Pathos derginin Bahar-Yaz 2019 sayısında, daha önce Türkçeye çevrilmemiş Amerikalı şair Robert Bly’ın beş şiiri; ayrıca Enis Batur, Osman Serhat Erkekli, Osman Çakmakçı, Ender Emiroğlu, Cenk Gündoğdu, Mete Erciş, Cem Kertiş ve Esma Özlem’in şiirleri yer alıyor.
Denemeleriyle Enis Batur, Taner Ay ve Melisa Kurtcan; öyküleriyle Miguel de Unamuno, Dilek Yılmaz, Mehmet Fırat Pürselim ve Hikmet Temel Akarsu ikinci sayının konukları arasında.
Sanat bölümü, Dada akımının öncülerinden George Grosz ile açılıyor. Bu bölümde Nil Göksel'in “Groszesk dünyanın bir türlü gelmeyen sonu” ve Özlem Kalkan Erenus'un “Gizli anlamın ifşası – Belin Kolajları” adlı yazıları var. Gülseli İnal'ın “Arzu ve Tablo – Berkan Baycan resmi üzerine”, Ayşe M. Kalay'ın fütürizm-sanat ilişkisini tartıştığı “Geleceği öngören sanat” yazıları, Asya Tura'nın ressam Kader Genç ile söyleşisi sanat bölümünün diğer başlıkları arasında.
Sanat bölümünude ayrıca, Jim Jarmusch'un “Kurallar” ve “Stranger than Paradise üzerine bazı notlar” adlarını taşıyan iki yazısı; Onur Kırşavoğlu'nun Jarmusch incelemesi; Gül Esra Atalay ile Bahar Muratoğlu Pehlivan'ın ortaklaşa kaleme aldıkları “Sadece âşıklar hayatta kalır” başlıklı denemesi var. Murat Beşer'in “Bir yağmur köpeği: Tom Waits”, S. Wackwitz'in “Uçan Esirler: Tom Waits üzerine bir deneme” yazılarından sonra, Mladen Dolar'ın “Sanat Nedir?” başlıklı denemesiyle sanat bölümünün sonuna geliniyor.
Jacques Derrida'nın “Arşiv humması”, Maurice Blanchot'nun “Dostluk üzerine” denemeleri, ayrıca Alain Badiou, Jean Hyppolite, Georges Canguilhem, Paul Ricoeur, Michel Foucault ve Dina Dreyfus'un “Felsefe ve Hakikat” konulu söyleşisi Murat Erşen'in usta çevirisiyle sunuluyor.