Dada'nın kuruluşunun 100. yıldönümü dolayısıyla skop, yıl boyunca her hafta bir Dada episodundan oluşan derlemeler yayınlıyor. Bunlar, dadacıların manifestolarından, günlüklerinden, şiirlerinden, diğer yazılarından ve zengin bir görsel seçkiden oluşuyor.
Marcel
Janco, Cabaret Voltaire, 1916. Sonrada kaybolan ve sadece
fotoğraflarından bilinen bu resimde Dada’nın kurucuları kabarenin
sahnesinde görülüyor: piyanonun başında Hugo Ball, sahnenin ön tarafında
Tristan Tzara ve Hans Arp, arkalarında Richard Huelsenbeck ve Marcel
Janco, yanlarında ise sarı saçlarıyla Emmy Hennings, Friedrich
Glauser’le dans ediyor.
[Janco] resimlerinden bir tanesinde ‘Kabare Voltaire’i canlandırdı ve onun anısını yaşattı. Rengârenk, tıka basa dolu odada birkaç fantastik şahsiyet sahnede oturuyor. Güya Tzara, Janco, Ball, Bayan Hennings ve bendenizi temsil ediyorlar. Müthiş bir kargaşanın ortasındayız. Etrafımızdaki insanlar bağırıp çağırıyorlar, gülüyorlar, el kol hareketleri yapıyorlar. Biz de aşk inlemeleriyle, hıçkırık nöbetleriyle, şiirle, wa wa’larla, ortaçağ Bruitistlerinin miyavlamalarıyla cevap veriyoruz. Janco görünmez bir keman çalıp, yerlere kadar eğilerek selam veriyor. Bir Madonna’ya benzeyen yüzüyle Bayan Hennings bacaklarını 180 derece açmaya çabalıyor. Huelsenbeck bütün gücüyle büyük davula vurup dururken, Ball da kireç gibi beyaz yüzüyle piyanoda ona eşlik ediyor. (Hans Arp, Dadaland, 1948)