Sasraku, A Tower to Say Goodbye, 2021.

 

Emily Speed, Fossa, 2023.

 

Do Ho Suh, ScaledBehaviour, 2023.

 

Ian Kiaer, Endnote Limb, Yellow Sag, 2023

 

Jessie Brennan, To Agitate, Still, detay, 2023.

 

Sergiden görünüm

 

drawingroom.org.uk